Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Knoppiketju  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 58 | Siirry alas Tulostusversio
Kurt Ristniemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 898


« Vastaus #1025 : Tammikuu 31, 2013, 18:18:07 »

Tilapäinen junanlähetyspaikka perusparannustyön ajaksi. 25+750, Savion eteläpuolella, kuten nimestä voi päätellä. 26.4.1968-1968.

Justiinsa niin. Ilman tuota aikavälin pientä kauneusvirhettä vastaus olisi ollut aivan täydellinen.
Mistä muuten tiesitkin noin tarkat tiedot?

Kohta oli Korson ja Savion välillä, valokuvista päätellen hivenen matkaa Karhuntassuntien aallopin pohjoispuolella. Rata oli tuolloin 2-raiteinen, sähköistämätön, ja paikalla raiteenvaihto itäiseltä raiteelta läntiselle ja takaisin. Saviontien  reunassa kaksi pientä koppia.

Saviolla näkyy tuolloin olleen vielä vanha asemarakennus ja tavaramakasiini.

Jukka jatkaa.
tallennettu

"Tavaravaunujen normaaliväri on mustanvihreä", VR 1941
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #1026 : Tammikuu 31, 2013, 18:39:37 »

Tilapäinen junanlähetyspaikka perusparannustyön ajaksi. 25+750, Savion eteläpuolella, kuten nimestä voi päätellä. 26.4.1968-1968.

Justiinsa niin. Ilman tuota aikavälin pientä kauneusvirhettä vastaus olisi ollut aivan täydellinen.
Mistä muuten tiesitkin noin tarkat tiedot?

Kohta oli Korson ja Savion välillä, valokuvista päätellen hivenen matkaa Karhuntassuntien aallopin pohjoispuolella. Rata oli tuolloin 2-raiteinen, sähköistämätön, ja paikalla raiteenvaihto itäiseltä raiteelta läntiselle ja takaisin. Saviontien  reunassa kaksi pientä koppia.

Saviolla näkyy tuolloin olleen vielä vanha asemarakennus ja tavaramakasiini.

Jukka jatkaa.


En voinut vastustaa kiusausta, vaan lunttasin tiedot omasta liikennepaikkataulukostani. Siinä luki ESav:n lakkautuspäivämäärän kohdalla vain 1968.

Kiitosta vaan, mutta lahjoitan kysymysvuoron ensiksi ehtivälle halukkaalle.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2451


« Vastaus #1027 : Tammikuu 31, 2013, 23:25:42 »

Mikä kaksoisraide, pituus 9,7 km, avattiin 4.9.1967?
tallennettu
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #1028 : Helmikuu 01, 2013, 09:37:51 »

Mikä kaksoisraide, pituus 9,7 km, avattiin 4.9.1967?

Orivesi-Siitama. Tai Siitama-Orivesi rakentamissuunnasta riippuen.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2451


« Vastaus #1029 : Helmikuu 01, 2013, 14:27:24 »

Mikä kaksoisraide, pituus 9,7 km, avattiin 4.9.1967?

Orivesi-Siitama. Tai Siitama-Orivesi rakentamissuunnasta riippuen.
Vastaus on oikein. Taisi olla sen vuoden ainoa kaksoisraiteen avaaminen. Suinula-Siitama (Säynäjärven oikaisu) otettiin käyttöön yksiraiteisena 18.12.1967 ja kaksiraiteisena 1.4.1968 (sen pituus oli 11,8 km). Taas olisi Jukalla tilaisuus jatkaa.
tallennettu
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #1030 : Helmikuu 02, 2013, 13:22:30 »

Mikä kaksoisraide, pituus 9,7 km, avattiin 4.9.1967?

Orivesi-Siitama. Tai Siitama-Orivesi rakentamissuunnasta riippuen.
Vastaus on oikein. Taisi olla sen vuoden ainoa kaksoisraiteen avaaminen. Suinula-Siitama (Säynäjärven oikaisu) otettiin käyttöön yksiraiteisena 18.12.1967 ja kaksiraiteisena 1.4.1968 (sen pituus oli 11,8 km). Taas olisi Jukalla tilaisuus jatkaa.

No, hyvä on. Kokeillaan, olenko yhtään kehittynyt kysyjänä.

Lyhyesti: kuudes kerta täällä.

Se oli kysymys, ja piilosanaan kätkeytyy eräs rautatieliikennepaikka, jota kysyn. Olen nyt siellä käymässä, ja koneelle pääsy on vähintäänkin sattumanvaraista. Voi olla, että pääsen tuomaroimaan vastauksianne vasta huomenillalla. Älkää täten hermostuko, jos en heti kommentoi vastaan.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2451


« Vastaus #1031 : Helmikuu 07, 2013, 08:55:34 »

LyhyeSTI = Siuntio ??
tallennettu
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #1032 : Helmikuu 07, 2013, 09:29:27 »

LyhyeSTI = Siuntio ??

Erittäin hyvä yritys, jossa on samaa ideaa, jota olen sisällyttänyt piilosanaani.

Ei kuitenkaan Siuntio.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2594


« Vastaus #1033 : Helmikuu 07, 2013, 09:59:44 »

Kursu?
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #1034 : Helmikuu 07, 2013, 14:43:05 »

Kursu?

Ei nähty maalia eikä vielä oikeaa vastausta.

tallennettu
Kimmo Pyrhönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 85


« Vastaus #1035 : Helmikuu 07, 2013, 16:01:09 »

Kiskotie?
tallennettu
Simo Toikkanen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 119


« Vastaus #1036 : Helmikuu 15, 2013, 21:41:00 »

Lyhyesti ja kuudes: Vi eli Valkeakoski.
tallennettu
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #1037 : Helmikuu 16, 2013, 09:11:42 »

Lyhyesti ja kuudes: Vi eli Valkeakoski.

Oikea vastaus ja oikeat perustelut.  Valkeakoskella kävin kaksi viikkoa sitten, ja kysymys tuli siellä mieleen.

Simolle pointsit ja tilaisuus jatkaa knoppikysymysketjua.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2594


« Vastaus #1038 : Helmikuu 16, 2013, 10:34:24 »

Lyhyesti ja kuudes: Vi eli Valkeakoski.

Oikea vastaus ja oikeat perustelut.  Valkeakoskella kävin kaksi viikkoa sitten, ja kysymys tuli siellä mieleen.
Jukalta taas oikein hauska knoppi! Enpä olisi tuota kuudetta tajunnut ajatella roomalaisittain.  Hymyilee
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Simo Toikkanen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 119


« Vastaus #1039 : Helmikuu 16, 2013, 21:57:42 »

Kysytäänpä vaikkapa, mikä yhtiö toimitti ensimmäiset höyryveturit Saimaan Rautatielle.
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 795


« Vastaus #1040 : Helmikuu 16, 2013, 22:22:09 »

Kysytäänpä vaikkapa, mikä yhtiö toimitti ensimmäiset höyryveturit Saimaan Rautatielle.
Henschel teki pari ensimmäistä veturia Saimaan Rautateille vuonna 1895. Oli sarjaa T3 ja myytiin vuonna 1910 Baltian rautateille.
tallennettu
Simo Toikkanen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 119


« Vastaus #1041 : Helmikuu 17, 2013, 11:23:02 »

Henschel teki pari ensimmäistä veturia Saimaan Rautateille vuonna 1895. Oli sarjaa T3 ja myytiin vuonna 1910 Baltian rautateille.
Näinpä asia oli. Vuoro Jormalle.
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 795


« Vastaus #1042 : Helmikuu 18, 2013, 18:31:15 »

Mikä on 92102003049-7?
tallennettu
Alex Chudoba
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #1043 : Helmikuu 18, 2013, 18:57:04 »

Mikä on 92102003049-7?
Kuusiakselinen kaksiohjaamoinen diesellinjaveturi, joka majailee enimmäkseen Hyvinkäällä?
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 795


« Vastaus #1044 : Helmikuu 18, 2013, 19:11:55 »

Mikä on 92102003049-7?
Kuusiakselinen kaksiohjaamoinen diesellinjaveturi, joka majailee enimmäkseen Hyvinkäällä?

Noin tarkka tieto pitää hyväksyä, eli Alexilla vuoro.

Veturin kyljessä on Trafin hyväksymänä museaalisesti vain numerot 2349. Samoin on hyväksytty vanha nopeusmerkintä kyljessä, veturin oikea huippunopeushan on nykyään M-vaihteella 110 km/h.
tallennettu
Alex Chudoba
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #1045 : Helmikuu 19, 2013, 20:29:33 »

Kysytäänpä vaikka, kuinka monta sileäkattoista teräskorista matkustajavaunua on tällä hetkellä aktiivikäytössä, mikäli CEmt-sarja jätetään laskematta? "Aktiivikäytössä oleminen" on tietysti tulkinnanvaraista, mutta kovin montaa näitä epäselviä tapauksia ei liene.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #1046 : Helmikuu 20, 2013, 13:02:41 »

Yritetäänpä: 6 Rbkt, 3 Eifet ja A 20 = 10 kpl. Muuta, ihahaata? A 40 ja 41 lienevät myös sileäkattoisia, tässähän suljettiin pois vain CEmt-vaunut. En keksi tähän hätään suurempaa lukua kuin 12 kpl.
tallennettu
Alex Chudoba
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #1047 : Helmikuu 20, 2013, 15:53:14 »

Yritetäänpä: 6 Rbkt, 3 Eifet ja A 20 = 10 kpl. Muuta, ihahaata? A 40 ja 41 lienevät myös sileäkattoisia, tässähän suljettiin pois vain CEmt-vaunut. En keksi tähän hätään suurempaa lukua kuin 12 kpl.
Tässähän nämä varmat tapaukset olivat. Fey:n hylkäämisestä en ole kuullut mitään, mutta liikenteessä se ei ainakaan ole ollut pariin vuoteen, joten se oli tuo tarkoittamani tulkinnanvarainen tapaus.

Jounille siis vuoro.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #1048 : Toukokuu 05, 2013, 01:43:40 »

Jounille siis vuoro.

Bump.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #1049 : Toukokuu 06, 2013, 15:07:30 »

Oho, olen jumittanut ketjun vahingossa yli kahdeksi kuukaudeksi. Nolostunut Pistetään tähän nyt sitten joku nopea, kun en keksi tähän hätään nokkelampaa.

Mikä kilometriluku, jossa on kolme samaa numeroa, esiintyy rataverkolla useimmin? Siis vastausvaihtoehtoja ovat 111, 222, 333, 444, 555, 666, 777, 888 ja 999. Vastaukseen vaaditaan myös jonkinlainen lista paikoista, joista tuo luku maastosta löytyy.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 58 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Knoppiketju  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina