Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Kouvola-Joensuu -radalta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 ... 9 | Siirry alas Tulostusversio
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 186


« : Tammikuu 26, 2009, 11:04:34 »

Parikkalan rautatieasema aukeaa yleisölle aikaisintaan kesällä. http://www.esaimaa.fi/Uutiset---Uutiset-maakunnasta/2009/01/26/Parikkalan+rautatieasema+aukeaa+yleis%F6lle+aikaisintaan+kes%E4ll%E4/200916507977/5
tallennettu
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 186


« Vastaus #1 : Tammikuu 27, 2009, 17:25:28 »

Ic10:n veturivika ja veturin vaihto Parikkala-Imatra -osuudella myöhästyttää vuoroa. Imatralle on arvioitu saapuminen 50 min jäljessä. Kemijärven junaan luultavasti yhteys säilyy 332/Ic2-93 -junilla. Kysymysmerkki saattaa olla Kuopion pikajuna 709:n odottaminen Kouvolassa.
tallennettu
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 186


« Vastaus #2 : Tammikuu 27, 2009, 17:34:00 »

Ic10:stä Jyväskylään jatkavien yhteys katkeaa tältä päivältä Pieksämäen reitillä, jos Kuopion pikajuna 709 ei odota Kouvolassa. Esimerkiksi Lappeenranta-Pori -matkustajilla ei matka-aika näyttäisi pitenevän kokonaisuutena, jos Ic10:n viivästyminen on 50min.
tallennettu
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 186


« Vastaus #3 : Tammikuu 27, 2009, 19:04:48 »

Ic2-114 on jäänyt veturivian vuoksi Lahteen klo 18.13 matkallaan Kouvolasta Helsinkiin. Yhteys Riihimäen kautta Tampereen suuntaan ja Oulun pendolinoon säilyi 328/179 -junilla.
tallennettu
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 186


« Vastaus #4 : Tammikuu 27, 2009, 19:07:17 »

Pikajuna 709 lähti Kouvolasta kohti Kuopiota aikataulun mukaan klo 18.48. Pääseehän Kouvolasta Jyväskylään myös juna-bussiyhteytenä Lahden kautta.
tallennettu
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 186


« Vastaus #5 : Tammikuu 27, 2009, 21:03:32 »

Ic10 saapui Helsinkiin klo 20.38 ja Lahteen klo 19.40.

Esimerkiksi Lappeenranta-Jyväskylä -matkustajille olisi ollut tarjolla aikataulunmukainen bussiyhteys Lahdesta Jyväskylään klo 19.45-22.20. Viisi minuuttia on jalkaisin liian lyhyt vaihtoaika Lahden rautatie- ja linja-autoasemien välillä. Juna-bussi -yhteistyöllä tuohon saisi vaihtoyhteyden rauhallisena arki-iltana suhteellisen helposti monellakin tavalla:

1)Jyväskylän suuntaan lähtevä linja-auto odottaisi Lahden linja-autoasemalla klo 19.55 asti junalta jalkaisin siirtyviä matkustajia. 2)Linja-auto olisi Helsingistä tullessaan jäänyt Lahden rautatieaseman pysäkille tai parkkipaikalle odottamaan klo 19.45 asti. 3)Launeen suunnasta tuleva Koiviston Auton paikallislinja olisi kuljettanut saman yhtiön pikavuorolle junan matkustajia. Pikavuoro olisi voinut poikkeuksellisesti ajaa kauppatorin kautta. 4)Vr:n tilaama taksibussi olisi kuljettanut junalta linja-autoasemalle noin viidessä minuutissa.

En tiedä, hyödynnettiinkö näitä mahdollisuuksia tänä iltana.
tallennettu
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 186


« Vastaus #6 : Helmikuu 28, 2009, 15:28:09 »

Kouvolan aseman 7-8-raiteiden katos on purettu, ja raivaustyö oli käynnissä tänään noin klo 8.30 aikaan.
tallennettu
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 186


« Vastaus #7 : Maaliskuu 03, 2009, 13:36:49 »

Lappeenrannan kaupunki aloittaa Keisarin aseman entisöinnin. Kohde sijaitsee Lappeenrannan keskustan tuntumassa Snellmaninkadun ja Mutkakadun risteyksen kohdalla, pääradasta pohjoiseen johtavan entisen Simolan radan varrella. Keisarin asema jäi toisarvoiseen käyttöön vuonna 1936, kun rautatie Lappeenrannasta Imatran suuntaan valmistui ja nykyinen asema otettiin käyttöön. Vuonna 1957 rakennus muutettiin valtionrautateiden asuinrakennukseksi, jolloin alkuperäiset rakenteet ja maalaukset jäivät välikattojen taakse. http://www.lappeenranta.fi/?newsid=4110&deptid=12103&languageid=3&NEWS=1
tallennettu
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 186


« Vastaus #8 : Maaliskuu 29, 2009, 13:16:22 »

29.3. klo 13.53 Muutoksia Parikkalan ja Savonlinnan välillä

Junat Parikkalan ja Savonlinnan välillä on korvattu linja-autoilla.
tallennettu
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 186


« Vastaus #9 : Heinäkuu 02, 2009, 19:02:17 »

Kouvolan aseman 7-8-raiteiden katos on purettu, ja raivaustyö oli käynnissä tänään noin klo 8.30 aikaan.

Ensimmäiset uudet laiturikatokset ovat nousseet Kouvolan asemalla raiteiden 10-11 laiturille. Rakennelmien maalipintaa hallitsee tumma sininen.
tallennettu
Toni Puolatie
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 70


« Vastaus #10 : Heinäkuu 02, 2009, 21:17:31 »

Mutta ne ei ole virallisia katoksia.. Viralliset katokset tulee muille laitureille, samnlaiset kuin vanhatkin oli..
tallennettu
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 186


« Vastaus #11 : Lokakuu 19, 2009, 15:32:23 »

Vr-Liikennetiedotteet
19.10. -09 klo 15.49 Lappeenrannan ja Kouvolan välillä junat myöhässä

Lappeenrannan ja Kouvolan välillä junat kulkevat noin tunnin aikataulustaan myöhässä radan sähkölangoille kaatuneen puun takia.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2194


« Vastaus #12 : Lokakuu 19, 2009, 15:57:47 »

Ja noin tuntia myöhemmin viivästys on kasvanut jo kahdeksi tunniksi..
"19.10. klo 16.38 Lappeenrannan ja Kouvolan välillä junat myöhässä

Lappeenrannan ja Kouvolan välillä junat kulkevat noin kaksi tuntia aikataulustaan myöhässä radan sähkölangoille kaatuneen puun takia. "

tallennettu
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 186


« Vastaus #13 : Lokakuu 19, 2009, 16:20:46 »

Kulkutietojen mukaan IC5 näyttäisi kääntyvän IC12:ksi jo Kiteellä.


"Kitee 17:17             
17:18 Peruttu
Joensuu  17:48 Peruttu"
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 468


« Vastaus #14 : Joulukuu 05, 2013, 18:36:50 »

IC 12 kulkee kokoonpanolla Sr1 + 6 sinistä (Ep + EFiti + Ein + Eip + EFit + Ein) + 7 epäsinistä (3 korkeaa, 4 matalaa).
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1793


« Vastaus #15 : Joulukuu 16, 2013, 08:01:51 »

Joku vihreä 26-sarjan Dv12 paineli klo 7.53 Törölässä kohti Kouvolaa. Löytyisikö Kouvolasta tänään vai onko matkalla pelkkänä veturina Hyvinkäälle saakka?
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1793


« Vastaus #16 : Joulukuu 17, 2013, 17:53:29 »

Joku vihreä 26-sarjan Dv12 paineli klo 7.53 Törölässä kohti Kouvolaa. Löytyisikö Kouvolasta tänään vai onko matkalla pelkkänä veturina Hyvinkäälle saakka?
Kukaan ei ole tainnut tätä Kouvolassa huomata? Juuri äsken näytti pimeässä, että vihreä Dv12 seisoisi Susien seurana - ei tallilla vaan sähköveturiraiteilla.
tallennettu
Tomi Lapinlampi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 80


« Vastaus #17 : Helmikuu 17, 2014, 18:56:49 »

Ohjausvaunuja liikkuu jo näköjään jo täällä idässäkin, IC2 114 lähti tänään Lappeenrannasta kohti Kouvolaa Edon johdolla.

- Tomi
tallennettu
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 496


« Vastaus #18 : Helmikuu 17, 2014, 19:00:40 »

Ohjausvaunuja liikkuu jo näköjään jo täällä idässäkin, IC2 114 lähti tänään Lappeenrannasta kohti Kouvolaa Edon johdolla.

- Tomi
On liikkunut jo viime vuoden lokakuusta lähtien Hymyilee
tallennettu

Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #19 : Helmikuu 17, 2014, 19:02:08 »

30.10 taisi olla ensimmäinen päivä kun tuo 109/114 kulki Edosta ajettuna.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1793


« Vastaus #20 : Helmikuu 17, 2014, 19:24:12 »

30.10 taisi olla ensimmäinen päivä kun tuo 109/114 kulki Edosta ajettuna.
Juu, 30.10. ajettiin Edosta ensimmäisen kerran. 27.10., 28.10. ja 29.10. junassa oli Edo, mutta joko veturi tai kuljettaja ei noina päivinä ollut Edo-kelpoinen.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 681


« Vastaus #21 : Huhtikuu 05, 2014, 19:41:49 »

IC 12 on tällä hetkellä Lappeenrannassa raiteella kolme, koska IC 11 on ykkösraiteella.
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #22 : Elokuu 03, 2014, 13:51:41 »

IC 5 on tänään Sr1 vetoinen. IC 8 tällä hetkellä jo 120 minuuttia hitaassa.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Vesa-Matti Turunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 65


« Vastaus #23 : Elokuu 18, 2014, 08:42:07 »

Viime viikolla tuli havaittua ainakin kahtena päivänä, että Joensuuhun saapui Imatran suunnalta Sr1:n vetämä täysi suomalainen koivukuitujuna. Lie kuinka yleistä, että tuolta suunnalta tulee täysiä junia, kun yleensä täydet puujunat menee Imatralle (pl. Niiralan junat ja Hammaslahti)?

Edit: saapuminen tapahtui aamupäivällä n. Klo 11.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2014, 13:39:10 kirjoittanut Vesa-Matti Turunen » tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2612


« Vastaus #24 : Elokuu 18, 2014, 09:55:08 »

Viime viikolla tuli havaittua ainakin kahtena päivänä, että Joensuuhun saapui Imatran suunnalta Sr1:n vetämä täysi suomalainen koivukuitujuna. Lie kuinka yleistä, että tuolta suunnalta tulee täysiä junia, kun yleensä täydet puujunat menee Imatralle (pl. Niiralan junat ja Hammaslahti)?
Jospa kyseessä on jokin uusi juna? Sitä ei vielä tiedä, koska listoja ei ole vieläkään julkaistu Vihainen
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Sivuja: [1] 2 3 ... 9 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Kouvola-Joensuu -radalta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina