Sorakuoppa sijaitsi kuitenkin nimestään huolimatta Tapanilan puolella, raja kulkee noin 300 metriä Malmille päin, Kotinummentietä pitkin. Tein 70/80 luvun taitteessa (Malmin sähkötyö Oy) sähkötöitä alueella, silloin sorakuopalla oli jo muuta liiketoimintaa Jonkinlaisia tapulikasoja näkyi?= Pylväitä?= kyllästämö?. Kun kuoppa päätettiin ottaa asuntotuotantoon, niin maaperä todettiin pahasti saastuneeksi, ratkaisuna oli suuret massanvaihdot.
Tässä 1943 ilmakuvassa kuoppa on vielä alkuperäisessä käytössä, näkyy siellä olevan letka vaunujakin, taitavat kuitenkin olla katettuja tavaravaunuja? ). Vanhan Tapanilantien yli kulki S-kuopalle useampia kiskopareja noin 50 metrin leveydeltä, joten R-vartijalle oli tarvetta, myöhemmin paikalla oli jo puomit. Ne kummatkin olivat vielä 1979 paikoillaan. Mulla on sellainen muistikuva, että R-liikenne jatkui myöhemmin alueella oleville firmoille?, mihin asti?. Radan liitoskohtakin päärataan näkyy. Myös Malmin hautausmaan rata näkyy.
https://kartta.hel.fi/link/csabTo Ilmakuva vuodelta 2022. Niin kuin Kurt mainitsi niin Vanhan Tapanilantien ja Hiisikujan (tien nimi vaihtuu risteyksessä) kulmassa sijaitsee entinen radanvartijan tupa (näkyy myös 1943 ilmakuvassa) joka nykyisin toimii siis kerhotilana, (punakattoinen rakennus kuvan keskellä)
https://urly.fi/3ah8 Eljaksen linkkissä kuvassa näkyy Jimin kuva itse mökkistä tänä päivänä.
http://vaunut.org/kuva/162119