Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Lundin raitiovaunuliikenne seis  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Esa Leskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 60


« : Helmikuu 04, 2021, 21:10:00 »

Lundin kaupungin joulukuussa aloitettu raitiovaunuliikenne on jouduttu keskeyttämään kaluston vikaantumisen takia. Varomattomat autoilijat/polkupyöräilijät/jalankulkijat ovat aiheuttaneet niin paljon äkkijarrutuksia, että vaunujen pyörät ovat vaurioituneet. Kaikki seitsemän vaunua seisovat toistaiseksi varikolla ja ne korvattu busseilla. Linkki asiasta kertovaan Ruotsin TV:n uutiseen (ruotsiksi/på svenska): https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/alla-sparvagnar-i-lund-ar-trasiga
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 746


« Vastaus #1 : Helmikuu 05, 2021, 14:25:32 »

Herättää kysymyksiä: eikö Lundin ratikoiden jarruille ole ostettu toimivaa lukkiutumisenestoa ja kiskojarruja?  Eikö Lundissa ole raitiovaunuille alla hiovaa pyöränhiontakonetta, jolla kulmikkaat pyörät palautettaisiin pyöreiksi?

Melkoista uusavuttomuutta kun puhutaan vaunujen siirrosta ulkomaille kunnostusta varten.
Paitsi jos jo nyt on kyllästytty raitiovaunuihin ja halutaan toisenlaisia leluja.
Kuljettaako henkilökunta nyt varabusseja?
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 948


« Vastaus #2 : Helmikuu 05, 2021, 18:57:17 »

Herättää kysymyksiä: eikö Lundin ratikoiden jarruille ole ostettu toimivaa lukkiutumisenestoa ja kiskojarruja?  Eikö Lundissa ole raitiovaunuille alla hiovaa pyöränhiontakonetta, jolla kulmikkaat pyörät palautettaisiin pyöreiksi?

Melkoista uusavuttomuutta kun puhutaan vaunujen siirrosta ulkomaille kunnostusta varten.
Paitsi jos jo nyt on kyllästytty raitiovaunuihin ja halutaan toisenlaisia leluja.
Kuljettaako henkilökunta nyt varabusseja?
Ehkä on kyseessä siitä että eka takuuhuolto aikaistettiin koronan takia.
[EDIT:] Pyöräsorvin puuttumisesta on todellakin artikkelien mukaan kyse. Eli vaunut vietävä jonnekin missä voi sorvata.

Mutta tietenkin on aiheellista, että jos jalankulkijat ja pyöräilijät törttöilevät jatkuvasti raitiovaunujen tielllä, niin jonkinlaista palautetta pitää siitäkin antaa. Lundhan on tyypillinen vanha yliopistokaupunki ja liikennekulttuuri kevyen liikenteen osalta voinut olla vähän sellainen että muut väistävät isänmaan toivoja.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #3 : Helmikuu 06, 2021, 13:27:25 »

Mielestäni joutuminen tilanteeseen( Ennakoivan ajotavan puute)) jossa jatkuvasti jarrutellaan on ajovirhe! Mutta sen korjaaminen onkin toinen juttu! Saksassa sanotaan Unfall bauen,eli onnettomuus rakennetaan! Uskoisin että koko porukka kuuluukin jatkokoulutuskurssille!
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #4 : Helmikuu 06, 2021, 14:20:32 »

Mielestäni joutuminen tilanteeseen( Ennakoivan ajotavan puute)) jossa jatkuvasti jarrutellaan on ajovirhe! Mutta sen korjaaminen onkin toinen juttu! Saksassa sanotaan Unfall bauen,eli onnettomuus rakennetaan! Uskoisin että koko porukka kuuluukin jatkokoulutuskurssille!
Uutisissa kyllä puhuttiin että kuljettajat ovat joutuneet tekemään hätäjarrutuksia poukkoilevien autojenja jalankulkijoiden takia.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #5 : Helmikuu 06, 2021, 14:29:17 »

Mielestäni joutuminen tilanteeseen( Ennakoivan ajotavan puute)) jossa jatkuvasti jarrutellaan on ajovirhe! Mutta sen korjaaminen onkin toinen juttu! Saksassa sanotaan Unfall bauen,eli onnettomuus rakennetaan! Uskoisin että koko porukka kuuluukin jatkokoulutuskurssille!
Uutisissa kyllä puhuttiin että kuljettajat ovat joutuneet tekemään hätäjarrutuksia poukkoilevien autojenja jalankulkijoiden takia.

Eli toisin sanoen, että raitiovaunujen kuljettajat eivät ole osanneet ennakoida autoilijoiden ja jalankulkijoiden liikkeitä. Tarkoittaa, että raitiovaunujen kuljettajien taidot ennakoivan ajotavan suhteet ovat heikommat kuin liikenneympäristö vaatisi.

Yleensä tällaisessa on pohjimmiltaan kyse infrastruktuurin ongelmasta. Mutta, kun infrastruktuuri on tehty päin honkia, sen käyttäjien pitäisi reagoida niin, että infran käyttö olisi silti turvallista.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #6 : Helmikuu 06, 2021, 14:34:44 »

Mielestäni joutuminen tilanteeseen( Ennakoivan ajotavan puute)) jossa jatkuvasti jarrutellaan on ajovirhe! Mutta sen korjaaminen onkin toinen juttu! Saksassa sanotaan Unfall bauen,eli onnettomuus rakennetaan! Uskoisin että koko porukka kuuluukin jatkokoulutuskurssille!
Uutisissa kyllä puhuttiin että kuljettajat ovat joutuneet tekemään hätäjarrutuksia poukkoilevien autojenja jalankulkijoiden takia.

Eli toisin sanoen, että raitiovaunujen kuljettajat eivät ole osanneet ennakoida autoilijoiden ja jalankulkijoiden liikkeitä. Tarkoittaa, että raitiovaunujen kuljettajien taidot ennakoivan ajotavan suhteet ovat heikommat kuin liikenneympäristö vaatisi.

Yleensä tällaisessa on pohjimmiltaan kyse infrastruktuurin ongelmasta. Mutta, kun infrastruktuuri on tehty päin honkia, sen käyttäjien pitäisi reagoida niin, että infran käyttö olisi silti turvallista.
Tuo on aivan varteenotettava seikka! Siihen auttaa oikea tilannenopeuys ja kaiken ottaminen huomioon!
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Lundin raitiovaunuliikenne seis  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina