Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: IC 12  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« : Elokuu 11, 2022, 21:07:23 »

Mikähän idea aikataulusuunnittelijalla oli hidastaa IC12:n aikataulua Kv-Lh välillä? Ennen jatkoyhteys illan viimeiseen G-junaan Riihimäelle oli olemassa ja jatko Riihimäeltä edelleen Tampereelle IC187:llä. G9972:n lähtö Lahdesta edelleen klo 22;04, IC12:n tulo Lahteen klo 22;08.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 865


« Vastaus #1 : Elokuu 11, 2022, 21:55:15 »

Mikähän idea aikataulusuunnittelijalla oli hidastaa IC12:n aikataulua Kv-Lh välillä? Ennen jatkoyhteys illan viimeiseen G-junaan Riihimäelle oli olemassa ja jatko Riihimäeltä edelleen Tampereelle IC187:llä. G9972:n lähtö Lahdesta edelleen klo 22;04, IC12:n tulo Lahteen klo 22;08.

Vaikea sanoa. Ennen syy miksi IC 12 oli muita Joensuu-Hki IC junia hitaampi oli että sen piti päästää Allegro ohi jossain kohtaa matkaa, luultavasti juuri Lahdessa. Mutta nythän ei Allegro edes kulje joten se ei voi olla syy.
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 340


« Vastaus #2 : Elokuu 11, 2022, 22:55:00 »

Tämä kyseinen vuoro on todella usein myöhässä, reilustikin. Löysemmällä aikataululla kirimisen varaa on siis hieman enemmän. Olipa syy mikä hyvänsä, tuo jatkoyhteyden poistuminen on todella kummallinen juttu. Luulisi, ettei ole mitenkään mahdotonta siirtää G-junaa lähtemään 15-20 minuuttia nykyistä myöhemmin, jos kerran IC 12:n aikataulua on ollut pakko hidastaa noin.
tallennettu

Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #3 : Elokuu 12, 2022, 08:26:27 »

Itse IC12 matkanneena parikin kertaa tässä lähiaikoina muistan kuulutuksen G-juna odottaa tätä junaa Lahdessa... Eli ainakin noilla kerroilla vaihtoyhteys on järjestynyt.
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 543


« Vastaus #4 : Elokuu 12, 2022, 08:34:26 »

Karjalan radan tilanteen vuoksi IC12 oli lähes joka päivä myöhässä 20-30 minuuttia saapuessaan Lahteen, tämä aiheutti sen että 9972 jäi myöhään, joka puolestaan jätti Riihimäellä IC187 myöhään, joka jätti Tampereelta P269 myöhään joten IC12 myöhästyminen kertautui sen verran pahasti muihin juniin joten siksipä kai tällainen aikataulumuutos on tehty.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 865


« Vastaus #5 : Elokuu 12, 2022, 10:07:36 »

Karjalan radan tilanteen vuoksi IC12 oli lähes joka päivä myöhässä 20-30 minuuttia saapuessaan Lahteen, tämä aiheutti sen että 9972 jäi myöhään, joka puolestaan jätti Riihimäellä IC187 myöhään, joka jätti Tampereelta P269 myöhään joten IC12 myöhästyminen kertautui sen verran pahasti muihin juniin joten siksipä kai tällainen aikataulumuutos on tehty.

Miksi juuri 12 on hitaampi kun muut IC:t ovat 15 minuuttia nopeammat? Alkavatko ratatyöt ennekuin juna on ajanut ohi?
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #6 : Syyskuu 22, 2022, 22:00:16 »

"Satunnaisena tarkkailijana" olen havainnut, että tuo ketju IC12 - G9972 - IC187 olisi toiminut ainakin 21 ja 22.09. Vaikka IC12:n lähtö Kv:sta jäi myöhään muutaman minuutin, ehti kuljettaja kiriä aikaa kiinni ennen Lahtea, jotta mahdollisilla jatkomatkustajilla länteen saattaisi olla mahdollisuus jatkoyhteyteen (G9972 - ed. IC187). Jos aks. saisi suunniteltua G-junan tuloraiteeksi 5 Riihimäellä (IC187 lähtöraide 4), voisi aks hieman röyhistellä rintaansa (sainpahan palautettua Kv-Ri-Tpe yhteyden). Vaatisi vain hieman seurantaa junien todellisiin kulku-aikoihin!
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #7 : Syyskuu 23, 2022, 22:37:51 »

Jos aks. saisi suunniteltua G-junan tuloraiteeksi 5 Riihimäellä (IC187 lähtöraide 4), voisi aks hieman röyhistellä rintaansa (sainpahan palautettua Kv-Ri-Tpe yhteyden). Vaatisi vain hieman seurantaa junien todellisiin kulku-aikoihin!

Se, mitä olen itse muutaman kerran tuota vaihtoyhteyttä päässyt seuraamaan, on 9972:n toteutunut tuloraide ollut tosiaan tuo 5.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #8 : Lokakuu 03, 2022, 21:30:21 »

Ainakin tänään vaihto olisi onnistunut IC12/G9972 erittäin hyvin. IC12 taisi lähteä Kv:sta hieman myöhässä, tuli etuajassa Lahteen (10 min.) vain parissa kohtaa nopeus ylsi sn:ään (200 km/h). Vielä, kun aiks saisi muunnettu G9972:n lähtöraiteen (r.3), vanha toimiva yhteys saataisiin toimivaksi!
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #9 : Joulukuu 10, 2023, 22:42:52 »

Näköjään IC12:n kulkua nopeutettu, joten illan viimeinen yhteys itä/pohj. IC12-G9972-IC187 toteutunee tulevaisuudessa - vihdoinkin "aiks" onnistui suunnitelmissan.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: IC 12  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina