Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Tampereen Henkilöratapihan ja lähistön muutoksia  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 596


« Vastaus #25 : Helmikuu 19, 2017, 12:34:51 »

Ratapihankatu Helmikuussa 2017. Heinäkuussa pitäisi olla valmiina uusi veturiparkki tien oikealla puolella

http://www.tampere.fi/tampereen-kaupunki/ajankohtaista/tiedotteet/2017/02/20022017_3.html

Kannen ja Areenan rakentamisaikaa koskeva sopimus allekirjoitettiin
JULKAISTU 20.2.2017 15.19
Liikennevirasto, Tampereen kaupunki ja SRV Rakennus Oy allekirjoittivat sopimuksen Kannen ja sen alapuolisten rakenteiden ja ratamuutosten suunnittelusta ja rakentamisesta. Sopimuksen tarkoituksena on turvata raideliikenteen toimintaedellytykset ja turvallisuus rakentamisaikana. Samalla sovittiin hankkeeseen liittyvistä vastuista ja velvoitteista.
Kansi ja Areena -hanke on kaksivaiheinen: Sorin sillan eteläpuoli ja Sorin sillan pohjoispuoli. Sopimus mahdollistaa sillan eteläpuolisen rakentamisen välittömästi sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen. Sillan pohjoispuoli on mahdollista toteuttaa nyt allekirjoitetun sopimuksen pohjalta, kun sopimukseen on liitetty tätä kansiosaa koskevat sopimusliitteet.

Sopimuksen allekirjoittavat Johtaja Pekka Petäjäniemi ja ylitarkastaja Mikko A. Heiskanen Liikenneviraston puolesta, pormestari Anna-Kaisa Ikonen ja konsernijohtaja Juha Yli-Rajala Tampereen kaupungin puolesta sekä varatoimitusjohtaja Timo Nieminen ja aluejohtaja Henri Sulankivi SRV Rakennus Oy:n puolesta.

Lisätietoja

Konsernijohtaja
Juha Yli-Rajala
puhelin 040 743 6356
sähköposti Juha.Yli-Rajala@tampere.fi

Hankejohtaja
Tero Tenhunen
puhelin 050 540 2860
sähköposti tero.tenhunen@tampere.fi


* IMG_3694 - Edited (2).jpg (550.29 kilotavua, 1800x1200 - tarkasteltu 627 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 20, 2017, 19:38:54 kirjoittanut Jari Välimaa » tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 596


« Vastaus #26 : Heinäkuu 18, 2017, 14:54:04 »

Ratapihankatu jatkuu nyt vt12:lle saakka, mutta joutuu tekemään mutkan muinaismuiston vuoksi.


* IMG_4420 - Edited.jpg (509.66 kilotavua, 1920x1280 - tarkasteltu 474 kertaa.)
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 596


« Vastaus #27 : Syyskuu 26, 2017, 08:38:04 »


Kohta alkaa rakentumaan Technopoliksen "asemakeskus" Erkkilänkadun ja Väinölänkadun väliselle tontille,

https://www.technopolis.fi/asemakeskus/

Lisää "torneja" ratapihan ympärille.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 596


« Vastaus #28 : Lokakuu 03, 2017, 15:33:18 »


Naistenlahden raiteiston alueelle tullut kiskoja, keppejä ja koneita.


* 20171003_141102 - Edited.jpg (246.92 kilotavua, 675x1200 - tarkasteltu 532 kertaa.)
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 596


« Vastaus #29 : Heinäkuu 23, 2018, 13:30:21 »


Liikennevirasto on puhutellut markkinoita 5.6.2018 tilaisuudessa

Tampereen henkilöratapiha, Rakennuttaja- ja suunnitteluttajakonsultin hankinta

https://www.hankintailmoitukset.fi/fi/notice/view/2018-011069

https://www.liikennevirasto.fi/documents/20473/23042/Markkinainfo_5.6.pdf/ea1a7e1c-4bc1-438c-898d-417d48d1d2b4



tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 596


« Vastaus #30 : Syyskuu 07, 2018, 09:12:20 »

HILMAssa on nyt avoinna kilpailu Ratapihan suunnittelusta:

Hankinnan kohteena on Tampereen ratapihahankkeiden rakennuttamiseen, valvontaan ja suunnitteluttamiseen liittyvät tehtävät 1-3 tämän tarjouspyynnön sekä siinä mainittujen liiteasiakirjojen mukaisesti. Tehtäviin kuuluu Tampereen ratapihahankkeeseen liittyvien hankkeen tehtävien ja alatehtävien suunnittelutoimeksiantojen hankintatehtävät ja suunnitteluttaminen sekä rakennusurakoiden ja järjestelmien hankinta-, suunnitteluttamis- ja rakennuttamis- ja valvontatehtävät tehtäväluetteloiden 2A ja 2B mukaisesti. Suunnitteluttamisen toimeksiantoon sisältyy hallinnollisen ratasuunnitelman eri vaiheiden asiakirjat, kuulutukset, tilaisuudet sekä päätösaineiston valmistelu tilaajan kanssa yhteistyössä liitteen 3.1 mukaisesti.

https://www.hankintailmoitukset.fi/fi/notice/view/2018-018241

* HILMA_ Tampereen ratapihahankkeiden rakennuttamis- ja suunnitteluttamispalvelut 3.9.2018 (Liikennevirasto).pdf (86.97 kilotavua - ladattu 118 kertaa.)
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 596


« Vastaus #31 : Syyskuu 19, 2019, 10:37:51 »


Uutta hanketta pukkaa

https://vayla.fi/pinninkatu#.XYMvtKiTLnE
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 596


« Vastaus #32 : Syyskuu 24, 2019, 08:22:21 »


Järjestelyratapihaa siirretään ?

https://www.aamulehti.fi/a/d9fa49b4-92cd-404f-8643-cf347bba0d5d?c=1522737894164
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 332


« Vastaus #33 : Syyskuu 24, 2019, 10:43:16 »

Selvitystä tekevät vain kiinteistökeinottelijatahot. Heidän hyvät veljensä ja siskonsa ovat suuresti osasyyllisiä kiinteistöhintojen ja -vuokrien jatkuvaan rajuun nousuun Tampereella, seurauksena jopa 10-kertaistuneista tonttivuokrista ja -hinnoista ja muista rahastustoimista.

Tampere on muuttunut Kelan tuella toimivaksi persaukisten kyläksi, uusilla ja korotetuilla maksuilla ja epäilemättä kohta myös veroäyrin korotuksella.
Ei sinänsä ole suuri vahinko, että luksusta myyvät liikkeet ovat siksi paljolta jo vetäytyneet täältä, Stockmannkin jo suurelta osin ja varmaan pian kokonaan.

Viinikan ratapihan pohja on suota ja oli joskus järvenpohjaakin. Sitä on täytetty 40- ja 50-luvuilla loputtomien sorajunien kuormilla raiteistoa varten riittävästi.
Muistelmat vielä 1920-luvulta kertovat, kuinka tierääpäleeltä Pirkkalaan ja Lempäälään ei saanut tulva-aikoina harhautua sivuun, muuten oli hukkuminen ja kärryjen menetys uhkana.

Ratapiha tehtiin siis vähäarvoiselle suo- ja peltomaalle ratapihaksi. Se on ihannepaikalla liikenteen kannalta ja myös kaupunkirakenteen kannalta:  Toiselta puolelta rajoittaa moottoritietasoinen tiestö ja toiselta puolen pääradan raiteet ja teollisuusalueen aita.

Siis ihannepaikka ratapihalle ja kertakaikkisen sopimaton paikka joutumaan kiinteistökeinottelijoiden käsiin.
Onneksi alue ei ole kiinteistökeinottelijoiden omaisuutta, vaan jälleen nämä (lainarahalla vehkeilevät) himoitsevat toisen omaisuutta ja toisen elinkeinoa.

Valtaosa tamperelaisista on syvästi ärtynyt kaupungin ja sen talouden tuhonneisiin hyviin veljiin ja siskoihin ja johtavien kuntapoliitikkojensa harkitsemattomuuteen.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 596


« Vastaus #34 : Marraskuu 18, 2019, 17:12:06 »


Vanha tavara-asema siirretään pois autotien alta:

"Tavara-aseman siirrosta on nyt urakkasopimus – Kreate nostaa aseman paikaltaan ja vie sen siirtorataa pitkin Morkun tontille"

https://www.aamulehti.fi/a/7e6097a8-1346-484f-9a3e-b0fa19668e76?c=1522737894164
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 596


« Vastaus #35 : Marraskuu 20, 2019, 11:07:23 »


Pinninkadun alikulkusillan muutostyöt alkavat marraskuunlopussa

https://vayla.fi/-/viinikankadun-ylittava-rautatiesilta-uusitaan-tyot-kaynnistyvat-marraskuun-lopussa#.XdTz_u2TLnE
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 596


« Vastaus #36 : Joulukuu 16, 2019, 22:09:55 »

Tampereen kaupunginhallitus hyväksyi Tampereen Asemakeskuksen yleisssuunnitelman ja nyt aloitetaan asemakaavoitus ensimmäiselle osalle.

"Asemakeskuksen ydin, Matkakeskus, on kaupungissa ja kaupunkiseudulla tehtävien matkojen ja liikennemuotojen solmukohta. Se parantaa Tampereen ja keskustan saavutettavuutta kaikilla liikennemuodoilla. Asemalle liikennöivät sekä paikallis- että kaukojunat. Matkakeskustunnelin raitiotiepysäkiltä tehdään suorat yhteydet asemalaitureille. Joukkoliikenteen palvelut paranevat, kun radan itäpuolelle Ratapihankadun varrelle toteutetaan kaukoliikenteen bussiterminaali. Yksityisautoilua ja pysäköintiä ohjataan kaupungin tavoitteiden mukaisesti ydinkeskustassa maan alle. P-Hämpin laajennuksella vastataan Asemakeskuksen pysäköinnin ja huollon tarpeisiin ja luodaan edellytyksiä myös laajemman alueen maankäytön ja liikenteen kehittämiselle. Uudet kävelyn ja pyöräilyn reitit kytkevät Asemakeskuksen osaksi laajemman alueen liikkumisverkostoja. Hyvät matkakeskuspalvelut ja edistynyt liikennejärjestelmä tukevat Tampereen kaupungin hiilineutraaliustavoitetta ja kestävän liikkumisen ja matkailun periaatteiden edistämistä."

http://tampere.cloudnc.fi/download/noname/%7B0ceb7768-9ff4-49e5-b980-f6fecf6031a5%7D/3757018

Väyläviraston hankekortti TAHERA:sta https://vayla.fi/documents/20473/0/Hankekortti+Tampereen+henkil%C3%B6ratapiha/360ba32d-d8fe-4dc7-98b6-377fce13e978
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 22, 2019, 10:20:32 kirjoittanut Jari Välimaa » tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 332


« Vastaus #37 : Joulukuu 16, 2019, 23:13:13 »

Tämän uutisen ymmärtämiseksi täytyisi olla vähintään 1/32 -jaotuksella oleva tuumamitta.
Uutinen edustanee vilkkaan pähkäilyn estottoman vaiheen tulosta, jossa kustannukset ovat tuntematon käsite.
Jos ratikkaa olisi pohdittu jo etukäteen, eikä lähdetty suoraan hallitsemattomaan ja yksistään kiinteistökeinottelun määräämään laukkaan Hiedanrannan markkinoinin tukipalaverista, olisi asiat selvitetty jo alunperin jonkinmoista kokonaisajatusta noudattaen.

Esimerkiksi ei olisi tehty pohjoisempaa sisätiloissa olevaa jalankulkijatunnelia Itsenäisyydenkadulle ja rakennusta sen jatkeelle. Nämähän ehdittiin tehdä, koska ratikasta päätettiin lähes suunnitelmattomasti, ja vasta vuosia myöhemmin
Siksi tuli ratikalle HYVIN kallis katutunneliin upotettu reitti, valtava hulevesiluola asemapuiston alle ja ylijyrkkä mäki.

Jos "tiedotetta" ja päätöstä koittaa tulkita, sillä saatetaan tarkoittaa, että asemahallista ja pohjoisesta sisätilassa olevasta jalankulkutunnelista puhkaistaan läpikulku katutunnelissa kulkevalle ratikalle. En vaan tiedä miten matkustaja pääsee sen taaemmalla raiteella kulkevan ratikan kyytiin.
Sen tiedän että maksaa, maksaa, maksaa, mutta korot ovat nollissa - vielä.
Senkin tiedän, että huolta huomisesta ei ole.

Tiedote voi toki tarkoittaa jotain muuta. Olisipa nyt se 1/32 jaotuksella oleva tuumamitta!
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 596


« Vastaus #38 : Joulukuu 20, 2019, 10:12:01 »


Kuulutus Tampereen Kaupungin ilmoitustaululla

Väylävirasto ja Tampereen kaupunki aloittavat otsikon mukaisen ratasuunnitelman laatimisen tarpeellisine tutkimuksineen. Ratasuunnitelmavaihetta
on edeltänyt hyväksytty yleissuunnitelma Tampereen henkilöratapiha kehittäminen vuodelta 2010. Hankkeessa parannetaan rataverkon käytettävyyttä ja täsmällisyyttä, parannetaan henkilöratapihan toimivuutta sekä
luodaan edellytykset asemakeskuksen kehittämiselle.

https://www.tampere.fi/tampereen-kaupunki/ajankohtaista/ilmoitukset/19122019_1.html

tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 596


« Vastaus #39 : Tammikuu 04, 2020, 20:57:23 »


Pinninkadun ratasillalla alkavat työt, kaistoja kavennetaan

https://vayla.fi/-/viinikankadulla-suljetaan-ajokaistoja-tulevana-viikonloppuna-pinninkadun-alikulkusillan-paalutustoiden-vuoksi#.XhDRmOiTLnE
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 596


« Vastaus #40 : Tammikuu 08, 2020, 11:18:05 »


Vanha tavara-asema lähtee lentoon tai siis nousee raiteille

https://www.aamulehti.fi/a/b8d749de-e9d2-43df-9288-52027ce43300?c=1522737894164
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 596


« Vastaus #41 : Tammikuu 16, 2020, 09:53:56 »


Pinninkadulla jatkuvat työt tulevana viikonloppuna:

https://vayla.fi/-/pinninkadun-alikulkusillan-tyot-tampereella-jatkuvat-viinikankadulla-suljetaan-ajokaistoja-tulevana-viikonloppuna#.XiAH3fKTLnE

Työmaan viikkotiedotteet löydät tästä : https://vayla.fi/pinninkatu/tyomaa-tiedottaa#.XiAIRfKTLnE
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 596


« Vastaus #42 : Helmikuu 23, 2020, 14:01:31 »

Myös Järvensivun alikulut uusitaan

"Läntisemmän alikäytävän Järvensivu I osalta tavoitteena on pidentää käyttöikää korjaamalla huonokuntoinen silta ja parantaa käytettävyyttä lisäämällä alikäytävään valaistus.

Itäisemmän alikäytävän Järvensivu II osalta tavoitteena on uusia kokonaan huonokuntoinen silta korvaamalla se  uudella avarammalla alikäytävällä, ja parantaa alittavaa väylää poistamalla korvaamalla nykyinen porrasyhteys uudella väylällä. "

https://vayla.fi/jarvensivun-alikaytavien-parantaminen-tampere#.XlJbLo6TLnF
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 596


« Vastaus #43 : Helmikuu 25, 2020, 08:49:02 »


Tampereen Vanamon alikulku siirretään uuteen paikkaan

"Tesoman junaseisakkeen rakentamisen ensimmäinen vaihe alkaa. Ensimmäisenä rakennetaan uusi Vanamon alikulku radan ali."

https://www.aamulehti.fi/a/3299a317-551e-44b0-bbf4-ea775cdc2881?c=1522737894164
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 68


« Vastaus #44 : Kesäkuu 18, 2020, 06:35:45 »


Tesomalla muutoksia

"Tesomalla suljetaan Vanamon kevyen liikenteen junaradan alittava alikulku perjantaina 12.6.2020. Vanha alikäytävä puretaan juhannusviikonloppuna 19-21.6.2020 uuden alikäytävän siirtotöiden yhteydessä. Uusi alikulku rakennetaan 40 metriä nykyisestä keskustan suuntaan"

https://www.tampere.fi/tampereen-kaupunki/ajankohtaista/tiedotteet/2020/06/08062020_1.html
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 68


« Vastaus #45 : Heinäkuu 30, 2020, 07:11:02 »


Väylä tehnyt kuulutuksen Tesoman Seisakkeen hyväksynnästä Liikenne ja Viestintävirastossa

https://vayla.fi/-/kuulutus-suunnitelman-hyvaksymispaatoksesta-tesoman-seisake-ratasuunnitelma-tampere
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Tampereen Henkilöratapihan ja lähistön muutoksia  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2020 Resiina