Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Viesti VR:ltä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Paavo Wiikki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 26


« : Maaliskuu 16, 2020, 15:56:20 »

Viime perjantaina tuli sähköpostiviesti:

Lainaus
Jos haluat muuttaa matkasi ajankohdan yli 2 viikon päähän, voit muuttaa sen ilmaiseksi. Matkakohteen ja matkustusluokan tulee pysyä samoina. Alle 2 viikon päähän tehtäviin muutoksiin pätevät normaalit muutosehdot. Voit tehdä muutoksen VR:n palvelupisteillä asemilla tai puhelimitse asiakastuessamme puh. 0800 166 888, ma–pe 5–22 ja la–su 7–22, numero on maksuton. Jos lippusi matkustusajankohta ei ole vielä lähipäivinä, toivomme, että otat yhteyttä asiakaspalveluumme vasta hieman lähempänä matkustusajankohtaa.

Yli kymmenen vuoden aikana VR on lopettanut suuren osan asiakaspalvelupisteistään, keski-suurienkin kaupunkien toimistot on suljettu. Okei, mutta miksi samaan aikaan ei ole osattu luoda mitään järjestelmää, joka kykenisi tekemään muutoksia online tai puhelinsovelluksen avulla? Yritä nyt soita asiakastukeen, vaihtoehtona voit matkustaa lähimpään toimistoon jopa yli 200 kilometriä, riippuen missä asut. Missä järki?
tallennettu
Paavo Wiikki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 26


« Vastaus #1 : Maaliskuu 26, 2020, 12:59:33 »

Nyt enää mitään uusia viestejä ei ole lähetetty, kannattaa kuitenkin  huomata, että:
Lainaus
Koronavirustilanteen jatkuessa muutamme peruutusehtojamme joustavammiksi. VR:n kauko- ja lähiliikenteen kertaliput, joiden matkustusaika on välillä 16.3.–14.6.2020, voi nyt perua kuluitta ilman lipunoston yhteydessä hankittua peruutusturvaa.

Voit perua lipun täyttämällä peruutuslomakkeen. Alle 4 € lippuja emme hyvitä.

Muuttuneet peruutusehdot koskevat seuraavia lippuja:

    Kaukoliikenteen kertaliput istuma- ja makuupaikoille
    Autopaketit
    VR:n lähiliikenteen kertaliput

VR:n kauko- ja lähiliikenteen sarjaliput:

Jos olet ostanut sarjalipun ennen 16.3.2020 ja lippusi on ollut tai on voimassa 16.3.2020 jälkeen, lipun voimassaoloaikaa pidennetään 120 vuorokautta alkaen alkuperäisen voimassaoloajan päättymisestä.
/.../

VR:n kauko- ja lähiliikenteen kausiliput:

Jos olet ostanut kausilipun ennen 16.3.2020 ja lipun voimassaolo päättyy 16.3.2020 jälkeen, voit hakea hyvitystä käyttämättömältä kaudelta.


Ja sama viesti toistuu aina:
Lainaus
Peruutusten käsittelyssä on tällä hetkellä ruuhkaa

Totta, etenkin puhelimitse yhteydenotto vaatii aikaa, itse odotin 3 kertaa 15 minuuttia ja sitten neljännellä yrityksellä vaihdoin kieltä englanniksi ja 10 min. kuluttua asiaa hoidettiin. Yhä uudelleen sama kysymys: miksi lippujen myynti on siirtynyt nettiin, mutta muutoksia ja peruutuksia pystyy tekemään ainoastaan virkailija lomakkeiden avulla tai soiton jälkeen? Onko se nettiohjelmointi niin vaikea, ettei mitään sovellusta ole pystytty tekemään? Vastaan itse itselleni: se on mahdollista (jopa suht. helppoa) ja tämän olisi pitänyt tehdä jo ajat sitten.
tallennettu
Paavo Wiikki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 26


« Vastaus #2 : Huhtikuu 09, 2020, 15:50:58 »

Seuraava sähköpostiviesti:
Lainaus
Koronavirustilanteen vuoksi annetut liikkumisen rajoitukset ovat vähentäneet merkittävästi matkustajamääriämme. Tämän vuoksi olemme peruneet jo junavuoroja 14.4. alkaen ja joudumme perumaan vuoroja lisää ajalle 4.–24.5. Voit tarkistaa perutut junavuorot Liikennetilanne-sivulta.

Viikko sitten olen matkustanut IC-vaunussa aivan yksin. Tuskin on järkevä jatkaa liikennetta lähes muutoksitta juuri nyt, myös muutokset 14.4. alkaen ovat suhteellisen vähäisiä. Sen sijaan toukouussa vuoroja on karsittu varsin reilusti.
VR:n reaktio tilanteeseen on siis uskomattoman hidas. Saattaa olla niin, että toukokuussa sairastumisten huippu on jo takanamme ja matkustamisen tarve rupeaa lisääntymään eikä tällöin junia kuljekaan. Voi voi.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #3 : Huhtikuu 09, 2020, 16:46:10 »

Seuraava sähköpostiviesti:
Lainaus
Koronavirustilanteen vuoksi annetut liikkumisen rajoitukset ovat vähentäneet merkittävästi matkustajamääriämme. Tämän vuoksi olemme peruneet jo junavuoroja 14.4. alkaen ja joudumme perumaan vuoroja lisää ajalle 4.–24.5. Voit tarkistaa perutut junavuorot Liikennetilanne-sivulta.

Viikko sitten olen matkustanut IC-vaunussa aivan yksin. Tuskin on järkevä jatkaa liikennetta lähes muutoksitta juuri nyt, myös muutokset 14.4. alkaen ovat suhteellisen vähäisiä. Sen sijaan toukouussa vuoroja on karsittu varsin reilusti.
VR:n reaktio tilanteeseen on siis uskomattoman hidas. Saattaa olla niin, että toukokuussa sairastumisten huippu on jo takanamme ja matkustamisen tarve rupeaa lisääntymään eikä tällöin junia kuljekaan. Voi voi.

Voisiko olla niin, että junavuorojen supistuksiin saattaa liittyä muutakin kuin tekstari kuskeille "älkää tulko töihin"?
tallennettu
Paavo Wiikki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 26


« Vastaus #4 : Huhtikuu 09, 2020, 17:14:43 »

Kyllä, ainakin sähkön kulutukseen liittyvät turhat kustannukset voidaan vähentää.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #5 : Huhtikuu 09, 2020, 19:11:54 »

Kyllä, ainakin sähkön kulutukseen liittyvät turhat kustannukset voidaan vähentää.

ok...
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #6 : Huhtikuu 09, 2020, 19:58:00 »

Vaikka henkilökuntaa ei sais nii nopeasti lomalle niin voihan niille sanoa että työ pois ja palkka postissa kotia eli maksaa palkan tilille ja jättää junat ajamatta niin ainakin muut kulut jää sillon pois.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #7 : Huhtikuu 09, 2020, 21:22:47 »

Vaikka henkilökuntaa ei sais nii nopeasti lomalle niin voihan niille sanoa että työ pois ja palkka postissa kotia eli maksaa palkan tilille ja jättää junat ajamatta niin ainakin muut kulut jää sillon pois.

Voi, jos on tarkoitus lopettaa kaiken ajamisen. Mutta jos on tarkoitus edelleen ajaa jotain ja huolehtia esim jatkomatkustajista, sekä henkilökunnan ja kaluston kierrosta, jotta junia olisi oikeissa paikoissa kääntöihin, niin ei sitä ilman suunnittelua voi tehdä.
tallennettu
Teuvo Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 39


« Vastaus #8 : Huhtikuu 10, 2020, 10:28:06 »

Seuraava sähköpostiviesti:
Lainaus
Koronavirustilanteen vuoksi annetut liikkumisen rajoitukset ovat vähentäneet merkittävästi matkustajamääriämme. Tämän vuoksi olemme peruneet jo junavuoroja 14.4. alkaen ja joudumme perumaan vuoroja lisää ajalle 4.–24.5. Voit tarkistaa perutut junavuorot Liikennetilanne-sivulta.

Viikko sitten olen matkustanut IC-vaunussa aivan yksin. Tuskin on järkevä jatkaa liikennetta lähes muutoksitta juuri nyt, myös muutokset 14.4. alkaen ovat suhteellisen vähäisiä. Sen sijaan toukouussa vuoroja on karsittu varsin reilusti.
VR:n reaktio tilanteeseen on siis uskomattoman hidas. Saattaa olla niin, että toukokuussa sairastumisten huippu on jo takanamme ja matkustamisen tarve rupeaa lisääntymään eikä tällöin junia kuljekaan. Voi voi.

Mihin sinä pyrit tällä jatkuvalla ulinallasi? Purat pahaa oloasi vai mikä? Tällä sivustolla jatkuva valittaminen ei varmastikaan tule muuttamaan yhtään mitään. Yrityksillä on omat syyt toimia, kuten ne tällä hetkellä toimii.
tallennettu
Kurt Ristniemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 934


« Vastaus #9 : Huhtikuu 10, 2020, 12:36:28 »

Onko se nettiohjelmointi niin vaikea, ettei mitään sovellusta ole pystytty tekemään? Vastaan itse itselleni: se on mahdollista (jopa suht. helppoa) ja tämän olisi pitänyt tehdä jo ajat sitten.

Kyse ei taida olla ohjelmoinnin vaikeudesta, vaan ammattitaidon hapertumisesta vuosien myötä.
Joskus aikanaan tunnettiin käsite systeemianalyysi. Siinä perattiin läpi kaikki tarpeelliset toiminnallisuudet ja tilanteet jo ennen koodausta.

Sitten tulivat ketterät menetelmät, joilla sovelluskehitystä piti voida huomattavasti nopeuttaa. Oikein käytettynä lopputulos olisikin ollut hyvä, mutta siinä ketterästi koodailtaessa unohdettiin analyysi. Niinpä monet sovellukset ovat nykyään vajaita ja niitä paikkaillaan jälkikäteen. Lopputulos ei sitten olekaan laadukas sovellus aiempaa nopeammin ja edullisemmin, vaan laaduton sovellus aiempaa hitaammin ja kalliimmalla.

Terveisin ent. systeemianalyytikko.
tallennettu

"Tavaravaunujen normaaliväri on mustanvihreä", VR 1941
Paavo Wiikki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 26


« Vastaus #10 : Huhtikuu 11, 2020, 18:10:36 »

Mihin sinä pyrit tällä jatkuvalla ulinallasi? Purat pahaa oloasi vai mikä? Tällä sivustolla jatkuva valittaminen ei varmastikaan tule muuttamaan yhtään mitään. Yrityksillä on omat syyt toimia, kuten ne tällä hetkellä toimii.

VR on loistava, tehokas ja luotettava yhtiö, sen palvelutasoon olen aina ollut erittäin tyytyväinen. Ei ole silti väärin toivoa joitakin parannuksia, vaikkapa tietotekniikan suhteen tai olla pettynyt kun muuttuviin tilanteisiin sopeutuminen vie liian paljon aikaa. Paljon kehuttu "vihreys" eli ekologinen etu menettää merkityksensä, jos raskas kalusto ajetaan lähes ilman matkustajia.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #11 : Huhtikuu 12, 2020, 09:09:02 »

Osa ketteryyden puutteesta johtunee myös muiden sopimusosapuolten ketteryyden puutteesta. Osto- ja velvoiteliikenteen supistaminen kun tulee sopia valtion kanssa, ja valtio lienee tällä hetkellä kovin kiireinen.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Viesti VR:ltä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina