Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 186
|
« : Tammikuu 26, 2009, 11:04:34 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 186
|
« Vastaus #1 : Tammikuu 27, 2009, 17:25:28 » |
|
Ic10:n veturivika ja veturin vaihto Parikkala-Imatra -osuudella myöhästyttää vuoroa. Imatralle on arvioitu saapuminen 50 min jäljessä. Kemijärven junaan luultavasti yhteys säilyy 332/Ic2-93 -junilla. Kysymysmerkki saattaa olla Kuopion pikajuna 709:n odottaminen Kouvolassa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 186
|
« Vastaus #2 : Tammikuu 27, 2009, 17:34:00 » |
|
Ic10:stä Jyväskylään jatkavien yhteys katkeaa tältä päivältä Pieksämäen reitillä, jos Kuopion pikajuna 709 ei odota Kouvolassa. Esimerkiksi Lappeenranta-Pori -matkustajilla ei matka-aika näyttäisi pitenevän kokonaisuutena, jos Ic10:n viivästyminen on 50min.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 186
|
« Vastaus #3 : Tammikuu 27, 2009, 19:04:48 » |
|
Ic2-114 on jäänyt veturivian vuoksi Lahteen klo 18.13 matkallaan Kouvolasta Helsinkiin. Yhteys Riihimäen kautta Tampereen suuntaan ja Oulun pendolinoon säilyi 328/179 -junilla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 186
|
« Vastaus #4 : Tammikuu 27, 2009, 19:07:17 » |
|
Pikajuna 709 lähti Kouvolasta kohti Kuopiota aikataulun mukaan klo 18.48. Pääseehän Kouvolasta Jyväskylään myös juna-bussiyhteytenä Lahden kautta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 186
|
« Vastaus #5 : Tammikuu 27, 2009, 21:03:32 » |
|
Ic10 saapui Helsinkiin klo 20.38 ja Lahteen klo 19.40.
Esimerkiksi Lappeenranta-Jyväskylä -matkustajille olisi ollut tarjolla aikataulunmukainen bussiyhteys Lahdesta Jyväskylään klo 19.45-22.20. Viisi minuuttia on jalkaisin liian lyhyt vaihtoaika Lahden rautatie- ja linja-autoasemien välillä. Juna-bussi -yhteistyöllä tuohon saisi vaihtoyhteyden rauhallisena arki-iltana suhteellisen helposti monellakin tavalla:
1)Jyväskylän suuntaan lähtevä linja-auto odottaisi Lahden linja-autoasemalla klo 19.55 asti junalta jalkaisin siirtyviä matkustajia. 2)Linja-auto olisi Helsingistä tullessaan jäänyt Lahden rautatieaseman pysäkille tai parkkipaikalle odottamaan klo 19.45 asti. 3)Launeen suunnasta tuleva Koiviston Auton paikallislinja olisi kuljettanut saman yhtiön pikavuorolle junan matkustajia. Pikavuoro olisi voinut poikkeuksellisesti ajaa kauppatorin kautta. 4)Vr:n tilaama taksibussi olisi kuljettanut junalta linja-autoasemalle noin viidessä minuutissa.
En tiedä, hyödynnettiinkö näitä mahdollisuuksia tänä iltana.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 186
|
« Vastaus #6 : Helmikuu 28, 2009, 15:28:09 » |
|
Kouvolan aseman 7-8-raiteiden katos on purettu, ja raivaustyö oli käynnissä tänään noin klo 8.30 aikaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 186
|
« Vastaus #7 : Maaliskuu 03, 2009, 13:36:49 » |
|
Lappeenrannan kaupunki aloittaa Keisarin aseman entisöinnin. Kohde sijaitsee Lappeenrannan keskustan tuntumassa Snellmaninkadun ja Mutkakadun risteyksen kohdalla, pääradasta pohjoiseen johtavan entisen Simolan radan varrella. Keisarin asema jäi toisarvoiseen käyttöön vuonna 1936, kun rautatie Lappeenrannasta Imatran suuntaan valmistui ja nykyinen asema otettiin käyttöön. Vuonna 1957 rakennus muutettiin valtionrautateiden asuinrakennukseksi, jolloin alkuperäiset rakenteet ja maalaukset jäivät välikattojen taakse. http://www.lappeenranta.fi/?newsid=4110&deptid=12103&languageid=3&NEWS=1
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 186
|
« Vastaus #8 : Maaliskuu 29, 2009, 13:16:22 » |
|
29.3. klo 13.53 Muutoksia Parikkalan ja Savonlinnan välillä
Junat Parikkalan ja Savonlinnan välillä on korvattu linja-autoilla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 186
|
« Vastaus #9 : Heinäkuu 02, 2009, 19:02:17 » |
|
Kouvolan aseman 7-8-raiteiden katos on purettu, ja raivaustyö oli käynnissä tänään noin klo 8.30 aikaan.
Ensimmäiset uudet laiturikatokset ovat nousseet Kouvolan asemalla raiteiden 10-11 laiturille. Rakennelmien maalipintaa hallitsee tumma sininen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Puolatie
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 70
|
« Vastaus #10 : Heinäkuu 02, 2009, 21:17:31 » |
|
Mutta ne ei ole virallisia katoksia.. Viralliset katokset tulee muille laitureille, samnlaiset kuin vanhatkin oli..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 186
|
« Vastaus #11 : Lokakuu 19, 2009, 15:32:23 » |
|
Vr-Liikennetiedotteet 19.10. -09 klo 15.49 Lappeenrannan ja Kouvolan välillä junat myöhässä
Lappeenrannan ja Kouvolan välillä junat kulkevat noin tunnin aikataulustaan myöhässä radan sähkölangoille kaatuneen puun takia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2194
|
« Vastaus #12 : Lokakuu 19, 2009, 15:57:47 » |
|
Ja noin tuntia myöhemmin viivästys on kasvanut jo kahdeksi tunniksi.. "19.10. klo 16.38 Lappeenrannan ja Kouvolan välillä junat myöhässä
Lappeenrannan ja Kouvolan välillä junat kulkevat noin kaksi tuntia aikataulustaan myöhässä radan sähkölangoille kaatuneen puun takia. "
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 186
|
« Vastaus #13 : Lokakuu 19, 2009, 16:20:46 » |
|
Kulkutietojen mukaan IC5 näyttäisi kääntyvän IC12:ksi jo Kiteellä.
"Kitee 17:17 17:18 Peruttu Joensuu 17:48 Peruttu"
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 468
|
« Vastaus #14 : Joulukuu 05, 2013, 18:36:50 » |
|
IC 12 kulkee kokoonpanolla Sr1 + 6 sinistä (Ep + EFiti + Ein + Eip + EFit + Ein) + 7 epäsinistä (3 korkeaa, 4 matalaa).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1793
|
« Vastaus #15 : Joulukuu 16, 2013, 08:01:51 » |
|
Joku vihreä 26-sarjan Dv12 paineli klo 7.53 Törölässä kohti Kouvolaa. Löytyisikö Kouvolasta tänään vai onko matkalla pelkkänä veturina Hyvinkäälle saakka?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1793
|
« Vastaus #16 : Joulukuu 17, 2013, 17:53:29 » |
|
Joku vihreä 26-sarjan Dv12 paineli klo 7.53 Törölässä kohti Kouvolaa. Löytyisikö Kouvolasta tänään vai onko matkalla pelkkänä veturina Hyvinkäälle saakka? Kukaan ei ole tainnut tätä Kouvolassa huomata? Juuri äsken näytti pimeässä, että vihreä Dv12 seisoisi Susien seurana - ei tallilla vaan sähköveturiraiteilla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tomi Lapinlampi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 80
|
« Vastaus #17 : Helmikuu 17, 2014, 18:56:49 » |
|
Ohjausvaunuja liikkuu jo näköjään jo täällä idässäkin, IC2 114 lähti tänään Lappeenrannasta kohti Kouvolaa Edon johdolla.
- Tomi
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 496
|
« Vastaus #18 : Helmikuu 17, 2014, 19:00:40 » |
|
Ohjausvaunuja liikkuu jo näköjään jo täällä idässäkin, IC2 114 lähti tänään Lappeenrannasta kohti Kouvolaa Edon johdolla.
- Tomi
On liikkunut jo viime vuoden lokakuusta lähtien
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #19 : Helmikuu 17, 2014, 19:02:08 » |
|
30.10 taisi olla ensimmäinen päivä kun tuo 109/114 kulki Edosta ajettuna.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1793
|
« Vastaus #20 : Helmikuu 17, 2014, 19:24:12 » |
|
30.10 taisi olla ensimmäinen päivä kun tuo 109/114 kulki Edosta ajettuna. Juu, 30.10. ajettiin Edosta ensimmäisen kerran. 27.10., 28.10. ja 29.10. junassa oli Edo, mutta joko veturi tai kuljettaja ei noina päivinä ollut Edo-kelpoinen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 681
|
« Vastaus #21 : Huhtikuu 05, 2014, 19:41:49 » |
|
IC 12 on tällä hetkellä Lappeenrannassa raiteella kolme, koska IC 11 on ykkösraiteella.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 987
|
« Vastaus #22 : Elokuu 03, 2014, 13:51:41 » |
|
IC 5 on tänään Sr1 vetoinen. IC 8 tällä hetkellä jo 120 minuuttia hitaassa.
|
|
|
tallennettu
|
Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
|
|
|
Vesa-Matti Turunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 65
|
« Vastaus #23 : Elokuu 18, 2014, 08:42:07 » |
|
Viime viikolla tuli havaittua ainakin kahtena päivänä, että Joensuuhun saapui Imatran suunnalta Sr1:n vetämä täysi suomalainen koivukuitujuna. Lie kuinka yleistä, että tuolta suunnalta tulee täysiä junia, kun yleensä täydet puujunat menee Imatralle (pl. Niiralan junat ja Hammaslahti)?
Edit: saapuminen tapahtui aamupäivällä n. Klo 11.
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2014, 13:39:10 kirjoittanut Vesa-Matti Turunen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2612
|
« Vastaus #24 : Elokuu 18, 2014, 09:55:08 » |
|
Viime viikolla tuli havaittua ainakin kahtena päivänä, että Joensuuhun saapui Imatran suunnalta Sr1:n vetämä täysi suomalainen koivukuitujuna. Lie kuinka yleistä, että tuolta suunnalta tulee täysiä junia, kun yleensä täydet puujunat menee Imatralle (pl. Niiralan junat ja Hammaslahti)?
Jospa kyseessä on jokin uusi juna? Sitä ei vielä tiedä, koska listoja ei ole vieläkään julkaistu
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|