Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #25 : Maaliskuu 27, 2010, 14:34:21 » |
|
Päätinpä juuri pitkästä aikaa palata selailemaan tätä vanhaa tuttua sivustoa. "Hienoa" nähdä että vaunut.orgissa on täsmälleen sama meininki kuin jo vuosia sitten. Päivää ja näkemiin.
Eih! Et saa tehdä tätä meille! Miten me nyt pärjäämme, kun et ole nostamassa sivuston tasoa? Minusta tuo on varsin itsekästä toimintaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #26 : Maaliskuu 27, 2010, 15:23:05 » |
|
Autosta näin, Allegro seisoi Lahden ratapihalla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #28 : Huhtikuu 01, 2010, 19:11:49 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Sauli Vähäkoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 84
|
« Vastaus #30 : Toukokuu 06, 2010, 07:30:06 » |
|
Koeajohavainto rantaradalta Pitäjänmäen paikkeilla. Allegro saapui Helsinkiin Turun suunnasta 6.5. noin klo 7.30 aikoihin.
|
|
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2010, 10:25:29 kirjoittanut Sauli Vähäkoski »
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2612
|
« Vastaus #31 : Toukokuu 06, 2010, 20:47:13 » |
|
Äitini näki Allegron klo 21.35 M-junasta Ilmalan ja Pasilan välillä.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Otto Tuomainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 74
|
« Vastaus #32 : Kesäkuu 17, 2010, 00:07:05 » |
|
Sm6 havaittu keskiviikkona 16.6. klo 11 aikoihin Keravan raiteella 6.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #33 : Kesäkuu 17, 2010, 03:22:15 » |
|
Sm6 havaittu keskiviikkona 16.6. klo 11 aikoihin Keravan raiteella 6.
Tämähän on sitten kaikesta päätellen 7x52?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Tuominen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 172
|
« Vastaus #34 : Kesäkuu 17, 2010, 14:22:32 » |
|
Lähti Lahdesta noin 13 paikkeilla länteen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 610
|
« Vastaus #35 : Kesäkuu 18, 2010, 06:01:57 » |
|
Austin Allegro ?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #36 : Kesäkuu 19, 2010, 12:11:11 » |
|
Allegro ja Tolstoi (P32) kohtasivat noin kello 11:10 oikoradalla Mäntsälän pohjoispuolella. Kyseessä todennäköisesti oli Sm6 7x52. Oikoradalla saattaisi tänään siis saada kuvia...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #39 : Kesäkuu 21, 2010, 12:10:33 » |
|
OffTopic'ksi lähtee, mutta itse epäilisin Helsingin junahenkilökunnan taukotiloissa olevan silmälasien puhdistusaineen koekäyttöä...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juho Ylitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 13
|
« Vastaus #40 : Kesäkuu 21, 2010, 13:45:26 » |
|
Itse epäilisin, että VR alkaa käyttää uudessa C-koodikielellä tehdyssä aikataulujärjestelmässään Allegro-ohjelmointikirjastoa... Tai sitten VR uudistaa kuulutukset, joissa Eija puhuu nopeasti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #41 : Kesäkuu 22, 2010, 21:17:42 » |
|
Sm6 7x52 lähti Ilmalan ratapihalta pääradalle tänään kello 09:30. Havaintopaikka Käpylä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 566
|
« Vastaus #44 : Heinäkuu 01, 2010, 23:19:10 » |
|
Miksiköhän pitää ajaa kytkimet ulkona, niissä näyttää olevan joku ilmaletkuviritelmä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #45 : Heinäkuu 02, 2010, 00:20:26 » |
|
Miksiköhän pitää ajaa kytkimet ulkona, niissä näyttää olevan joku ilmaletkuviritelmä? Sen ilmaletkuviritelmän takia. Mielenkiintoinen kysymys onkin, miksi pitää olla se ilmaletkuviritelmä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #46 : Heinäkuu 02, 2010, 00:40:37 » |
|
Mielenkiintoinen kysymys onkin, miksi pitää olla se ilmaletkuviritelmä.
Arvailua: Se saattaa olla jokin testeihin liittyvä anturi, jolla mitataan ilmajohtojen painetta, ja ehkä jopa aiheutetaan paineisiin testimielessä poikkeamia. Voidaan esim. testata, miten juna reagoi yllättäviin paineenalenemiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 566
|
« Vastaus #47 : Heinäkuu 02, 2010, 00:53:36 » |
|
Mielenkiintoinen kysymys onkin, miksi pitää olla se ilmaletkuviritelmä.
Arvailua: Se saattaa olla jokin testeihin liittyvä anturi, jolla mitataan ilmajohtojen painetta, ja ehkä jopa aiheutetaan paineisiin testimielessä poikkeamia. Voidaan esim. testata, miten juna reagoi yllättäviin paineenalenemiin. Ihan looginen päätelmä...mutta tehtiinkö vastaavanlaisia kokeita suomessa? Tehtiinkö samanlaisia kokeita pendoille kun niitä testattiin? Venäläinen testibyrokratia taitaa voittaa suomalaisen 100-0...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #49 : Heinäkuu 13, 2010, 00:22:42 » |
|
Arvailua:
Se saattaa olla jokin testeihin liittyvä anturi, jolla mitataan ilmajohtojen painetta, ja ehkä jopa aiheutetaan paineisiin testimielessä poikkeamia. Voidaan esim. testata, miten juna reagoi yllättäviin paineenalenemiin.
Kuten arvailut usein, tämäkin meni metsään. Sain viestiä asiasta perillä olevalta, kenen mukaan hässäkkä on hinausadapteri. Sellaiset asennettiin yksikön molempiin päihin, siksi kytkimetkin ovat ulkona. Ilmeisesti mokkulassa on myös mahdollisuus syöttää pääsäiliöjohtoa jarruletkusta, sillä Venäjällä ei ole pääsäiliöjohtoa käytössä. Kuvassa http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=266766 näkyy mokkula hieman tarkemmin. Testibyrokratiasta viestin lähettäjällä oli selkeä käsitys: Venäjällä kaikki on hankalampaa. Junalla ei saa ajaa metriäkään omin voimin, tai edes nostaa virroittimia, ennen kuin tyyppihyväksyntä on saatu. Tyyppihyväksynnän vaatimat koeajot täytyy suorittaa erillisellä koeajoradalla Moskovan seudulla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|