Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Puhos-Kitee Syrjäsalmen uuden ratasillan rakennus on jäissä. 12kk liikennekatko?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #25 : Huhtikuu 21, 2023, 11:33:21 »

Kokonaisen vuoden kestävä liikennekatko on aika paha juttu sinänsä jos siltaa ei pysty kiertämään ja matka Joensuuhun on 90 km maantietä pitkin jonne kuljettaisiin bussilla.

Noinhan se on, vaikkakin rinnalla kulkeva hyvä tieyhteys pelastaa aika paljon. Matka-aika pitenee kumipyörillä vain puolisen tuntia, mutta kuormaus ottaa osansa sekin.

Se tulee vähentämään junamatkustusta Joensuuhun. Osa siirtyy henkilöautoihin, osa lentokoneisiin. Toivottavasti Finnair ymmärtää lisätä lentovuoroja Joensuuhun tai vaihtaa konetyyppi isommaksi.

Ennemmin ollut kyse siitä, että suvaitseeko Finnair edes palvella joensuulaisia. On siellä välillä lentänyt Amapolaa ja ties mitä muutakin kun Finnairia ei ole napannut edes ostoliikenteeseen antaa tarjousta.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 966


« Vastaus #26 : Huhtikuu 21, 2023, 12:10:13 »


Noinhan se on, vaikkakin rinnalla kulkeva hyvä tieyhteys pelastaa aika paljon. Matka-aika pitenee kumipyörillä vain puolisen tuntia, mutta kuormaus ottaa osansa sekin.

45 min - tunti tulee matkaa lisää ainakin. Eli n 6 tuntia Hki-Jopensuu tulisi kestämään, sama kuin 70 luvulla "Karelialla".

Lentojen tarjonta on ollut niukkaa, 2 päivittäistä vuoroa, joinakin päivinä vain yksi, ja ostoliikennepotkurikoneilla.

Yhdistämällä Kuopion tai Kajaaniin lennot Joensuun kanssa voisi saada enemmän vuoroja ja ottaen huomioon että rautatie on koko vuoden rampana kuvittelisi että kysyntää on. Ei tietenkin tarvi lippujen yhtä halpoja olla kuin junassa, mutta jos on kiire pitäisi jonkinlainen nopeampi vaihtoehto olla.

 






tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 351


« Vastaus #27 : Huhtikuu 21, 2023, 12:47:36 »

Joo, kyllä tulee enemmän kuin tunti lisää matka-aikaa. Kuormaushässäkkään mennee molemmissa päissä ainakin 10-15 minuuttia. Joku busseista kiertänee myös Kiteen aseman kautta, lisännee myös 10min. Joten matka-ajan pidennys lienee optimaalisestikin tunti 30 minuuttia.
Mukavana nyanssina vielä tähän, että nuo korvaavat bussit lähtevät rautatieaseman edestä. Eli kun autot on parkkeerattu parkkitaloon ja kyydit ovat pudottanut sinut katoksen alle. Saat tallustella matka-askien kanssa rautatieasemalle, aika pieni juttu lämpimän ja sulan maan aikana mutta sohjossa ja lumikelissä aika ikävää. Jos sattuu olemaan liikuntarajoitteinen, siirtymiseen menee hyvä tovi.

Toivotaan että saataisiin pari vuoroa lisää lentoyhteyksiin, muutaman kerran nyt tullut lennettyä niin joka kerta on kone ollut enemmän kuin puolillaan, jopa täynnä.
tallennettu
Pentti Köylijärvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 49


« Vastaus #28 : Huhtikuu 21, 2023, 20:54:06 »

Joo, kyllä tulee enemmän kuin tunti lisää matka-aikaa. Kuormaushässäkkään mennee molemmissa päissä ainakin 10-15 minuuttia. Joku busseista kiertänee myös Kiteen aseman kautta, lisännee myös 10min. Joten matka-ajan pidennys lienee optimaalisestikin tunti 30 minuuttia.
...

Juna ajaa Kesälahti as. - Joensuu as. 53...58 minuuttia. Autolla matkaa on 92 km, jonka ajoaika on pienellä pelivarallakin max 1:20.  Matkustajien siirtyminen koskee vain Kesälahden päätä, siis 10 min. Ja koukkaus Kiteen asemalle pysähdyksineen 5 min. - asemahan on alle 250 metriä vt 6:lta. Tekisi yhteensä 1 h 35 min eli n. 40 min matka-ajan pidennystä. Minusta puolitoista tuntia tuntuu vähän pitkältä ajalta.

Toinen asia on, voiko Kesälahti olla se toinen pää. Yöpyviä junarunkojakin on useampia. Mites niiden tarvitsema yöpymisinfra? Laiturikapasiteetti? No näitä asioita niin Väylä, Finntraffic kuin VR:kin jo varmasti fundeeraavat tosissaan.

tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #29 : Huhtikuu 21, 2023, 20:59:31 »

Toinen asia on, voiko Kesälahti olla se toinen pää. Yöpyviä junarunkojakin on useampia. Mites niiden tarvitsema yöpymisinfra? Laiturikapasiteetti? No näitä asioita niin Väylä, Finntraffic kuin VR:kin jo varmasti fundeeraavat tosissaan.

Varmasti vaatii pohdintaa, mutta ei kai runkojen tarvitse Kesälahdella yöpyä. Vedettäköön osa vaikka Parikkalaan yöksi ja aamulla takaisin. Radalla on kyllä tilaa varsinkin kun tavarajunat puuttuvat kokonaan.

Niin tai näin, on siinä palapeliä kerrakseen.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #30 : Huhtikuu 21, 2023, 21:24:23 »

Joo, kyllä tulee enemmän kuin tunti lisää matka-aikaa. Kuormaushässäkkään mennee molemmissa päissä ainakin 10-15 minuuttia. Joku busseista kiertänee myös Kiteen aseman kautta, lisännee myös 10min. Joten matka-ajan pidennys lienee optimaalisestikin tunti 30 minuuttia.
...

Juna ajaa Kesälahti as. - Joensuu as. 53...58 minuuttia. Autolla matkaa on 92 km, jonka ajoaika on pienellä pelivarallakin max 1:20.  Matkustajien siirtyminen koskee vain Kesälahden päätä, siis 10 min. Ja koukkaus Kiteen asemalle pysähdyksineen 5 min. - asemahan on alle 250 metriä vt 6:lta. Tekisi yhteensä 1 h 35 min eli n. 40 min matka-ajan pidennystä. Minusta puolitoista tuntia tuntuu vähän pitkältä ajalta.

Olen tuosta laskelmasta samaa mieltä, varsinkin kun vt 6 on tuosta Joensuuhun lähes koko matkan 80/100 km/h rajoitettua. Muutama lyhyt risteysalueen 60 km/h on ja niistäkin pisin Kiteen rautatieaseman kohdalla.

Monella muulla rataosalla maantie kulkeekin kärrypolkua ja mutkittelee. Tuolla Kiteellä vt 6 ja rautatie kulkeva rintarinnan Salpausselän harjua pitkin. Taustalla tietysti se, että molemmat on rakennettu tyhjään maastokäytävään 60-luvulla. Sotien silpomat rajaseudut saivat uuden rajanmyötäiset kulkuväylät tuolloin.
tallennettu
Miika Lemmetyinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 24


« Vastaus #31 : Huhtikuu 24, 2023, 09:49:35 »

Tässä mottijutussa on monia hyviä että, huonoja asioista.

Plussat

- Tulevaisuuden näkymät 3 yliopistokaupunkin välillä Joensuu-Kuopio ja Joensuu-Jyväskylä via Kuopio
Tässä pitäisi olla ennemmän aktiivisia maakuntajohtajat
- Miettiä joko Joensuusta pieksämäelle sähköistystä tai Kuopioon.
- Taajamajuna liikennettä Imataralle tai Lappeenrantaan asti siten että, sähkömoottorijunat keräisi matkustajia väliasemilta ja intercity junat pysähtyisi ainostaa Joensuun jälkeen Parikalassa ja Imatralla.

Miinukset

- Tavaraliikenteen organisointi Mussaloon ja Kouvolaan suuntaa
- Mahdolliset lomautukset matkustaja junissa (konnarit ja tarjoilijat)
- Matka-ajan pidennykset

Tässä olisi muutama pointti asiasta mitä itse nosta esille jossain tässä keskustelussa nosti esille Finnairin. Finnarille on tärkeintä isommat kaupungit kuin tälläiset Joensuu ja Kajaani. Kuopion talous-alueella on ennemmän teknologia yrityksiä ja kansainvälistä toimintaa kuin Joensuussa tässä ollaan jääty aikoinaan taka matkalle ja nyt yritetään kuroa tuota matkakaa kiinni.
Kiitos kun sain osallistua keskusteluun.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 966


« Vastaus #32 : Huhtikuu 24, 2023, 19:02:39 »

Kestäisikö vieressä kulkeva maantiesilta junan painon? Siis matkustajajunan, moottorrivaunun? Jos kestäisi niin sitä voisi käyttää uuden sillan rakentamisen aikana yhdistettynä maantie- rautatiesiltana.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #33 : Huhtikuu 24, 2023, 21:19:04 »

Tässä mottijutussa on monia hyviä että, huonoja asioista.

Plussat

- Tulevaisuuden näkymät 3 yliopistokaupunkin välillä Joensuu-Kuopio ja Joensuu-Jyväskylä via Kuopio

Tästä on puhuttu pitkään, mutta mitään erityistä tarvetta tuollaiselle yhteydelle ei ainakaan yliopistolla ole. Kumpikin kampus on kaukana asemalta ja mitäpä kuopiolainen lääkisläinen tai joensuulainen metsäylioppilas toistensa kampuksille lähtisivätten?
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #34 : Huhtikuu 24, 2023, 21:22:22 »

Kestäisikö vieressä kulkeva maantiesilta junan painon? Siis matkustajajunan, moottorrivaunun? Jos kestäisi niin sitä voisi käyttää uuden sillan rakentamisen aikana yhdistettynä maantie- rautatiesiltana.

Varmaankin kestää, kun ei valtatiellä ole paino- tai muita rajoituksia. Sillalle voi siis teoriassa ajaa nytkin ainakin 4 kpl 76 tonnisia rekkoja samaan aikaa.

Mutta geometria olisi mielenkiintoinen. Jo nyt rautatiesilta on useita metrejä korkeammalla kuin maantiesilta. Etenkin pohjoisen suuntaan tie nousee nopeasti useita metrejä rautatietä korkeammalle kun kulkee Salpausselän pintaa, mutta rautatielle on leikattu soraharjuun alempi korkeusasema.

https://goo.gl/maps/3QZ84WCSvfeeAYGV8
tallennettu
Miika Lemmetyinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 24


« Vastaus #35 : Huhtikuu 25, 2023, 05:59:50 »

Tässä mottijutussa on monia hyviä että, huonoja asioista.

Plussat

- Tulevaisuuden näkymät 3 yliopistokaupunkin välillä Joensuu-Kuopio ja Joensuu-Jyväskylä via Kuopio

Tästä on puhuttu pitkään, mutta mitään erityistä tarvetta tuollaiselle yhteydelle ei ainakaan yliopistolla ole. Kumpikin kampus on kaukana asemalta ja mitäpä kuopiolainen lääkisläinen tai joensuulainen metsäylioppilas toistensa kampuksille lähtisivätten?

Onhan se yhteinen yliopisto tällä hetkellä molemmissa on ainakin nämä tiedekunnat Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta ja Luonnontieteiden, metsätieteiden ja tekniikan tiedekunta kun taas Joensuussa on Filosofinen tiedekunta ja Kuopiossa Lääkis. Ehkä jotenkin näkisin asian hyvänä jos tulisi toi juna kaupunkien välille.
Molempien yliopistojen välinen matka rautatieasemalta on alta 4 km kun katsoin maps niin Kuopiossa on hyvät jatkoyhteydet yliopistolle runsaasti kulkee paikallisliikennettä aseman ohi ja Joensuussa yliopistolle pääsee ainakin aemalta suoraan 101, 3, 4 ja oliko 8 linjat.
Kuopion rautatieasema-yliopisto välinen matka 3,2 km ja Joensuu rautatieasema-Yliopisto 2,1 km
Tässä olisi jotain vastauksia.

tallennettu
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 346


« Vastaus #36 : Huhtikuu 25, 2023, 07:59:13 »

Tässä mottijutussa on monia hyviä että, huonoja asioista.

Plussat

- Tulevaisuuden näkymät 3 yliopistokaupunkin välillä Joensuu-Kuopio ja Joensuu-Jyväskylä via Kuopio

Tästä on puhuttu pitkään, mutta mitään erityistä tarvetta tuollaiselle yhteydelle ei ainakaan yliopistolla ole. Kumpikin kampus on kaukana asemalta ja mitäpä kuopiolainen lääkisläinen tai joensuulainen metsäylioppilas toistensa kampuksille lähtisivätten?

Onhan se yhteinen yliopisto tällä hetkellä molemmissa on ainakin nämä tiedekunnat Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta ja Luonnontieteiden, metsätieteiden ja tekniikan tiedekunta kun taas Joensuussa on Filosofinen tiedekunta ja Kuopiossa Lääkis. Ehkä jotenkin näkisin asian hyvänä jos tulisi toi juna kaupunkien välille.
Molempien yliopistojen välinen matka rautatieasemalta on alta 4 km kun katsoin maps niin Kuopiossa on hyvät jatkoyhteydet yliopistolle runsaasti kulkee paikallisliikennettä aseman ohi ja Joensuussa yliopistolle pääsee ainakin aemalta suoraan 101, 3, 4 ja oliko 8 linjat.
Kuopion rautatieasema-yliopisto välinen matka 3,2 km ja Joensuu rautatieasema-Yliopisto 2,1 km
Tässä olisi jotain vastauksia.



Eiköhän noiden kulkutarpeiden täyttämiseen riitä riksa. Juna on ratkaisuna kaukaa haettu.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 966


« Vastaus #37 : Huhtikuu 25, 2023, 10:56:40 »


Varmaankin kestää, kun ei valtatiellä ole paino- tai muita rajoituksia. Sillalle voi siis teoriassa ajaa nytkin ainakin 4 kpl 76 tonnisia rekkoja samaan aikaa.

Mutta geometria olisi mielenkiintoinen. Jo nyt rautatiesilta on useita metrejä korkeammalla kuin maantiesilta. Etenkin pohjoisen suuntaan tie nousee nopeasti useita metrejä rautatietä korkeammalle kun kulkee Salpausselän pintaa, mutta rautatielle on leikattu soraharjuun alempi korkeusasema.

https://goo.gl/maps/3QZ84WCSvfeeAYGV8

Teoriassa voisi onnistua?

Etelästä päin tultaessa voisi  vetää kiskot radalta tielle ja sillalle mutta pohjoispssä jouduttaisin näköjään mäki kaivamaan alta pois.

tallennettu
Miika Lemmetyinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 24


« Vastaus #38 : Huhtikuu 25, 2023, 15:20:44 »

Eiköhän ne tee uuden sillan tuohon vanhan viereen ja suorista rataa tuolta kohin.

Liiteenä kuvakaappaus miten ehkä kyseinen suoristus tapahtuisi.



* visio.jpg (498.94 kilotavua, 1366x768 - tarkasteltu 305 kertaa.)
tallennettu
Timo Humalisto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 28


« Vastaus #39 : Huhtikuu 25, 2023, 23:35:46 »

Eiköhän ne tee uuden sillan tuohon vanhan viereen ja suorista rataa tuolta kohin.

---

Tarkoitus on, mutta:

"Turvallisuuden varmistamiseksi uuden sillan rakennustyöt keskeytettiin tarkemman selvityksen ajaksi. Väylävirasto on nyt todennut, ettei vanhaa siltaa voi käyttää uuden sillan rakentamisen aikana."

https://yle.fi/a/74-20027458
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 717


« Vastaus #40 : Huhtikuu 26, 2023, 14:25:36 »

Tässä mottijutussa on monia hyviä että, huonoja asioista.

Plussat

- Tulevaisuuden näkymät 3 yliopistokaupunkin välillä Joensuu-Kuopio ja Joensuu-Jyväskylä via Kuopio

Tästä on puhuttu pitkään, mutta mitään erityistä tarvetta tuollaiselle yhteydelle ei ainakaan yliopistolla ole. Kumpikin kampus on kaukana asemalta ja mitäpä kuopiolainen lääkisläinen tai joensuulainen metsäylioppilas toistensa kampuksille lähtisivätten?

Onhan se yhteinen yliopisto tällä hetkellä molemmissa on ainakin nämä tiedekunnat Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta ja Luonnontieteiden, metsätieteiden ja tekniikan tiedekunta kun taas Joensuussa on Filosofinen tiedekunta ja Kuopiossa Lääkis. Ehkä jotenkin näkisin asian hyvänä jos tulisi toi juna kaupunkien välille.
Molempien yliopistojen välinen matka rautatieasemalta on alta 4 km kun katsoin maps niin Kuopiossa on hyvät jatkoyhteydet yliopistolle runsaasti kulkee paikallisliikennettä aseman ohi ja Joensuussa yliopistolle pääsee ainakin aemalta suoraan 101, 3, 4 ja oliko 8 linjat.
Kuopion rautatieasema-yliopisto välinen matka 3,2 km ja Joensuu rautatieasema-Yliopisto 2,1 km
Tässä olisi jotain vastauksia.

Kyllä muutakin porukkaa kulkee kuin opiskelijoita. Muidenkin koulujen kuin UEFin.
tallennettu
Miika Lemmetyinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 24


« Vastaus #41 : Huhtikuu 27, 2023, 08:33:42 »

Niin khyllä eteenkin työmatkalaisia, turisteja ja kyssiin matkaavia potilaita tutkimuksiin.
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 448


« Vastaus #42 : Huhtikuu 27, 2023, 12:57:09 »

Jos Joensuun ja Kuopion välillä kulkisi taajamajuna, niin voisi olla järkevää, että sitä varten rakennettaisiin uudelleen seisakkeet Rättimäkeen ja Iloharjuun. Tällöin matkustajilla olisi kohtuullinen kävelymatka yliopistolliselle sairaalalle ja yliopistolle.
tallennettu
Miika Lemmetyinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 24


« Vastaus #43 : Huhtikuu 27, 2023, 14:58:17 »

Jos Joensuun ja Kuopion välillä kulkisi taajamajuna, niin voisi olla järkevää, että sitä varten rakennettaisiin uudelleen seisakkeet Rättimäkeen ja Iloharjuun. Tällöin matkustajilla olisi kohtuullinen kävelymatka yliopistolliselle sairaalalle ja yliopistolle.

Kummalle puolelle nuo paikat tulee pohjois vai etelä puolelle Kuopioon? Muistaaksen joku on tehnyt valmiin aikataulu luonnoksen niin yle ja karjalainen on tenhyt artikkelin joskus kyseisestä aiheesta.
Ylen linkki aiheseen https://yle.fi/a/3-6688778 ja karjalaisen kolumini linkki https://www.karjalainen.fi/mielipide/kolumni-joensuu-ja-kuopio-jakavat-jo-yliopiston-erikoissairaanhoitoa-ja-vaalipiirin-mutta-liikenneyhteydet-kaupunkien-valilla-ovat-onnettomat-olisiko-aika-tehda-asialle-jotain?fbclid=IwAR1mj4HQGwoPT71nq9zo6V5IlVo5kkCgDrb9zmabxgCZZ7CqAWJB96yfEd8

Tuossa ois jotain ainakin katon ajaksi.
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 448


« Vastaus #44 : Huhtikuu 27, 2023, 16:41:37 »

Kummalle puolelle nuo paikat tulee pohjois vai etelä puolelle Kuopioon? Muistaaksen joku on tehnyt valmiin aikataulu luonnoksen niin yle ja karjalainen on tenhyt artikkelin joskus kyseisestä aiheesta.
Ylen linkki aiheseen https://yle.fi/a/3-6688778 ja karjalaisen kolumini linkki https://www.karjalainen.fi/mielipide/kolumni-joensuu-ja-kuopio-jakavat-jo-yliopiston-erikoissairaanhoitoa-ja-vaalipiirin-mutta-liikenneyhteydet-kaupunkien-valilla-ovat-onnettomat-olisiko-aika-tehda-asialle-jotain?fbclid=IwAR1mj4HQGwoPT71nq9zo6V5IlVo5kkCgDrb9zmabxgCZZ7CqAWJB96yfEd8

Tuossa ois jotain ainakin katon ajaksi.

Rättimäki ja Iloharju ovat Kuopion aseman eteläpuolella. Rättimäessä pysähtyivät junat vielä vuonna 2002: http://vaunut.org/kuva/2908

Tuo Ylen artikkelissa mainittu 65 miljoonan euron kustannusarvio kuulostaa kyllä lähinnä siltä, että sen avulla on yritetty haudata kyseinen hanke.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 966


« Vastaus #45 : Huhtikuu 27, 2023, 20:41:01 »


Rättimäki ja Iloharju ovat Kuopion aseman eteläpuolella. Rättimäessä pysähtyivät junat vielä vuonna 2002: http://vaunut.org/kuva/2908

Tuo Ylen artikkelissa mainittu 65 miljoonan euron kustannusarvio kuulostaa kyllä lähinnä siltä, että sen avulla on yritetty haudata kyseinen hanke.

No juna Pieksämäen kautta sitten, onko se kilpailukykyinen bussin kanssa?
tallennettu
Miika Lemmetyinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 24


« Vastaus #46 : Huhtikuu 28, 2023, 07:42:49 »


Rättimäki ja Iloharju ovat Kuopion aseman eteläpuolella. Rättimäessä pysähtyivät junat vielä vuonna 2002: http://vaunut.org/kuva/2908

Tuo Ylen artikkelissa mainittu 65 miljoonan euron kustannusarvio kuulostaa kyllä lähinnä siltä, että sen avulla on yritetty haudata kyseinen hanke.

No juna Pieksämäen kautta sitten, onko se kilpailukykyinen bussin kanssa?

Miun mielestäni ei ole kilpailukykyinen bussin kanssa jos junalla haluaa mennä Joensuusta Kuopioon kyseiseen vastaukseen liitteenä kuvakaappaus jos tänään menisin Kuopioon junalla kun taas lähtöjä bussilla Joensuu-Kuopio välillä on riittävästi niin menee aikaa turhan paljon keskimäärin 3 tuntia ja Joensuun Kuopion välinen tie on aikamoista kinttupolkua aikaa säästettäisiin huomattavasti jos kyseinen henkilöliikenne avattaisiin junille.
Miettii matkailullisesti Tahkoa nyt kanssa kehitetään vauhdilla eteenpäin Juankoskelta Tahkolle ei ole kuin vaivaiset noin 36 km tähän saataisiin joku järkevä suora bussi Tahkolle.
Kun miettii Pieksämäen kautta sujuvaa henkilöjuna liikennettä Joensuusta Kuopioon niin kolmioraiteiden kautta suoraan Kuopioon ja samalla sähköistää kyseinen väli ongelmalliseksi tekee se että, kohtaamis paikkoja ei ole tarpeeksi ja pikku asemien kuten esim. Vihtari ja Heinäveden asemien laituri tekniikkaa pitäisi parantaa huomattavasti.
Itseähän kannatan paljolti sitä että Joensuun-Siilinjärvi-Kuopio linjaa tulevaisuuden sähköistämisen kannalta kanssa.
Tämäkin asia on tietynlaista politikointia ja maakuntaliitot pitäisi olla ennemmän aktiivisia asian suhteen.


* aikataulu joensuu-kuopio.jpg (169.83 kilotavua, 1366x768 - tarkasteltu 162 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2023, 14:57:36 kirjoittanut Miika Lemmetyinen » tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 351


« Vastaus #47 : Toukokuu 17, 2023, 11:49:01 »

Asiaan tullut uutta. Eli Väylä selvittää miten saadaan katko lyhyemmäksi. Mahdollisesti uusi silta rakennetaan lähemmäksi maantietä. (lähde Karjalainen)

Väylän uutinen aiheesta:

https://vayla.fi/-/kitee-vaylavirasto-selvittaa-vaihtoehtoja-syrjasalmen-ratasillan-sulkemiselle

tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 717


« Vastaus #48 : Toukokuu 21, 2023, 14:39:52 »

Aikamoinen liikennekatko on jo nyt, kun suurin osa junista korvataan busseilla? Vasta heinäkuussa pääsisi pyörä mukana Kouvolaan, ja siten ettei yötä tarvitse olla...
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 468


« Vastaus #49 : Heinäkuu 08, 2024, 09:27:45 »

Aluehallintoviraston tiedote 8.7.2024:

”Itä-Suomen aluehallintovirasto on 8.7.2024 myöntänyt Väylävirastolle vesitalousluvan Syrjäsalmen uuden ratasillan rakentamiseen ja nykyisen ratasillan purkamiseen. Aluehallintovirasto on lisäksi myöntänyt Väylävirastolle valmisteluluvan sekä muuttanut venereitin Syrjäsalmi–Puhos (6552) linjausta.”

”Hakija pyrkii aloittamaan rakentamisen vuonna 2025 ja rakentamisen on arvioitu kestävän 12 kuukautta.”
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Puhos-Kitee Syrjäsalmen uuden ratasillan rakennus on jäissä. 12kk liikennekatko?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina