Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2537
|
« : Lokakuu 03, 2010, 15:09:34 » |
|
JN-4 huutokauppalista Päättyy sunnuntaina 10. lokakuuta 2010 klo 23:59
Myyn Jukka Nurmisen jäämistöstä tarjoushuutokaupalla luettelon mukaiset kirjat ja aikataulut. Kohteiden kohdalle on merkitty minimihinnat, minkä päälle tulee postimaksu (ilman postimaksua voitot voi noutaa Helsingistä Alppilasta, tällä kertaa myös SRHS:n kokouksesta 11.10). Minimikorotus on 0,10€. Noudatetaan eBayn tyyliä, missä korkeimman tarjouksen tehneeltä veloitetaan toiseksi korkea tarjous+minimikorotus. Jos tulee vain yksi tarjous, niin kirja lähtee pohjahinnalla. Jos tulee kaksi tai useampia samoja tarjouksia, niin ensin jätetty voittaa.
Tarjoukset sunnuntaina 10.10.2010 klo 23:59 mennessä osoitteella eljaspolho(ät)mac.com (ät) tilalle @
Jukka Nurmisen kokoelmasta
1) Eisenbahnen im Baltikum (Hesselink & Tempel, 1996). Hyvä kunto, 144s, A4, kovat kannet, runsas kuvitus, useita karttoja, saksankielinen. Baltian maiden rautateiden yleishistoria, perusteellisimmin käsitelty ajanjakso 1914-1945, varhaisempi ja myöhempi suppeammin. Sisältää mm pari PT-4 kuvaa ja hienon tehdaskuvan Viron Kk2:sta (=VR:n Pr2). Lähtöhinta 5 €
2) Karpatendampf. Band 1. Schmalspurbahnen in Ostgalitzien. Hyvä kunto, 236s, A4, kovat kannet, runsas kuvitus (osittain väreissä), linjakarttoja, saksankielinen. Itävallasta Ukrainaan siirtyneen alueen kapearaiteisten rautateiden ja tehdasratojen historia. Mukana myös pari PT-4-veturia. Museoveturiluettelossa 2 Tampellan ja 2 Lokomon PT-4-veturia. Lähtöhinta 5 €
3) Eesti Kitsarööpmelised Raudteed 1896-1996 (Helme, 1996). Hyvä kunto, jokunen merkkauskynämerkintä, 300s, 17x24cm, kovat kannet, runsas kuvitus, eestinkielinen. Eestin kapearaiteisten rautateiden historia. Lähtöhinta 5 €
4) Russische und sowjetische Dampflokomotiven (Rakow, 1986), Hyvä kunto, mutta kansiselkämyksen ylä- ja alaosassa hyvin pientä repeämää, 328s, 19x22cm, kovat kannet, runsas kuvitus, saksankielinen. Venäjän tunnetuimman veturihistorioitsijan Rakovin teoksen höyryveturiosan saksannos ja lisänä yhteenveto Saksassa valmistetuista vetureista. Lähtöhinta 5 €
5) The Concise Encyclopædia of World Railway Locomotives (ed. Ransome-Wallis, 1959). Kansipaperi vähän revennyt, sidos pettänyt yhdestä kohtaa, n. 4ssä sivussa repeämää, 512s, 18x25cm, kovat kannet, runsas kuvitus, kaavioita ym. Edelleenkin yksi parhaita yleisteoksia vetureista, vaikka uusin tekniikka tietysti puuttuu. Tämä on ollut useiden vanhanpolven harrastajien "raamattu". Lähtöhinta 5 €
6) Parovozy Vol. 3: Narrow Gauge Steam Locomotives in Russia and the Soviet Union (ed. Chester, 2003). Hyvä kunto, 112s, 18x24cm, pehmeäkantinen, runsas kuvitus, englanninkielinen. Yleiskatsaus ja 5 artikkelia: 1. maailmansodan 750mm sotilasratojen veturit (mainitaan mm Outokumpu-Juojärvi ja Munkkiniemen metsärata [Pitäjänmäellä]), turveratojen höyryveturit, pioneerirautatiet (PT-4 mainitaan), sotakorvauksina saadut OP-2 ja Gg sarjojen veturit, Beloretzkin rautatie (siellä oli yksi Tampellan PT-4). Lähtöhinta 5 €
7) Railway World Annual (1972). Hyvä kunto, 136s, 18x24s, kovakantinen, runsas kuvitus. Lähinnä englantilaisia aiheita, muutama kuva GySEV, Saksa, Portugal, Kreikka. Lähtöhinta 1 €
8) Arthur Koppelin kuvitettu luettelo 1899 (uudehko jälkipainos). Hyvä kunto, 64s, A6, venäjänkielinen. Piirroskuvia yhtiön tuotteista (vaihteita, kääntöpöytiä, vetureita, vaunuja ym ym). Lähtöhinta 1 €
9) Trenes Perdidos en África. Los ferrocarriles forestales en la Guinea Española (del Villar, 2007). Kuin uusi, 234s, A4, taipuisat kannet, espanjankielinen. Hieno kirja äärimmäisen erikoisesta aiheesta: Espanjan Guinean metsäradoista (maan ainoat rautatiet), hämmästyttävän monipuolinen kuvitus. Uusi 50 €, nyt Lähtöhinta 20 €
10) Los Ferrocarriles en los Protectorados y Colonias Españolas en África - Marruecos, Guinea Ecuatorial e Ifni. El cruce del Estrecho de Gibraltar (Pérez & González, 2004). Kuin uusi, 287s, 21x27cm, runsas kuvitus, taipuisat kannet, espanjankielinen. Paras saatavilla oleva kirja Espanjan siirtomaa-alueista Afrikasta, pääpaino Ceutan ja Melillan alueiden monipuolisissa rautateissä (kohteessa 9 yllä on tarkennettu Espanjan Guineaa). Uusi 40 €, nyt Lähtöhinta 20 €.
11) Eisenbahnen in Südosteuropa (Stöckl, 1975). Tyydyttävä yleiskunto (kannessa hiertymää, osassa sivuja ikään kuin lievää kosteusvauriota), 295s (näistä 80 kuvasivuja), 16x23cm, kovakantinen, saksankielinen. Aikoinaan yksi parhaita yleiskuvauksia (Jugoslavia, Kreikka, Romania, Bulgaria, Turkki) käsittelyalueeltaan. Lähtöhinta 2 €
12) Locomotives Beyond the Polar Circle (Ilyin, 2009). Kuin uusi (pari pientä Jukan lisäystä), 50s, A4, lehtimäinen. 84 kuvaa (osa väreissä, osa historiallisia vanhoja) Muurmannin radan pohjoispäästä Kantalahti-Muurmanni sekä alueen teollisuusradoilta, teksti venäjäksi ja englanniksi, 4-sivuinen 2-kielinen radan historiikki. Saatavana uutena n. 16€, tässä lähtöhinta 3 €
13) Eisenbahn Journal Sonder-Ausgabe: Baureihe 232 (Weisbrod & Rittig, n.2005). Kuin uusi, 92s, A4, lehti, saksankielinen. Sekä sisällöltään että kuvitukseltaan erinomainen "Ludmila"-lempininimeä kantavan dieselveturisarjan historia Saksassa, veturilista muutos- ja hylkäyspäivineen. Suppeasti käsitelty veturit myös Bulgariassa, Tsekkoslovakiasssa ja Neuvostoliitossa. Saatavana uutena n. 12.50 €, tässä lähtöhinta 3 €
14) Philippine Sugar Cane Railroads (Small & Lanham, 1990). 116s, n. A4, pehmeäkantinen, teksti englanniksi, runsas kuvitus. Philippiinien sokeriruokoratojen yleiskatsaus, veturilistoissa painovirheitä, mutta raidekaaviot yms. ovat hienosti piirrettyjä, varsinainen tekstiosuus on lyhyt. Lähtöhinta 3 €
15) Parowozy kolei polskich (Piwowonski, 1978). Kovassa käytössä ollut, repaleinen suojapaperi, sidos pettänyt (osa sivuista irti), 250s, 23x22s, kovakantinen, puolankielinen. Sarjakohtainen esittely Puolassa liikennöineistä ja vientiin valmistetuista vetureista. Kuvat, mittapiirrokset ja tekniset taulukot ovat ymmärrettäviä, vaikka kieli muuten tuottaisi vaivaa. Huonon kunnon vuoksi lähtöhinta vain 1 €
16) Die Baureihe 38.10 (Preußische P8) (Schröder & Wenzel, 1982). Selkämyksen reunoilla kulumaa, muuten hyvä, 608s, 16x23s, runsas kuvitus, kovat kannet, saksankielinen. P8-tyyppisiä vetureita valmistettiin kaikkiaan 3948kpl. Tämä on erinomainen ja yksityiskohtainen tekninen selitys ja historiikki. Saksan lisäksi vetureiden kohtaloja on seurattu 15 muussa maassa. Lähtöhinta 10 €
17) Die Baureihe 91 (Preußische T9) (Moll & Wenzel, 1984). Selkämyksen reunoilla kulumaa, jonkin verran Jukan tekemiä lisäyksiä, muuten hyvä, 480s, 16x23s, runsas kuvitus, kovat kannet, saksankielinen. T9.1-T9.3 -sarjojen vetureita valmistettiin yli 2700 kappaletta. Kaksi päätyi käytettynä Suomeen Yhtyneille Paperitehtaille, mutta sitä kirjoittajat eivät tienneet. Muutoin käsillä on erinomainen tekninen- ja käyttöhistoriallinen teos. Saksan lisäksi on vetureiden kohtaloita selvitelty 12 muussa maassa. Lähtöhinta 7 €
18) Die Baureihe 94 (Wenzel, 1973). Liimasidoksen pari ensimmäistä sivua on pettämäisillään, muutoin hyvä. 246s, A5, runsas kuvitus, pehmeäkantinen, saksankielinen. Saksan lukumäärältään suurimman raskaan vaihtoveturisarjan kuvaus ja historia. Lyhyesti käsitelty myös 9 muuta maata. Lähtöhinta 3 €
19) Russian Locomotives. Volume 2. 1905-1924 (Nurminen & Page, 1992). Liimasidos pettänyt muutamin paikoin, vähän Jukan omia merkintöjä. 256s, 17x23cm, vähän valokuvia, paljon yhtiökohtaisia linjakarttoja, pehmeäkantinen, englanninkielinen. Suurin osa teoksesta on veturilistoja. Suuri osa Suomessa olleista sotasaalisvetureista löytyy tästä teoksesta. Lähtöhinta 3 €
20) The Transcaucasian Railway and the Royal Engineers (Hennessey, 2004). Kuin uusi, 72s, 18x24s, pehmeäkantinen, runsas kuvitus, englanninkielinen. Mielenkiintoinen varhaishistoria (20-luvulle saakka) Kaspianmeren ja Mustanmeren välisestä rautatiestä. Uusi saatavana hintaan 15€, tässä lähtöhinta 4 €
21) Indian Locomotives. Part 1 - Broad Gauge 1851-1940 (Hughes, 1990). Kohtuullisen hyvä kunto, 112s, 18x23cm, pehmeäkantinen, hyvin kuvitettu, englanninkielinen. Kaikki Intian leveäraiteiset veturit lueteltu (ryhmissä) yhtiöittäin, valmistustiedot ja tärkeimmät tekniset tiedot on. Mukana Sri Lanka (Ceylon), samoin myöhempi Pakistan ja Bangladesh. Lähtöhinta 3 €
22) Indian Locomotives. Part 2 - Metre Gauge 1872-1940 (Hughes, 1992). Kohtuullisen hyvä kunto, 112s, 18x23cm, pehmeäkantinen, hyvin kuvitettu, englanninkielinen. Kaikki Intian metriset veturit lueteltu (ryhmissä) yhtiöittäin, valmistustiedot ja tärkeimmät tekniset tiedot on. Mukana Burma, samoin myöhempi Pakistan ja Bangladesh. Lähtöhinta 3 €
23) Indian Locomotives. Part 3 - Narrow Gauge 1863-1940 (Hughes, 1994). Hyvä kunto, 112s, 18x23cm, pehmeäkantinen, hyvin kuvitettu, englanninkielinen. Kaikki Intian kapearaiteiset veturit lueteltu (ryhmissä) yhtiöittäin, valmistustiedot ja tärkeimmät tekniset tiedot on. Mukana Burma, Nepal, Sri Lanka (Ceylon), samoin myöhempi Pakistan ja Bangladesh. Lähtöhinta 3 €
24) Indian Locomotives. Part 4 - 1941-1990 (Hughes, 1996). Hyvä kunto, 112s, 18x23cm, pehmeäkantinen, hyvin kuvitettu, englanninkielinen. Kaikki Intiaan vuoden 1941 jälkeen toimitetut tai siellä valmistetut veturit lueteltu (ryhmissä) yhtiöittäin, valmistustiedot ja tärkeimmät tekniset tiedot on. Mukana Bangladesh, Burma, Nepal, Pakistan ja Sri Lanka (Ceylon), sisältää diesel- ja sähköveturit. Lähtöhinta 3 €
25) Suomen kulkuneuvot: Kesäturisti 1942 (3. painos). Ikäisekseen hyvä ja ehjä, mukana siisti irtokartta. Lähtöhinta 5 €
26) Suomen kulkuneuvot: Syysturisti 1943. Selkämys rispaantunut ja takakansi irtoamassa, muutoin hyvä. Ei irtokarttaa. Lähtöhinta 5 €
27) Suomen kulkuneuvot: Kevätturisti 1958 (1.3-31.5.58): Kansilehdet revenneet ja teipatut, irrallaan muusta kirjasta, joka siisti ja hyväkuntoinen. Hv1-3-junia merkitty keltaisella värikynällä. Ei irtokarttaa. Lähtöhinta 5 €.
Frank Stenvallin kokoelmasta
28) Suomi yleiskartta 1:400 000. Karttakirja, viides painos 1950. Kuin uusi. Mukana kaupunkien ja kauppaloiden asemakaavat. Tästä löytyvät lähes kaikki vähänkin pidemmät kapearaiteiset radat, kuten Eskolan, Harvialan ja Kuurilan metsäradat. Lähtöhinta 5 €
29) Suomen kapearaiteiset rautatiet (Lehtomäki 1971), Resiinan julkaisusarja n:o 2. 24s A5, ei kuvitettu. Lähtöhinta 1 €
30) Suomen kulkuneuvot: Syysturisti 1971. Takakantta teippailtu, muuten hyvä. Mukana irtokartta. Lähtöhinta 5 €
31) Suomen kulkuneuvot: Kesäturisti 1988. Hyvä kunto. Mukana irtokartta+korjauslehti Hki-Ri sunnuntaitaulu+Koiviston auton pikavuorot. Lähtöhinta 4 €
32) Aikatulut: "Virkaturisti" syksy 1976. Ei irtokarttaa, kuten Turisti ilman linja-autoaikatauluja. Hyvä kunto. Lähtöhinta 4 €
Eljas Pölhön kokoelmasta
33) Peruskarttalehti 2041 06 (vuoden 1958 painos). Taitettu. Kartalla Ojakkala-Olkkala rata n. Vihdin korkeudelta pohjoiseen, Vihdin haara polkuna, Olkkalan tiilitehdas ja Olkkalan saha. Lähtöhinta 0,50 € 33a) Suht' hyväkuntoinen (annetaan eniten tarjonneelle) 33b) Reunoissa vikaa, yhden taitoksen kohdalta revennyt (ei vaikuta rataan). Annetan toiseksi tulleelle puoleen 33a:n hinnasta (sano, jos haluat vain hyväkuntoisen).
34) SJK arkeologfold. Monistettu, sisältää liikennepaikkaluettelon, raidekaaviot, esimerkkiaikatauluja, valokopiotasoisia asemavalokuvia yms. Seuraavat 6 yhdessä paketissa. Lähtöhinta 2 €: - Växjö-Alvesta 9 sivua, Karlskrona-Växjö 18 sivua, Roslags Näsby-Österskär 15 sivua (sis. Tuna Enskilda Järnväg), Sala-Gysinge-Gävle 22 sivua, Uppsala-Länna 16 sivua ja Katrineholm-Åby+Värmbol-Stettin (16 sivua)
-----
|