Kerroithan pankille, että mitään ei enää tarvitse tehdä?
Kerroin. Siis näpyttelin puhelimeen pankin valtakunnallisen asiakaspalvelunumeron, sen jälkeen verkkopankin tunnusluvun, odotin, kuuntelin teennäisen naisäänen kertoman viestin, että puhelu nauhoitetaan asiakaspalvelun laadun pälä-pälä, kuuntelin seuraavan äänen ohjeet, odotin, kuuntelin vähän aikaa odotusmusiikkia, kuulin puhelimen oikeasti soivan jossakin, minkä jälkeen aivan oikea ihmisääni vastasi, kysyin, voisiko tätä kautta saada yhteyden Riihimäen konttoriin; hän tiedusteli, muistanko minua palvelleen toimihenkilön nimen, kielsin, koska hänellä ei edes ollut nimilappua, mutta kerroin, millaisesta asiasta on kyse ja että olin tullut pankista noin 15 minuuttia aiemmin, odotin kuunnellen suhinaa, kunnes sama ihmisääni ilmoitti selvittäneensä, kenen toimihenkilön kanssa olen asiaani hoitanut (!), etsi hänen puhelinnumeronsa, ja katso, ihme tapahtui, kohta minulle vastasi sama pankkitoimihenkilö, jonka luona olin hetkeä aiemmin asioinut ja sain ilmoittaa hänelle, että hän älköön enää tehkö mitään. Hän oli jo tehnyt mutta lupasi peruuttaa tekonsa. Tässä ajassa olisin melkein kävellyt takaisin pankkiin kertomaan asiani...