Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Venäjän junakalusto  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Martti Salomaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3


« : Joulukuu 01, 2009, 00:05:37 »

Äsken Venäjällä sattuneessa onnettomuudessa laitoin merkille uutiskuvista, että junassa ollut kalusto ei ollut sen näköistä kuin olemme tottuneet nopeissa junissa yleensä näkemään.  Tuli siis mieleen että ajettiinko onnettomuusjunaa kalustolla, joka oli liian vanhaa ?

Samannäköisiä vaunuja olemme Venäjän liikenteessä nähneet jo vuosien ehkä vuosikymmenien ajan.  Mutta koska tiedän että porukassamme on todella hyvin junakalustoihin perehtyneitä ihmisiä, niin kertokaa voisiko oletuksessani olla mitään perää ?

Martti Salomaa
tallennettu
Olli Keski-Rahkonen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 264


« Vastaus #1 : Joulukuu 01, 2009, 01:07:32 »

Kovin tarkasti en venäläisten matkustajavaunuja tunne, mutta tiedotusvälineissä liikkuneista kuvista jäi vaikutelma että suistuneet vaunut olisivat olleet uudehkoja 2000-luvulla valmistettuja, samanlaisia kun Repin- ja Tolstoi-junissakin nykyään näkee.

Venäjällä junakaluston ulkonäöstä on hankala päätellä sen ikää. Vaikka tekniikka kuoren alla olisi kohtuullisen ajanmukaista, ei ulkokuorta ole useinkaan päivitetty länsimaisen muodin mukaiseksi Hymyilee Esimerkiksi näiden uusien Tverin matkustajavaunujen suurin sallittu nopeus on 200 km/h, vaikka ne eivät kauempaa katsottuna poikkea 50-luvun esikuvistaan juuri muuten kuin maalauksen osalta.
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #2 : Joulukuu 01, 2009, 14:16:59 »

Käytetty kalusto oli nimenomaan nopeaa liikennettä varten tehtyjä uusia vaunuja.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #3 : Joulukuu 02, 2009, 17:16:25 »

Niin, vaikka kalusto ulkoapäin näyttääkin samankaltaiselta, voi sisällä olla aika erilaiset meiningit. Vertaa:
http://vaunut.org/kuva/59085 vs. http://vaunut.org/kuva/59094

http://vaunut.org/kuva/34590 vs. http://vaunut.org/kuva/59089
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Martti Salomaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3


« Vastaus #4 : Joulukuu 08, 2009, 00:49:26 »

Kovin tarkasti en venäläisten matkustajavaunuja tunne, mutta tiedotusvälineissä liikkuneista kuvista jäi vaikutelma että suistuneet vaunut olisivat olleet uudehkoja 2000-luvulla valmistettuja, samanlaisia kun Repin- ja Tolstoi-junissakin nykyään näkee.

Venäjällä junakaluston ulkonäöstä on hankala päätellä sen ikää. Vaikka tekniikka kuoren alla olisi kohtuullisen ajanmukaista, ei ulkokuorta ole useinkaan päivitetty länsimaisen muodin mukaiseksi Hymyilee Esimerkiksi näiden uusien Tverin matkustajavaunujen suurin sallittu nopeus on 200 km/h, vaikka ne eivät kauempaa katsottuna poikkea 50-luvun esikuvistaan juuri muuten kuin maalauksen osalta.

Mutta sitten vähän harvinaisempaan (tai en tiedä)keskustelunaiheeseen: vaunujen turvallisuuteen.  Onnettomuuden jälkeen paikalla ollut meni sisään vaunuun ja havaitsi että vaunun päässä oli ruumiita, penkkejä ja vaunun muuta irtaimistoa. tämä johtui siitä että vaunun istuimet oli valmistettu saksassa muovista ja lisäksi kiinnitetty puutteellisesti vaunun runkoon.  Edellisessä samaan pikajunaan kohdistuneessa vastaavassa räjähdystilanteessa ja sitä seuranneessa pysäyksessa venällä valmistetussa terärunkoisessa istuimessa matkustaja oli pysynyt paikallaan ja selviytynyt.
Onkin toivottaavaa jatkossa että keskustelemme myös junaturvallisuudesta.


tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Venäjän junakalusto  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina