Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Juna törmäsi turvetraktoriin Kurikassa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Veli-Matti Laitinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 149


« : Maaliskuu 21, 2019, 18:37:29 »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b22bb200-611d-4f46-8447-4e3e2d568ecc
Kyseinen juna on ilmeisesti T 58276.
https://juliadata.fi/timetables?s=58276&d=21.3.2019
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Maaliskuu 21, 2019, 19:03:18 »

Vai olisiko sittenkin tämä?
https://juliadata.fi/timetables?s=53270&d=21.3.2019
tallennettu
Miko Ojala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 45


« Vastaus #2 : Maaliskuu 21, 2019, 21:56:52 »

Kuulemani mukaan onnettomuusveturi olisi ollut 2637
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #3 : Maaliskuu 22, 2019, 00:06:05 »

Kurikka-lehdessä olleen onnettomuuskuvan mukaan veturina olisikin ollut Dv12 2502 https://www.kurikka-lehti.fi/uutiset/tehtaantien-tasoristeyksessa-rysahti--raivauksessa-saattaa-kestaa-puolilleoin-6.62.513319.abef2c4ec8
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #4 : Maaliskuu 22, 2019, 01:38:00 »

Traktorin vetämään puoliperävaunuun, ei kai sellaisia ole edes olemassa kun ei traktorissa ole laitteita sellaisen kiinnittämiseen. Traktoriin kytkettävät perävaunut ovat keskiakselisia perävaunuja. Dollyn voi kytkeä traktoriin ja siihen puoliperävaunun, mutta tälläinen yhdistelmä ei ole missään tapauksessa hyvä tai kelvollinen tieliikenteeseen. Traktoriin voi myös kytkeä varsinaisen perävaunun, siis sellaisen jota käytetään ajoneuvoyhdistelmissä. Näistä kumpikaan ei kuulu traktorin perään, ohjattavuus on olemattoman ja vähäisen välillä ja lisäksi traktori ei tälläistä käytännössä pysty vetämään kun ei ole aisapainoa joka toisi traktorin talviolosuhteissa olemattomaan vetokykyyn edes sitä vähäistä lisäystä.

Traktori on pellolle tarkoitettu työkone, sitä ei missään tapauksessa pidä käyttää tiekuljetuksiin. Se ei sovellu sellaiseeen, ellei perävaunun paino ole huomattavasti traktorin painoa pienempi. Näin ainakin täällä sivistyneessä etelässä.

Se on vaikea ymmärtää ettei 200hp traktori oikeasti liiku mihinkään jäisellä alustalla vaikka sen perässä olisi oikeantyyppinen keskiakseline dumpperikärry, ja sitten taas sama kone on täysin voittamaton vetotehoiltaan siinä hommassa ja niissä olosuhteissa mihin se on tehty.
tallennettu

Katujuna, ei saattana koskaan enää
Tapio Nikula
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 52


« Vastaus #5 : Maaliskuu 22, 2019, 13:32:53 »

Eikös puoliperävaunu ole sellainen hökötys, jossa kaikki akselit ovat peräkärryn takapäässä ja iso osa perävaunun massasta kohdistuu vetoyksikköön. Jotenkin noin se määritellään tieliikennelaissa. Suurin osa maajussien traktorikärryistä on puoliperävaunuja, koska veturiin kohdistunut vaunun paino lisää pitoa. Ja eikös vastikään liikenneministeriö tai joku muu mikä se nyt onkaan laitos hyväksynyt traktorin raakapuun kuljetukseen.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #6 : Maaliskuu 22, 2019, 14:07:24 »


Tämä.
tallennettu
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #7 : Maaliskuu 22, 2019, 21:45:09 »

Liittyy jotenkin tähän tämä sunnuntain lisäveturi Tampereelta Lohiluomaan. Radan tarkastus äkkijarrutuksen jäljiltä?

https://juliadata.fi/timetables?s=11823&d=24.3.2019
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2613


« Vastaus #8 : Maaliskuu 22, 2019, 23:37:01 »

Liittyy jotenkin tähän tämä sunnuntain lisäveturi Tampereelta Lohiluomaan. Radan tarkastus äkkijarrutuksen jäljiltä?

https://juliadata.fi/timetables?s=11823&d=24.3.2019

Lainaus käyttäjältä: Kurikka-lehti
Etelä-Pohjanmaan pelastuslaitoksen palomestari Kaj Ny kertoi onnettomuuspaikalla, että junan veturi sai kolarissa sellaisen tärskyn, ettei sillä jatketa enää matkaa.

Olisiko kuitenkin veturin (Dv12 2502) haku pois?
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #9 : Maaliskuu 23, 2019, 15:30:44 »

Liittyy jotenkin tähän tämä sunnuntain lisäveturi Tampereelta Lohiluomaan. Radan tarkastus äkkijarrutuksen jäljiltä?

https://juliadata.fi/timetables?s=11823&d=24.3.2019

Lainaus käyttäjältä: Kurikka-lehti
Etelä-Pohjanmaan pelastuslaitoksen palomestari Kaj Ny kertoi onnettomuuspaikalla, että junan veturi sai kolarissa sellaisen tärskyn, ettei sillä jatketa enää matkaa.



Olisiko kuitenkin veturin (Dv12 2502) haku pois?
Eli vaunuletka seisoo yhä siellä tasoristeyksen tukkien. Muusta liikenteestä ei ainakaan Julia.dy:stä näytä olleen.

tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #10 : Toukokuu 29, 2019, 01:34:21 »

Eikös puoliperävaunu ole sellainen hökötys, jossa kaikki akselit ovat peräkärryn takapäässä ja iso osa perävaunun massasta kohdistuu vetoyksikköön. Jotenkin noin se määritellään tieliikennelaissa. Suurin osa maajussien traktorikärryistä on puoliperävaunuja, koska veturiin kohdistunut vaunun paino lisää pitoa. Ja eikös vastikään liikenneministeriö tai joku muu mikä se nyt onkaan laitos hyväksynyt traktorin raakapuun kuljetukseen.

Traktorissa ei ole vetokitaa johon puoliperävaunun voisi kytkeä, dollyn saa traktoriin kiinni ja siihen puoliperävaunun kiinni, mutta tässä tapauksessa perävaunun paino kohdistuu ainoastaan dollyn akseleille.
Traktoriin kytketään keskiakselisia perävaunuja.

No mistä minä voin tietää mikä häkkärä on ollut maataistelukoneeseen liitettynä, voihan olla että uutisessa on väärää tietoa.

Mä olen kuitenkin maataloustraktorilla vetänyt puoliperävaunua dollylla ja en koskaan olisi sen yhdistelmän kanssa tielle lähtenyt.
tallennettu

Katujuna, ei saattana koskaan enää
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Juna törmäsi turvetraktoriin Kurikassa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina