Jouni Ijäs
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 44
|
« Vastaus #500 : Marraskuu 02, 2015, 16:16:02 » |
|
Voisin vaikka veikata huomisen T 55712 vetureina olevan 2 Dv12 Ei ollut vaan Sr1 + reilu satsi umpivaunuja, siis Raumalta lähtiessä. Tänään sitten parempaa onnea: T 53712 veturina Dv12 2749 perässään tyhjiä vaunuja Kokemäelle! Hyvä Täytyykin seuraavalla Rauman reissulla käydä havainnoimassa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2336
|
« Vastaus #501 : Marraskuu 02, 2015, 16:56:01 » |
|
Tänään ilmeisesti vararunko, kun oli yksi sinenkin vaunu porin välilllä.
Joku korvaava vaunusto. H467 ja H470 kokoonpanolla Sr1 + EFit + Ed + Ex + Ex + Expt. Junatyypitkin on tänään vanhojen aikojen mukaisia. Huomenna taas IC...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1226
|
« Vastaus #503 : Marraskuu 03, 2015, 17:59:30 » |
|
ko junista jonkinverran peruttuna.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 758
|
« Vastaus #504 : Marraskuu 04, 2015, 15:58:37 » |
|
Tänään näyttäisi Tahkoluodon radalla olevan oikein junaliikennettä!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #505 : Marraskuu 08, 2015, 23:20:12 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #506 : Marraskuu 09, 2015, 18:55:17 » |
|
T3712 2dv12 veturia keulilla, 2732 ja 2636. Harjavallasssa perässä useampi sata metriä kontteja ja vgoboja.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 882
|
« Vastaus #507 : Marraskuu 09, 2015, 19:01:59 » |
|
T3712 2dv12 veturia keulilla, 2732 ja 2636. Harjavallasssa perässä useampi sata metriä kontteja ja vgoboja.
Onko ne Norilskin nikkelikivikuljetukset Venäjältä alkaneet?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #508 : Marraskuu 09, 2015, 19:12:27 » |
|
Itse olen lukenut vain uutisen, että marraskuun aikana.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 758
|
« Vastaus #509 : Marraskuu 09, 2015, 19:14:16 » |
|
Eikö tälläin maanantaisin ole yleensä lähtenyt Kemiin Bolidenin nikkelikivikontteja uudelle reissulle? Muistaako KH oliko kontit kotimaisessa vai ei-kotimaisessa vaunussa? Onko kuvamateriaalia julkaistavaksi?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 882
|
« Vastaus #510 : Marraskuu 09, 2015, 19:23:04 » |
|
Uutta raaka-ainetta voi alkaa tulemaan ihan koska tahansa, uusi varastohalli vihitty virallisesti käyttöön perjantaina. (lähde NN Harjavallan Twitter)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #511 : Marraskuu 09, 2015, 20:58:20 » |
|
Eikö tälläin maanantaisin ole yleensä lähtenyt Kemiin Bolidenin nikkelikivikontteja uudelle reissulle? Muistaako KH oliko kontit kotimaisessa vai ei-kotimaisessa vaunussa? Onko kuvamateriaalia julkaistavaksi? Suomalaisissa avovaunuissa, olisiko ollut occ vaunuissa. Lisäksi lähdössä oli happojuna T3821. Mahtaakohan NN:n kivi kulkea ihan omana junanaan vai tuleeko T3807 junan mukana. Todennäköisesti aika raskas juna, no onhan 3807 tosin välillä muutenkin kulkenut kahdella sr1:llä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #512 : Marraskuu 12, 2015, 08:12:11 » |
|
Tänään oli veturinsiirto VET 11459 Raumalta Poriin kulussa ilmeisesti tänään kulkevan T3816:n takia. En ole koskaan ennen nähnyt että Raumalta Poriin tai toisin päin olisi veturinsiirtoa kulussa. Onko Tampereen suunnilla kenties kalustopulaa kun sieltä kerran ei tällä kertaa ole tuotu veturia Poriin?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2336
|
« Vastaus #513 : Marraskuu 12, 2015, 10:25:23 » |
|
Tänään oli veturinsiirto VET 11459 Raumalta Poriin kulussa ilmeisesti tänään kulkevan T3816:n takia. En ole koskaan ennen nähnyt että Raumalta Poriin tai toisin päin olisi veturinsiirtoa kulussa. Onko Tampereen suunnilla kenties kalustopulaa kun sieltä kerran ei tällä kertaa ole tuotu veturia Poriin?
Tuollaisia on kyllä ollut ennenkin. Olisi tässä tapauksessa ollut turhaa ajoa viedä veturi Tampereelle, kun kerran sitä tarvitaan Porissa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 758
|
« Vastaus #514 : Marraskuu 12, 2015, 11:30:34 » |
|
Tänään oli veturinsiirto VET 11459 Raumalta Poriin kulussa ilmeisesti tänään kulkevan T3816:n takia. En ole koskaan ennen nähnyt että Raumalta Poriin tai toisin päin olisi veturinsiirtoa kulussa. Onko Tampereen suunnilla kenties kalustopulaa kun sieltä kerran ei tällä kertaa ole tuotu veturia Poriin?
Tuollaisia on kyllä ollut ennenkin. Olisi tässä tapauksessa ollut turhaa ajoa viedä veturi Tampereelle, kun kerran sitä tarvitaan Porissa. Joskus ennen vanhaan, viime vuosikymmenellä erään edesmenneen Vka-Rma tavarajunan (3717?) veturi kulki vettinä Raumalta Poriin hakemaan T3812 Tampereelle, tämä muistaakseni toistui Ma-Pe
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 434
|
« Vastaus #515 : Marraskuu 12, 2015, 12:01:34 » |
|
15/5-2006 alkaen asetettiin vakinaisena kulkuun VET 3754, joka lähti Raumalta klo 13:58 ja saapui Poriin klo 15:27. Veturisiirto oli kulussa tiistaista perjantaihin. Veturi oli tuonut Raumalle tavarajunan, ja mahdollisti Porista Tampereelle ajavan henkilöjunan H 466 kulkemisen Sr1-vedolla. Siihen saakka Tampereen ja Porin välinen Dv12-kierto meni sill' viissiin, että T 3801 tuli Tampereelta Mäntyluotoon Dv12-parilla, ja vastaavasti Porista Tampereelle ajava H 466 ja Mäntyluodosta Tampereelle ajava T 3800 kulkivat kumpikin yhdellä Dv12:lla. 3/9-2006 alkaen voimaan tulleissa aikatauluissa vastaavan veturisiirron numero näkyy muuttuneen VET 1356:ksi, ja 7/1-2007 Rma-Pri -veturisiirto näyttäisi vallan lakkauttaneen kulkunsa. Mutta myös porilaiset ovat suunnanneet kulkunsa Rauman rautatielle. Kauttuan viimeiset vakinaiset tavarajunat tulivat Porista käsin palvellen Kauttuan paperi- ja pakkaustarviketeollisuutta. Sikäli jotenkin käsittämätöntä, kun Raumalta käsin olisi päässyt suoraan ilman ympäriajoa Kokemäellä ja Kiukaisissa. Jospa järjestelyn syy ei ollutkaan niinkään logistinen kuin byrokraattinen. Koneena muistaakseni kolmasti viikossa kulkeneessa järjestelyjunaparissa oli Dv16. Tuo liikenne lakkautettiin kannattamattomana v. 1997.
|
|
|
tallennettu
|
Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #517 : Marraskuu 12, 2015, 16:45:39 » |
|
En osaa sanoa, täytyy selvitellä asiaa. Tällä viikolla näytti muuten olevan tulleen taas Talvivaaran nykyisen Terraflamen konttivaunuja Harjavaltaan. Aika vilkkaaksi käy Harjavallan liikenne, jos/kun ko kaivoslain alkaa pyörimään täydellä höyryllä. Muutama vuosi sittenhän happojakin kulki vielä päivittäin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #518 : Marraskuu 16, 2015, 17:17:05 » |
|
En osaa sanoa, täytyy selvitellä asiaa. Tällä viikolla näytti muuten olevan tulleen taas Talvivaaran nykyisen Terraflamen konttivaunuja Harjavaltaan. Aika vilkkaaksi käy Harjavallan liikenne, jos/kun ko kaivoslain alkaa pyörimään täydellä höyryllä. Muutama vuosi sittenhän happojakin kulki vielä päivittäin. En tiedä oliko kontteja tullut. Jotain venäläisiä alustoja kyllä oli ratapihalla. Muutenkin näytti ahtaalle ja ratapiha oli täynnä pääratoja lukuunottamatta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 246
|
« Vastaus #519 : Marraskuu 17, 2015, 20:30:59 » |
|
On tullut ja taitaa olla purettukin jo junasta. Jos en väärin muista niin Twitterissä oli kuviakin.
|
|
|
tallennettu
|
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #521 : Marraskuu 19, 2015, 11:45:11 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1226
|
« Vastaus #522 : Marraskuu 19, 2015, 18:08:16 » |
|
Junassa oli 2xSr1 ja ainakin säiliövaunuja. Eräs toinen vorginjäsen täydentänee kokoonpanoa jos katsoo tarpeelliseksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 758
|
« Vastaus #523 : Marraskuu 30, 2015, 15:39:44 » |
|
Nikkelikiviralli paisuu: Tänään saapui Tampereelta Harjavaltaan aamujunissa peräti 46 konttia! (Bolidenille 26 kpl 13 Occ vaunussa ja NN 20 konttia 10 Vof vaunussa)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #524 : Joulukuu 01, 2015, 10:29:38 » |
|
Nikkelikiviralli paisuu: Tänään saapui Tampereelta Harjavaltaan aamujunissa peräti 46 konttia! (Bolidenille 26 kpl 13 Occ vaunussa ja NN 20 konttia 10 Vof vaunussa) Itse olen ymmärtänyt, että tämä ralli kuitenkin kasvaisi isommaksi ensi keväänä. No saa nähdä, toivotaan isoja kuljetuksia. Poriin ja Mäntyluotoon taas ei ole tainnut taas aikoihin kulkea aamun junissa T3807 ja T3811 mitään. Onkohan vika Hacklinin vai VR:n päässä? Kuulin huhut, että konttijunaa olisi tarjottu Mäntyluotoon, mutta Hacklin olisi ilmoittanut etteivät ehdi sellaisia hoitaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|