Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 882
|
« Vastaus #450 : Lokakuu 05, 2015, 20:52:37 » |
|
Käys Jani ottamassa kuvia tuosta junasta niin tiedetään mitä se kuljettaa. Ja vielä Tahkoluotoon asti menee, koskahan sinne on mennyt viimeksi aikataulun mukaisia junia?
35 vaunua hiiltä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 758
|
« Vastaus #451 : Lokakuu 05, 2015, 23:51:01 » |
|
Toivottavasti tänne saataisiin kuvamateriaalia kys. junasta matkan edistymisestä! Tälläistä Vok-junaa ei ole ennen nähty Porin radalla?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1230
|
« Vastaus #452 : Lokakuu 06, 2015, 06:21:31 » |
|
Toivottavasti tänne saataisiin kuvamateriaalia kys. junasta matkan edistymisestä! Tälläistä Vok-junaa ei ole ennen nähty Porin radalla? Milloin vaunut mahtaa tulla takaisin?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 758
|
« Vastaus #453 : Lokakuu 07, 2015, 10:26:48 » |
|
Toivottavasti tänne saataisiin kuvamateriaalia kys. junasta matkan edistymisestä! Tälläistä Vok-junaa ei ole ennen nähty Porin radalla? Milloin vaunut mahtaa tulla takaisin? Ensi perjantaina ja myös sunnuntaina kulussa T 58816 Pori - Vainikkala tavara. Ja kulkee vieläpä valoisaan aikaan! http://julia.dy.fi/timetables?s=58816&d=9.10.2015
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Viljo Sädemäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 14
|
« Vastaus #454 : Lokakuu 07, 2015, 11:40:52 » |
|
Aamulla oli Porin asemalla seisomassa n.18 kpl (en laskenut tarkasti) Vok-vaunuja! Ja lisäksi Mäntyluodon aamujunassa oli muutama sahatavaravaunu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #455 : Lokakuu 09, 2015, 16:20:16 » |
|
Aamulla oli Porin asemalla seisomassa n.18 kpl (en laskenut tarkasti) Vok-vaunuja! Ja lisäksi Mäntyluodon aamujunassa oli muutama sahatavaravaunu.
Yksi pitkä vok-juna meni Tampereen aseman ohi tänään kahdelta päivällä. Porin asemalla oli kuitenkin vaunuja vieläkin odottamassa, eli näitä on tainnut tulla kaksikin junaa? Sen verran tiedän, että kyseessä oli koejuna Siperiasta 4000km päästä Suomen rajasta, ja lastina hiiltä. Ihmettelen vain, että mitä hiilellä tehdään, kun eikö hiilivoimala Tahkoluodossa jo pysäytetty? Asiakas tässä oli kuitenkin Fortum.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #456 : Lokakuu 09, 2015, 16:54:12 » |
|
Pohjolan Voiman laitos jäi tehoresrvin ulkopuolelle sopimuskaudella 2015--17 ja sulkeminen koskenee sitä. Mutta Fortumin Meri-Porin modernia kivihiilivoimalaa tämä ei koske.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1230
|
« Vastaus #457 : Lokakuu 09, 2015, 17:08:46 » |
|
IC 469:ssä oli tänään normirungon lisäksi myös Tampereen vararunko. Hujut kertoo, että normirungossa kaikki vessat olivat rikki.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #458 : Lokakuu 09, 2015, 18:43:59 » |
|
IC 469:ssä oli tänään normirungon lisäksi myös Tampereen vararunko. Hujut kertoo, että normirungossa kaikki vessat olivat rikki.
Itse kuljin ic467 ja ic464 tänään ja ainakin yksi vessa toimi ja yksi oli pois käytöstä. Eilen aamulla Porin aamun Helsingin junasta puuttui kuudes vaunu, eli kulki ilman edoa. Helsinkiin päästyämme muutenkin ko runko meni kokonaan huoltoon. Henkilökunta haukkui, että paljon oli ongelmia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #459 : Lokakuu 09, 2015, 18:47:12 » |
|
Pohjolan Voiman laitos jäi tehoresrvin ulkopuolelle sopimuskaudella 2015--17 ja sulkeminen koskenee sitä. Mutta Fortumin Meri-Porin modernia kivihiilivoimalaa tämä ei koske.
Ok, hyvä tietää. Itse vain kuvittelin vain, että hiilivoimalat ajetaan alas ja ihmettelin. Kyseessä siis koejunat Sipeariasta Fortumille. Toivotaan, että tulisi säännöllisemmäksi liikenteeksi, vaikka sähkövedolla ei perille pääsekään.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Lindroos
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 24
|
« Vastaus #460 : Lokakuu 10, 2015, 07:59:15 » |
|
Eilen oli IC469:n perässä pimeän näköinen sininen vaunu viimeisenä vaununa. Liekö mennyt pataan pantavaksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1230
|
« Vastaus #461 : Lokakuu 10, 2015, 09:12:37 » |
|
Eilen oli IC469:n perässä pimeän näköinen sininen vaunu viimeisenä vaununa. Liekö mennyt pataan pantavaksi.
Vaunu kuuluu Tampereen vararunkoon. Vaunu on EFit 23564
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 250
|
« Vastaus #462 : Lokakuu 11, 2015, 09:47:15 » |
|
Just ainakin lähti Vok-letka Porista kohti sisämaata. Koskahan viimeksi tuolla radalla (siis Kokemäen ja Porin välillä) on SUNNUNTAINA kulkenut tavarajuna...
|
|
|
tallennettu
|
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #463 : Lokakuu 11, 2015, 10:39:32 » |
|
Just ainakin lähti Vok-letka Porista kohti sisämaata. Koskahan viimeksi tuolla radalla (siis Kokemäen ja Porin välillä) on SUNNUNTAINA kulkenut tavarajuna...
Harjavallan ja Kokemäen välillä kulki vielä Talvivaaran happojunia parhaimmillaan seitsemänä päivänä viikossa. Saa nähdä kulkeeko taas, kun me veronmaksajat elvytämme kaivosta. Toivotaan nyt, että hiiltä alkaisi kulkemaan. Komeita juniahan nuo pitkinä ovat. Vielä,kun saataisiin sähkörata satamaan asti, lisäisi se varmaan kuljetuksia. Nythän on selvityksessä myös, että sataman ja Porin väli ajettaisiin radio-ohjauksella vaihtotöinä ja sähköllä vedot Porista Harjavaltaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 421
|
« Vastaus #464 : Lokakuu 11, 2015, 12:29:39 » |
|
Vielä,kun saataisiin sähkörata satamaan asti, lisäisi se varmaan kuljetuksia. Nythän on selvityksessä myös, että sataman ja Porin väli ajettaisiin radio-ohjauksella vaihtotöinä ja sähköllä vedot Porista Harjavaltaan.
Toisaalta Harjavallan ja Mäntyluodon väliset kuljetukset ovat reilun vuoden päästä siirtymässä VR:ltä Valtasiirrolle, joilla tuskin on suunnitelmia sähköveturin hankinnasta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #465 : Lokakuu 11, 2015, 14:41:37 » |
|
Vielä,kun saataisiin sähkörata satamaan asti, lisäisi se varmaan kuljetuksia. Nythän on selvityksessä myös, että sataman ja Porin väli ajettaisiin radio-ohjauksella vaihtotöinä ja sähköllä vedot Porista Harjavaltaan.
Toisaalta Harjavallan ja Mäntyluodon väliset kuljetukset ovat reilun vuoden päästä siirtymässä VR:ltä Valtasiirrolle, joilla tuskin on suunnitelmia sähköveturin hankinnasta. Missä näin on sanottu? Tiedän kyllä lehtijutut, mutta siinähän oli vain Valtasiirron tavoitteista. Niistä on vielä pitkä matka käytäntöön. Oman käsitykseni mukaan neuvottelut jatkosta ovat vielä kesken. Onko Valtasiirrolla jo kalustoa? Entä henkilökuntaa? Pian pitäisi alkaa jo menemään sanoista tekoihin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 758
|
« Vastaus #466 : Lokakuu 11, 2015, 15:16:30 » |
|
Toivottavasti VR ei ylihinnoittele itseään ulos hiilikuljetuksista. Siperiasta Poriin tuleva hiili ja öljy matkaa ensin junalla Venäjän satamiin ja sieltä sitten laivalla perille. Voisihan sitä myös kuskata suoraan junalla perille mutta...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #467 : Lokakuu 11, 2015, 16:35:50 » |
|
Toivottavasti VR ei ylihinnoittele itseään ulos hiilikuljetuksista. Siperiasta Poriin tuleva hiili ja öljy matkaa ensin junalla Venäjän satamiin ja sieltä sitten laivalla perille. Voisihan sitä myös kuskata suoraan junalla perille mutta...
No saa nähdä. Vaikea näin maallikon arvioida kustannuksia, mutta voisi kuvitella suorassa junassakin olevan etunsa. Ainakin aikataulun mukaan junat taisivat tulla ja lähteä, joten purku varmaan meni ok.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 421
|
« Vastaus #468 : Lokakuu 11, 2015, 17:19:25 » |
|
Toisaalta Harjavallan ja Mäntyluodon väliset kuljetukset ovat reilun vuoden päästä siirtymässä VR:ltä Valtasiirrolle, joilla tuskin on suunnitelmia sähköveturin hankinnasta.
Missä näin on sanottu? Tiedän kyllä lehtijutut, mutta siinähän oli vain Valtasiirron tavoitteista. Niistä on vielä pitkä matka käytäntöön. Oman käsitykseni mukaan neuvottelut jatkosta ovat vielä kesken. Onko Valtasiirrolla jo kalustoa? Entä henkilökuntaa? Pian pitäisi alkaa jo menemään sanoista tekoihin. Tälläkin hetkellä Valtasiirrolla on tavoitteena liikenteen aloittaminen tammikuussa 2017. Kun tuo sama tavoite on ollut jo pidempään, niin se kyllä viittaisi siihen, että sekä kaluston että asiakkaiden hankinta etenisi aika lailla toivottuun tahtiin. Varsinkaan kun aikaa ei ole tuon enempää jäljellä Toukokuun alun Satakunnan Kansan mukaan Valtasiirto oli toukokuussa kartoittamassa asiakkaita ja 9.6 allekirjoittamassa aiesopimusta kahden veturin hankinnasta saksalaiselta toimittajalta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #469 : Lokakuu 11, 2015, 18:42:47 » |
|
Toisaalta Harjavallan ja Mäntyluodon väliset kuljetukset ovat reilun vuoden päästä siirtymässä VR:ltä Valtasiirrolle, joilla tuskin on suunnitelmia sähköveturin hankinnasta.
Missä näin on sanottu? Tiedän kyllä lehtijutut, mutta siinähän oli vain Valtasiirron tavoitteista. Niistä on vielä pitkä matka käytäntöön. Oman käsitykseni mukaan neuvottelut jatkosta ovat vielä kesken. Onko Valtasiirrolla jo kalustoa? Entä henkilökuntaa? Pian pitäisi alkaa jo menemään sanoista tekoihin. Tälläkin hetkellä Valtasiirrolla on tavoitteena liikenteen aloittaminen tammikuussa 2017. Kun tuo sama tavoite on ollut jo pidempään, niin se kyllä viittaisi siihen, että sekä kaluston että asiakkaiden hankinta etenisi aika lailla toivottuun tahtiin. Varsinkaan kun aikaa ei ole tuon enempää jäljellä Toukokuun alun Satakunnan Kansan mukaan Valtasiirto oli toukokuussa kartoittamassa asiakkaita ja 9.6 allekirjoittamassa aiesopimusta kahden veturin hankinnasta saksalaiselta toimittajalta. No se mitä itse tiedän ja mihin luotan on, että neuvottelut Bolidenin rikastekuljetuksista on edelleen kesken. Toki päätöksiä pitänee pian tehdä, ainakin jos meinaavat Valtasiirron valita, koska kymmenien rikastevaunujen, veturien, henkilökunnan ym. hankkiminen vie aikaa. Tietysti henkilökuntaa siirtyy varmaan VR:ltäkin. Mitenhän sen jälkeen hoidetaan kaikki muut kuljetukset? Talvivaara, Pyhäsalmi, Ajos, Kemira, Kaskinen. Kenen rungoilla nuo ajetaan Harjavaltaan.. Paljon avoimia kysymyksiä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #470 : Lokakuu 13, 2015, 13:24:50 » |
|
Norilskille alkaa myös myöhemmin syksyllä tulemaan rikastetta Norilskista, mikä kuljetetaan laivalla Kuolaan ja sieltä rautateitse Harjavaltaan.
|
|
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 13, 2015, 17:54:39 kirjoittanut Kari Huuva »
|
tallennettu
|
|
|
|
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 758
|
« Vastaus #471 : Lokakuu 17, 2015, 10:29:51 » |
|
Tänään Tahkoluodon radalla näyttäisi olevan jälleen liikennettä pienen tauon jälkeen...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Heikkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 31
|
« Vastaus #472 : Lokakuu 17, 2015, 19:53:32 » |
|
Tänään Tahkoluodon radalla näyttäisi olevan jälleen liikennettä pienen tauon jälkeen...
Rikastetta Harjavaltaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 758
|
« Vastaus #473 : Lokakuu 22, 2015, 11:20:09 » |
|
PAI 65998 Mäntyluoto - Tahkoluoto: Dv12 2657 + 1*Vok + 1*Hkba
Hiilivaunu "hieman" muista jäljessä, vai meniko oikein Stenalle?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 758
|
« Vastaus #474 : Lokakuu 23, 2015, 16:34:24 » |
|
Eilen Tahkoluotoon viety Vokki ja Hakanen olivat tänään Mäntyluodon iltajunassa. Tällä kertaa vaunujen hakureissu ei näkynyt aikatauluissa (toisin kuin vienti)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|