Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Havaintoja rautatieyhdistyksiltä ja museoradoilta!  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 3 [4] | Siirry alas Tulostusversio
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #75 : Toukokuu 04, 2024, 23:54:26 »

Iso-Britannia ;Tuo jo aiemmib mainittu  A2 luokan höytyveturi 60532 "Blue Peter" on nyt suorittanut pääradan rasituskoeajon päivämäärällä 2.5.24. Ajo suoritettiin paikkakuntien Crew-Shrewsbury-Chester ja Wrexham ja paluu via Oxley jn&Stafford "West Coast"päärataa.(Video :60532 Blue Peter Loaded Test  Run -02/05/24, Youtube.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 13, 2024, 02:26:49 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #76 : Toukokuu 14, 2024, 00:25:40 »

Ruotsissa NOJ (Nässjö-Oskarshamn-Järnväg)rautatie  viettää 150 v. juhlia. Juhlan kunniaksi ajetaan 25.5.24 höyryvetoinen juhlajuna Nässjön ja Oskarshamnin välillä ja takaisin. Junassa on mukana T41 diesel veturi höyryveturin sarjaa ei mainittu ,mutta Nässjön rautatiemuseo omistaa ainakin höyryveturin A5,1545 jolla liikennöitiin ainakin SJK matkalla lokakuussa 23.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #77 : Toukokuu 14, 2024, 00:41:12 »

Ruotsissa SÅS(Stockholms Ånglokssälskap) höyryveturiyhdistyksen liikennelupa on joutunut liikenneviranomaisen byrokratiarattaisiin eikä yhdisty saa tällä hetkellä liikennöidä eikä edes liikutella kalustoaan misään muodossa yhdistyksen kotisivukaan ei nyt toimi.Toivotaan kuitenkin parasta ja seuraillaan tilannetta!
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #78 : Toukokuu 14, 2024, 01:32:40 »

 Edellämainitun SÅS liikennekiellon lisäksi sama koskee myös sen sisaryhdistystä KÅS(Katrineholms Ånglokssälskap
joka ei myöskään  saa ajaa kalustollaan tai liikutella sitä missään muodossa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 14, 2024, 17:47:35 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #79 : Toukokuu 19, 2024, 00:42:57 »

Iso-Britanniassa Pacific veturi 70000 on suorittanut toisen rasituskoeajonsa rikkoonnuttuaan 13.4.24 koeajollaan.Nyt koeajo suoritettiin lähtöasemalta Crewe alkaen päivämäärällä 16.5.24.. Veturissa havaittii yhä teknistä ongelmaa ja se ei täten läpäissyt testiä.Koeajolla tuli pitkä myöhästyminen teknisten ongelmien takia joiden laadusta toistaiseksi ei ole tarkemmin tiedotettu.Veturi pystyi kuitenkin liikkumaan omin voimin.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #80 : Toukokuu 24, 2024, 22:33:51 »

Ruotsissa NOJ (Nässjö-Oskarshamn-Järnväg)rautatie  viettää 150 v. juhlia. Juhlan kunniaksi ajetaan 25.5.24 höyryvetoinen juhlajuna Nässjön ja Oskarshamnin välillä ja takaisin. Junassa on mukana T41 diesel veturi höyryveturin sarjaa ei mainittu ,mutta Nässjön rautatiemuseo omistaa ainakin höyryveturin A5,1545 jolla liikennöitiin ainakin SJK matkalla lokakuussa 23.
[/quote
NOJ 150v juhlajunaa vetää huomenna 25.5.24 höyryveturi A5,1545.

Onnea NOJ 150v.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #81 : Toukokuu 24, 2024, 23:39:13 »

NOJ 150v  Juhlajunassa on vetäjänä Nässjön museon höyryneturi A5, 1545. juna ajetaan 25.5.24.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #82 : Toukokuu 29, 2024, 01:43:51 »

Juna NOJ 150v ajettiin hyvässä säässä ja sankkpjen yleisöjoukkojen seuraamana asemilla. Veturin 1545 komeasta äänimaailamasta tuli myös ylistävä maininta FBssä veturin työskentelystä radan nousussa.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #83 : Toukokuu 30, 2024, 22:41:58 »

Iso-Britanniassa Bulleid Pacific sarjan höyryveturi 34053"Sir Keith Park" on suorittanut ensimmäisen kevyen koeajonsa 29.5.24 "Swanage Railwayllä"Veturi oli yhieman yli 2 vuotta poissa liikenteestä konepajakorjauksen takia.Testaus suoritettiin asemien Swanage ja Corfe Castle välillä.Veturin omistava yhtiö on "Southern Locomotives LTD",yhtiön omistuksessa on yhteensä 3 käyttökuntoista  Buolleid Pacific veturia.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #84 : Kesäkuu 08, 2024, 21:57:20 »

Iso-Britanniassa Pacific veturi 70000 on suorittanut toisen rasituskoeajonsa rikkoonnuttuaan 13.4.24 koeajollaan.Nyt koeajo suoritettiin lähtöasemalta Crewe alkaen päivämäärällä 16.5.24.. Veturissa havaittii yhä teknistä ongelmaa ja se ei täten läpäissyt testiä.Koeajolla tuli pitkä myöhästyminen teknisten ongelmien takia joiden laadusta toistaiseksi ei ole tarkemmin tiedotettu.Veturi pystyi kuitenkin liikkumaan omin voimin.
onnist
Nyt Britanniassa tuo Britannia veturi 70000 on suorittanut "Mainline test" eli pääradan rasituskoeajon onnituneesti 22.5.24. Tämän jälkeen veturi on ainakin 28.5.24 vetänyt erikoidhöyryjunan "Steam Dreams"Videoita löytyy ja Britannian ääniantia on kehuttu!Näkemillä videoilla Britannia on kuljettanut junaansa melkoisella nopeudella!
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #85 : Kesäkuu 15, 2024, 00:45:39 »

 Sveitsissä suuri Ex SNCF Höyryveturi 241-A-65 on suorittanut konepajakorjauksen jälkeen  rasituskoeajonsa 7.6.24,reitillä Koblenz-Ebilsau-Buelach onnistuneesti.veturin omistaa "Verein Dampflokdepot Full" Sveitsissä.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #86 : Kesäkuu 23, 2024, 16:08:37 »

Britanniassa suuri höyrytapahtuma 10.5.24 kun Castle luokan höyryveturi "Clun Castle 70292" yrittää lyödä höyryajan ennätyksen Hemerdonin mäessä vetäen erikoisjunaa Birminghamista Plymouthiin.Samalla ylitettiin kolme jyrkkää nousua Castle veturin mahtavien äänien saattamana.Kaikki mahdolliset kuvauspaikat oli oli hyvin kansoitettuja.Mukana myös tämä Saksasta tapahtumaan matkannut"PBS" kuvaajaryhmä.11.5.24 oli vuorossa Britannian neljänneksi jyrkin nousu "Hemerdon Bank"jossa kävi niin että höyryjuna joutui pysähtymään 200m ennen mäen harjaa.Näinollen tämä ennätyksen tavoittelu päättyi dramaattisesti kaikkien paikalle tulleiden katsojien edessä.Syynä tapahtuneeseen ei ollut miehistö,hiilet tai veturin tekninen vika vaan joissain matkustajavauniussa päälle menneet jarrut!
("Rekordversuch endet dramatisch,Dampflok bleibt auf steiler Strecke liegen")Video Youtubessa.Kuvannut ryhmä on PBS,
Ryhmä aikoo0 jatkossakin tulla seuraamaan mikäli ennätyskoe  tehdään uudelleen!
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #87 : Heinäkuu 14, 2024, 03:35:17 »

Saksassa ajettiin höyryerikoisjuna perinteiseen tunnettuun merelliseen tapahtumaan "Kieler Woche" Brunschweigista Kieliin 22.6.24.Erikoisjunan veturina toimi Br 01 sarjan pikajunaveturi  012 104-6,jota hallinnoi  nuernbergiläinen yhdistys"Faszination Dampf e.v."junan loppupäässä avusti Nohab My1138.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #88 : Heinäkuu 16, 2024, 02:51:55 »

USAssa Big-Boy höyryveturi UPBig Boy 4014,on 14.7.24 ajanut Donner solan (Donner Pass) läpi.Juna ajettiin paikkakuntien Roseville ja Sparks välillä. Donner Pass on tunnettu jyrkistä nousuistaan,tämä on ensimmäinen kerta kun tämän kokoluokan höyryveturi ylittää solan.Junassa oli 12 UPn vaunua ja avustava diesel veturi UP 1983.(Video youtube, (UP Big Boy 4014 on Donner Pass). Veturin omistaa vuodesta 2018 joukko michiganilaisia sijoittajia yhtiössään.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #89 : Heinäkuu 18, 2024, 23:44:57 »

Pienoisrautatievalmistaja PIKO Sonnebergin kaupungissa täytti 75v. Tapahtumaa juhlistettiin 22.6.24  ajamalla sinne höyryvetoinen erikoisjuna"Spielzeug Express"nach Sonneberg. Junan vetäjänä toimi "Bayerisches Eisenbahnmuseum" omistama  Pacific pikajunaveturi 01O66.Junan reitti kulki Nördlingenistä Sonnebergiin ja takaisin.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #90 : Heinäkuu 19, 2024, 20:38:24 »

Iso-Britannia ;Tuo jo aiemmib mainittu  A2 luokan höytyveturi 60532 "Blue Peter" on nyt suorittanut pääradan rasituskoeajon päivämäärällä 2.5.24. Ajo suoritettiin paikkakuntien Crew-Shrewsbury-Chester ja Wrexham ja paluu via Oxley jn&Stafford "West Coast"päärataa.(Video :60532 Blue Peter Loaded Test  Run -02/05/24, Youtube.
Höyryveturi "Blue Peter" 60532 on nyt suorittanut ensimmäisen virallisen pääradan   ajonsa (Inaugral Run)vetämällä matkustajajunaa pääradalla(Mainline).Tämä tapahtui 13.7.24 vetämällä LSLn yksityisen Charter junan Lontoon Kings Cross asemalta Yorkiin.
Kun nyt veturi A2n (Blue Peter) korjaus ja paluu radoille on saatu onnistuneesti toteutettua pääsee yhdistys (LNWR Heritage)keskittymään toiseen omistamaansa kohteeseen Castle luokan (Ten Wheeler)veturinsa "Nunney Castle" 5029 korjauksen läpiviemiseen,veturi siirrettiin jo huhtikuussa Crewen pajalle.Alunperin yhdistyksellä oli tavoite saada veturi käyttöön jo loppukesästä 2024. Pidetään peukkuja että työ edistyy menestyksellisesti."Nunney Castle"on kaikin puolin upea ilmestys!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 21, 2024, 21:50:47 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #91 : Elokuu 01, 2024, 23:04:40 »

Saksassa ajettiin 20.7.24  höyryvetoinen erikoispikajuna reitillä Hamburg Altona -Westerland Syltin saarella.Matkan järjesti "Nostalgiereisen" yhdistys veturina toimi Pacific pikajunaveturi 012 104-6 jonka omistaa "Faszinartion Dampf e.v."junassa oli 10 neliakselista matkustajavaunua ja loppupäässä avusti  Nohab ex DSB MY 1138.Mainitaan että Veturisarjalla 01.10 on tähän päivään asti voimassa oleva aikaennätys edellämainittujen asemien välisellä rataosuudella liikennöiville junille.Nykykalustollakaan tuota ei ole kyetty rikkomaan.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #92 : Elokuu 10, 2024, 23:08:38 »

Ruotsissa SÅS(Stockholms Ånglokssälskap) höyryveturiyhdistyksen liikennelupa on joutunut liikenneviranomaisen byrokratiarattaisiin eikä yhdisty saa tällä hetkellä liikennöidä eikä edes liikutella kalustoaan misään muodossa yhdistyksen kotisivukaan ei nyt toimi.Toivotaan kuitenkin parasta ja seuraillaan tilannetta!
Viimeisten tietojen mukaa yhdistys joutuu myös sulkemaan aiemmin aktiiviset verkkosivunsa tai ainakin luopumaan niiden päivityksestä  koska liikennelupaa ei ole saatu jatkuminen näyttää tällä hetkellä kyseenalaistelta mutta pidetään peukkua ja toivotaan kaikkea hyvää ,että kaikki lopuksi järjestyy parhain päin!
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #93 : Elokuu 18, 2024, 15:22:11 »

Ruotsissa Gävlen Rautatiemuseo järjestää tapahtuman "Ånglokets Dag" 24.8.24 jolloin on odotettavissa paikallista höyryliikennettä ja" Ekenholmsbanan " eli Tukholman pienoisrautatiekerho järjestää pienoisjunamessut erilaisine myyntitapahtumineen siellä samaan aikaan!!!.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 2193


« Vastaus #94 : Syyskuu 07, 2024, 12:40:24 »

Tänään Ruotsissa Landerydin tapahtuman yhteydessä Torupin asemalla kiskobussi suistui lähdössä Hytebrukiin vaihteessa. Ja seuraavan vaihteen risteyksessä takaisin kiskoille.
Höyryjuna jäi mottiin Torppiin.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 07, 2024, 17:32:28 kirjoittanut Teppo Niemi » tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4507


« Vastaus #95 : Lokakuu 21, 2024, 21:59:28 »

Iso-Britanniassa "LNWR Heritage yhdistys on A2 veturinsa "Blue Peter valmistumisen jälkeen siirtänyt pajalleen Creween höyryveturinsa  "Nunney Castle 5029" viimeisteltäviä konepajatöitä varten veturin odotettiin valmistuvan jo loppukesästä 2024,mutta työtä näyttää olevan vielä kesken toivotaan että se piakkoin pääsee takaisin radoille! 5029n vetämistä junista löytyy runsaasti upeita otoksia Youtubesta!

Castle luokan veturi "Dryslwyn Castle 7018 pitää hallussaan tälle veturisarjalle virallista nopeusennätystä ollen 102MPH,vuodelta 1958 paikassa Somerford sen vetäessä Bristolian pikajunaa Bristolista Lontooseen.
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 232


« Vastaus #96 : Lokakuu 24, 2024, 17:37:32 »

Minulla ei juurikaan ole kokemuksia muualta, kuin Saksasta, Puolasta ja hyvin vähän Romaniasta. Kahdessa ensin mainitussa suhtautuminen museaaliseen rautatietoimintaan ja harrastusyhteisöihin on erinomaisen lämmintä ja osin innostunuttakin. Saksassa eritoten, jopa tavallisten tallaajien suhtautuminen alan yhdistyksiin, on huomattavasti kiinnostuneempaa, kuin meillä Suomessa. Myös Puolassa uskoisin harrastustoiminnan kasvavan yhä edelleen. Toki hyvin monella harrastajayhteisöllä on rajan kummallakin puolella taloudellisia haasteita, eli kaikilla yhteisöillä ei suinkaan ole vankkaa rahoitusta takanaan. Romaniassa mm. maan yksityistä elinkeinoelämää ollaan houkuttelemassa harrastustoiminnan taloudelliseen tukemiseen. Saa nähdä, - kuinka tulee onnistumaan.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Havaintoja rautatieyhdistyksiltä ja museoradoilta!  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina