Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 987
|
« : Maaliskuu 04, 2010, 10:22:01 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #1 : Maaliskuu 04, 2010, 10:45:57 » |
|
"- Aika uskomattomalta tämä tuntuu. Alkaa tuntua jo aika "suolaiselta" selittää myöhästymistä työpaikalla, että tällä kertaa juna ajoi kolmen hirven päälle, Forsström sanoo."No niin, tähän pisteeseen on nyt sitten päästy, että jopa tommonen asia laitetaan vain ja ainoastaan VR:n piikkiin... Tästä kuluu enää viikko, kun joku kahvipöydän tarinankertoja heittää tuoreen vitsin junanrenkaan puhkeamisesta
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #2 : Maaliskuu 04, 2010, 11:51:30 » |
|
No niin, tähän pisteeseen on nyt sitten päästy, että jopa tommonen asia laitetaan vain ja ainoastaan VR:n piikkiin... Niinpä. Ilmeistähän on, että hirvet jäivä junan alle koska VR:llä on henkilöliikennemonopoli.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #3 : Maaliskuu 04, 2010, 12:01:22 » |
|
No niin, tähän pisteeseen on nyt sitten päästy, että jopa tommonen asia laitetaan vain ja ainoastaan VR:n piikkiin... Niinpä. Ilmeistähän on, että hirvet jäivä junan alle koska VR:llä on henkilöliikennemonopoli. Ja mikä hengenvaara tuosta onkaan aiheutunut, junahan olisi voinut vaikka suistua radalta ja matkustaja loukkaantua. Parempi on siis että tuokin kommentoija siirtyy yksityisautoiluun, ihan oman turvallisuutensa ja täsmällisyytensä vuoksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka Ak
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 39
|
« Vastaus #4 : Maaliskuu 04, 2010, 13:24:55 » |
|
Tietysti tuossahan ei syyllistetty VR:ää millään tavalla..hieman huvittaa ihmisten kova tarve puolustaa VR:ää kiihkomielisesti riippumatta siitä mitä firma tekee.
Ps. Tuo junahan oli jo 30 minuuttia myöhässä ennen tuota tapausta. Eipä syyllistänyt VR:ää tuostakaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #5 : Maaliskuu 04, 2010, 15:06:46 » |
|
Tietysti tuossahan ei syyllistetty VR:ää millään tavalla..hieman huvittaa ihmisten kova tarve puolustaa VR:ää kiihkomielisesti riippumatta siitä mitä firma tekee.
Kyllähän se mun alkuperäisen jutun lainaus ainakin minusta vähän niin kuin piikitteli VR:ää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Artturi Lähdetie
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 10
|
« Vastaus #6 : Maaliskuu 04, 2010, 22:42:05 » |
|
Josta tulikin mieleeni, että miksi perästä tullut IC-juna ei voinut työntää vioittunutta Sm1/2-yksikköä Kirkkonummelle? Jos hissukseen olisi työnnellyt?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Kosonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 79
|
« Vastaus #7 : Maaliskuu 05, 2010, 17:51:13 » |
|
Josta tulikin mieleeni, että miksi perästä tullut IC-juna ei voinut työntää vioittunutta Sm1/2-yksikköä Kirkkonummelle? Jos hissukseen olisi työnnellyt?
Siksi koska junassa oli paineilmavuoto, jonka seurauksena jarrut meni automaattisesti kiinni ja pysyivät. Juna ei liiku työntämällä, jos siinä on jarrut kiinni. Ilmavuodon korjaamisen jälkeen juna pääsikin jo omin voimin nilkuttamaan Kirkkonummelle, eikä IC-apua tässä vaiheessa enää tarvittu. Aikaahan näissä menee...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 813
|
« Vastaus #8 : Maaliskuu 05, 2010, 20:10:37 » |
|
Josta tulikin mieleeni, että miksi perästä tullut IC-juna ei voinut työntää vioittunutta Sm1/2-yksikköä Kirkkonummelle? Olisikohan tuo hirviseurueen surmannut juna ollut kuitenkin Sr1 + Eil-runko?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Artturi Lähdetie
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 10
|
« Vastaus #9 : Maaliskuu 05, 2010, 21:29:35 » |
|
Siksi koska junassa oli paineilmavuoto, jonka seurauksena jarrut meni automaattisesti kiinni ja pysyivät.
Ihan pätevä selitys, ostetaan. Se tuli itsellenikin vasta jälkikäteen mieleen kun luin uutisen uudestaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Hyökyranta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 78
|
« Vastaus #10 : Maaliskuu 07, 2010, 18:40:06 » |
|
Josta tulikin mieleeni, että miksi perästä tullut IC-juna ei voinut työntää vioittunutta Sm1/2-yksikköä Kirkkonummelle? Olisikohan tuo hirviseurueen surmannut juna ollut kuitenkin Sr1 + Eil-runko? En pidä ainakaan itse todennäköisenä, Y-junathan ajetaan melkeimpä poikkeuksetta lähiliikennekalustolla
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Valtteri Keski-Säntti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 147
|
« Vastaus #11 : Maaliskuu 07, 2010, 18:47:30 » |
|
En pidä ainakaan itse todennäköisenä, Y-junathan ajetaan melkeimpä poikkeuksetta lähiliikennekalustolla Eil-junatko sitten eivät ole lähiliikennekalustoa? 8) Jossain taisi lukea, että Kirkkonummen suunnan lähijunia on ajettu viimeaikoina satunnaisesti Eileillä. Pitäneekö paikkansa, en tiedä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 813
|
« Vastaus #12 : Maaliskuu 07, 2010, 20:16:35 » |
|
Jossain taisi lukea, että Kirkkonummen suunnan lähijunia on ajettu viimeaikoina satunnaisesti Eileillä. Pitäneekö paikkansa, en tiedä. Kyllä tuo nimenomainen Y taisi olla ihan oikea Eil-juna.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2201
|
« Vastaus #13 : Maaliskuu 08, 2010, 08:28:50 » |
|
Josta tulikin mieleeni, että miksi perästä tullut IC-juna ei voinut työntää vioittunutta Sm1/2-yksikköä Kirkkonummelle? Jos hissukseen olisi työnnellyt?
Siksi koska junassa oli paineilmavuoto, jonka seurauksena jarrut meni automaattisesti kiinni ja pysyivät. Juna ei liiku työntämällä, jos siinä on jarrut kiinni. Ilmavuodon korjaamisen jälkeen juna pääsikin jo omin voimin nilkuttamaan Kirkkonummelle, eikä IC-apua tässä vaiheessa enää tarvittu. Aikaahan näissä menee... Ja jos jarrut olisi irroitettu sulkuhanoilla ja irroitusventtiileillä, olisi ennen toimenpidettä juna kytkettävä avustavaan yksikköön. Muuten voisi tulla helposti juna, jota ei voi jarruttaa (kuten vuoden alussa Helsingissä saatiin todeta). Ja onko Sm1-2 kalustossa SA3 kytkimeen sopivaa hinauskytkintä ja miten raskas se on asentaa paikalleen?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2201
|
« Vastaus #14 : Maaliskuu 08, 2010, 08:30:34 » |
|
Ja eilen 428 Haapamäeltä Tampereelle törmäsi kahteen hirveen Pollarin mäessä (Kolho - Vilppula välillä). Onneksi kalustoon ei tullut vaurioita, ja matka jatkui....
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 987
|
« Vastaus #15 : Maaliskuu 08, 2010, 11:57:22 » |
|
Heinävesi. Heinävedellä jäi viikonlopun aikana junan alle useita hirviä. Etelä-Savon poliisi ei tiedä syytä poikkeukselliseen onnettomuussumaan. Onnettomuudet sattuivat Joensuun ja Varkauden välisellä rataosuudella. Perjantai-iltana Syrjän aseman lähellä jäi junan alle hirvenvasa. Lauantaina iltapäivällä juna törmäsi kolmeen hirveen Sarvikummussa. Hirviporukka korjasi ruhot pois. Maanantain vastaisena yönä radalla seikkaili Tetrivaarassa jälleen 3–4 hirveä, joista osa kuoli ja osa loukkaantui. Hirviseurue kutsuttiin taas korjaamaan ruhot pois radalta. http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Useita+hirvi%C3%A4+kuoli+junan+alle+Hein%C3%A4vedell%C3%A4/1135253517542
|
|
|
tallennettu
|
Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
|
|
|
Tuomas Hyökyranta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 78
|
« Vastaus #16 : Maaliskuu 08, 2010, 18:40:52 » |
|
Jossain taisi lukea, että Kirkkonummen suunnan lähijunia on ajettu viimeaikoina satunnaisesti Eileillä. Pitäneekö paikkansa, en tiedä. Kyllä tuo nimenomainen Y taisi olla ihan oikea Eil-juna. Selevä. Hiukan on offtopic, mutta mahtaisiko kenelläkään olla tietoa mitkä Y-junat (jos niitä nyt vielä ajetaan) ovat Eil(f)-kalustolla? Voisi käydä kuvaamasa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Korhonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 190
|
« Vastaus #17 : Maaliskuu 13, 2010, 21:14:30 » |
|
Ja onko Sm1-2 kalustossa SA3 kytkimeen sopivaa hinauskytkintä ja miten raskas se on asentaa paikalleen?
Ei ole hinausadapteria mukana ja on raskas keksintö. Veturilla ei Sm-junaa oikein voi työntää kun ottaa kytkimet yhteen ennen puskimia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|