Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Oikeuksien lahjoittaminen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« : Syyskuu 08, 2021, 22:11:29 »

Mitenköhän tuo menisi jos haluaisi luovuttaa kaikkien vaunut.org-sivustolla olevan kuva-aineiston lahjoittamisen kaikkeen ei kaupalliseen käyttöön tai johonkin. Mulla on Tuukan ja muutaman vastaavan tahvon takia ollut suuri tahto poistua suvustolta, mutta olen aina ajatellut että sinne meni mun muutama arvokas kuva.

Silloin kun joskus aikoinaan liityin sivustolle, niin erikseen ilmoitettiin kyseessä olevan arkiston josta kuvia ei poisteta. Nythän on uudet ehdot, mutta voisko moisen kuvasaastan luovuttaa vorg.corp? Tai jotain. (CC.vorg.org)

Turhaa vaivaa kirjottaa....
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #1 : Syyskuu 08, 2021, 22:27:11 »

Mieti niille jokin sopiva lisenssi, ja kirjoita jokaisen kuvasi yhteyteen, että olet vapauttanut ko. kuvan kyseisellä lisenssillä sen sallimaan käyttöön.

Vai keksiikö jokin tekijänoikeuksista paremmin perillä oleva tai ylläpito jonkin toimivamman ratkaisun?
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2423


« Vastaus #2 : Syyskuu 08, 2021, 23:38:14 »

Mieti niille jokin sopiva lisenssi, ja kirjoita jokaisen kuvasi yhteyteen, että olet vapauttanut ko. kuvan kyseisellä lisenssillä sen sallimaan käyttöön.

Vai keksiikö jokin tekijänoikeuksista paremmin perillä oleva tai ylläpito jonkin toimivamman ratkaisun?
Liian työlästä jälkikäteen tehtynä, vaikka muutoin olisi toimiva ratkaisu (ei lahjoittajaa pidä rasittaa byrokratialla).

Niin kauan kuin on jäsenenä voi vapauttaa kuvat profiilissaan samaan tapaan kuin minulla. Jos haluat poistua, niin lahjoita kuvat joko vorg-ylläpidolle tai jollekin julkaisijayhdistykselle kertoen lahjoituksen ehdot ja sovi ylläpidon kanssa, että käyttäjäprofiilisi muutetaan muotoon Vorg (Arto Lopian kuvat)[nipotuksen välttämiseksi selvennän, että tähän tulee kunkin lahjoittavan henkilön oma nimi]. Ylläpito kirjoittaa sitten ehdon tälle käyttäjänimelle luotavaan profiiliin.

Sinänsä kaunis tapa jättää kuvat ihailtavaksi, vaikka poistuu, ellei ole mitään erityistä syytä pitää itsellään mahdollisimman suurta oikeutta 50 vuotta kuvauspäivästä lukien. Kuvaajan nimi on syytä jättää näkyviin, vaikka lahjoittaisi kuvat osittain tai kokonaan.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Oikeuksien lahjoittaminen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina