Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Pakkanenko häiritsee  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #25 : Tammikuu 17, 2021, 16:54:26 »

Mutta annettiiinko petkeleen käyttökoulutusra?
Kymmenisen vuotta sitten junien varusteisiin kuuluk kyllä petkelelet, mutta niitä ei uskallettu käyttää. Tämä tuli todettua silloin useammankin kerran. Kauniaisissa yritettiin ovien sulkeutumista auki-kiinni menetelmällä, vaihdoin sillon bussiin. Ja valinta oli täysin oikein. Sain samoihin aikoihin otettua kuvan kun RZDn junapäälikkö hakkasi jäitä Moskovasta saapuneesta junasta. Ajattelin, jos toisen kerran törmään vastaavaan tilanteesen kuin Kauniaisissa, lähetän ottamani kuvan + kuvan suomalaisesta ovi ongelmasta VRn pää- / toimitusjohtajalle koulutushankinta-aloitteen kera.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 395


« Vastaus #26 : Tammikuu 17, 2021, 19:18:20 »

Mutta annettiiinko petkeleen käyttökoulutusra?
Kymmenisen vuotta sitten junien varusteisiin kuuluk kyllä petkelelet, mutta niitä ei uskallettu käyttää. Tämä tuli todettua silloin useammankin kerran. Kauniaisissa yritettiin ovien sulkeutumista auki-kiinni menetelmällä, vaihdoin sillon bussiin. Ja valinta oli täysin oikein. Sain samoihin aikoihin otettua kuvan kun RZDn junapäälikkö hakkasi jäitä Moskovasta saapuneesta junasta. Ajattelin, jos toisen kerran törmään vastaavaan tilanteesen kuin Kauniaisissa, lähetän ottamani kuvan + kuvan suomalaisesta ovi ongelmasta VRn pää- / toimitusjohtajalle koulutushankinta-aloitteen kera.

Eiköhän RZD:n kaukojunavaunuissa ole, tai oli ainakin 10 vuotta sitten, ihan käsin suljettavat vanhanaikaiset ovet, eikä paineilmalla toimivia taitto-ovia kuten Sm1-2 junissa?

Sm1-2-junien oviongelmat olivat arkipäivää niin kauan kuin niitä käytettiin HSL-alueella. "Ovivalo palaa" oli tuttu kuulutus talviaamujen ruuhkajunissa ja se tarkoitti että kaikki matkustajat ulos ja juna tyhjänä varikolle, vaikka kaikki ovet kuitenkin olivat  ainakin silmämääräisesti kiinni. Mutta takavuosina siitä ei välitetty ja viallisillakin ovilla ajettiin, tietääkseni kukaan ei ole tippunut junasta sen takia että "ovivalo palaa".

tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2875


« Vastaus #27 : Tammikuu 17, 2021, 19:35:42 »

Mutta annettiiinko petkeleen käyttökoulutusra?
Kymmenisen vuotta sitten junien varusteisiin kuuluk kyllä petkelelet, mutta niitä ei uskallettu käyttää. Tämä tuli todettua silloin useammankin kerran. Kauniaisissa yritettiin ovien sulkeutumista auki-kiinni menetelmällä, vaihdoin sillon bussiin. Ja valinta oli täysin oikein. Sain samoihin aikoihin otettua kuvan kun RZDn junapäälikkö hakkasi jäitä Moskovasta saapuneesta junasta. Ajattelin, jos toisen kerran törmään vastaavaan tilanteesen kuin Kauniaisissa, lähetän ottamani kuvan + kuvan suomalaisesta ovi ongelmasta VRn pää- / toimitusjohtajalle koulutushankinta-aloitteen kera.

Ainakin n. 2013 (tai 2014, tai sinne päin) talvella oli junahenkilökuntaa töissä petkelepartioimassa, eli heillä oli työvuoroja joihin ei sisältynyt lainkaan lipunmyyntiä, vaan vain jäiden petkelöintiä pois oviaukoista. Muistaakseni vain Helsingin asemalla.
Sen lisäksi oli ihan käsky, että junahenkilökunnan on pidettävä oviaukoista jäät poissa. Tarkoitti, että jokaisella asemalla olin jonkun oven kimpussa jäitä poistamassa. Kun ovia oli junassa 4 kpl per puoli, yhden oven luona kävin noin neljän asemanvälin välein (tätä vähän harvensi se, että osa ovenavautumisista tapahtui toisella puolella junaa), ja kyllä siinä neljällä pysähdyksellä jo ihan merkittävä määrä tamppautui lunta ovien sulkeutumista häiritsemään. Musta vähän näyttää siltä, että tuo ihan hyvin toiminut käytäntö on onnistuttu unohtamaan tässä parin vuoden aikana, kun on ollut vähemmän lumista.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 240


« Vastaus #28 : Tammikuu 17, 2021, 23:37:19 »

Myös Mommilaan ja/tai Lappilaan on luvassa apuvoimia vielä tämän päivän aikana:
https://juliadata.fi/timetables?s=11683&d=17.1.2021

Hyytyneiden yksiköiden "pelastusoperaatio" onnistui, ja Ilmalaan pääsi lähtemään Sm2-viisikko kahdeksan jälkeen illalla:
https://juliadata.fi/timetables?s=11684&d=17.1.2021

Ilmeisesti kolme hinauksessa olevaa yksikköä rajoittivat suurimmaksi sallituksi nopeudeksi 90 km/h.
tallennettu

Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1574


« Vastaus #29 : Tammikuu 17, 2021, 23:40:00 »

Liittyneekö pakkasiin jollain tavalla? Juliasta olen havainnoinut, että viime päivinä on Hki - Roi/Ol ja vv.-Ic-junissa vetäjänä ollut varsin usein Sr2. Onko Sr3:issa ongelmia?
Missäpä kalustossa ei nykyisin olisi ongelmia kun säästöt purevat ja ennakoiva huolto on mitä on. Kalustosta viis kunhan saadaan säästöjä että johto saa bonukset.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Pakkanenko häiritsee  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2021 Resiina