Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Taivalkosken radalla tapahtuu  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Timo Polvinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« : Heinäkuu 06, 2010, 23:28:22 »

MVH:n kaivinkone seisoi kiskoilla erään tasoristeyksen vieressä Lipon ja Leinon välillä.  Lisäksi samoille seuduin oli ilmestynyt muutamia oheisen kuvan mukaisia kasoja.

Muutoin en havainnut merkkejä siitä, että rataa olisi raivattu saati käytetty. Mitähän lie tekeillä?


* IMGP2532.jpg (201.43 kilotavua, 1024x681 - tarkasteltu 732 kertaa.)
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #1 : Heinäkuu 07, 2010, 08:12:54 »

MVH:n kaivinkone seisoi kiskoilla erään tasoristeyksen vieressä Lipon ja Leinon välillä.  Lisäksi samoille seuduin oli ilmestynyt muutamia oheisen kuvan mukaisia kasoja.

Muutoin en havainnut merkkejä siitä, että rataa olisi raivattu saati käytetty. Mitähän lie tekeillä?

Olisikohan kiskot lähdössä muualle..?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #2 : Heinäkuu 07, 2010, 11:05:29 »

Nuo kuvassa näkyvät rautavenkurat ovat sellaisia jousia joita on lyöty kiskon sivusta estämään kiskojen vaeltamista pituussuunnassa. Varsinkin kovissa jarrutuksissa juna  vetää kiskoja mukaansa aikamoisella voimalla, samoin veturi yrittää vetää kiskoja alleen kiihdytyksissä. Kun nuo raudat on kerätty pois se ehkä enteilee kiskojen poistoa. Mahtaako olla lopullinen poisto vaiko peruskorjausta varten. Joissakin visioissa on ollut ajatuksena että Kontiomäki-Taivalkoski väli peruskorjattaisiin ja rataa jatkettaisiin Kuusamoon. Tällöin Mustavaaran kaivos olisi kannattavaa avata uudelleen, Koillismaan puuvarannot tulisivat junakuljetuksen piiriin ja varmaan turistimatkailuakin Kuusamoon olisi.
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 239


« Vastaus #3 : Heinäkuu 07, 2010, 11:35:38 »

Ne ovat olleet vain visioita, mutta kyllä todellisuus taitaa olla se että kiskot lähtevät toisaalle. Ei ole niin tarpeellinen kriisitilannetta varten kuin Mierontie joten purkamiseen on varmasti annettu lupa.
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 406


« Vastaus #4 : Heinäkuu 07, 2010, 13:53:35 »

Mikäs tämän tasoristeyksen nimi on? Voisipa tuota Haltille vievällä reissulla ohimennen kattoa, minkälainen "yksityisyrittäjä"-business homa kyseessä. Voihan sitä kuka vaan sanoa että pihalammikon kaivan.

Tosin, e-mailia Veli Hyryläiselle, niin eiköhän selviä.
tallennettu
Timo Polvinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #5 : Heinäkuu 07, 2010, 14:21:46 »

Mikäs tämän tasoristeyksen nimi on?

Uuttula
http://www.tasoristeys.fi/risteyshaku?crossingId=4870
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #6 : Heinäkuu 09, 2010, 10:59:08 »

Sain asiaan seuraavan tyhjentävän vastauksen Liikennevirastosta Teemu Poussulta:

Lainaus
Urakoitsija (Destia Rail Oy) on aloittanut keräämään Liikenneviraston tilauksesta Taivalkosken radalta ns. kiskoankkureita. Niitä tarvitaan kovasti toisaalla - liikennöidyllä radalla. k30 kiskojen ankkureiden varastotilanne on heikko ja uusien valmistus on suhteellisen kallista pitkähköllä toimitusajalla, joten kierrätystä ja uudelleenkäyttöä esim. näiden osien suhteen joudutaan välillä tekemään.
Eli luvallista työtä urakoitsija tekee. Rataa ei muutoin olla purkamassa ja ankkurointi toki palautetaan, mikäli liikenne ko. radalla jälleen joskus alkaa.
Kiitos kuitenkin tarkkaavaisuudesta ja hyvää kesän jatkoa.
tallennettu
Timo Polvinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #7 : Heinäkuu 09, 2010, 11:51:28 »

Tulipahan asia selväksi. Kiitoksia!
tallennettu
Markku Huusko
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 15


« Vastaus #8 : Heinäkuu 10, 2010, 21:51:05 »

Sain asiaan seuraavan tyhjentävän vastauksen Liikennevirastosta Teemu Poussulta:

Lainaus
Urakoitsija (Destia Rail Oy) on aloittanut keräämään Liikenneviraston tilauksesta Taivalkosken radalta ns. kiskoankkureita. Niitä tarvitaan kovasti toisaalla - liikennöidyllä radalla. k30 kiskojen ankkureiden varastotilanne on heikko ja uusien valmistus on suhteellisen kallista pitkähköllä toimitusajalla, joten kierrätystä ja uudelleenkäyttöä esim. näiden osien suhteen joudutaan välillä tekemään.
Eli luvallista työtä urakoitsija tekee. Rataa ei muutoin olla purkamassa ja ankkurointi toki palautetaan, mikäli liikenne ko. radalla jälleen joskus alkaa.
Kiitos kuitenkin tarkkaavaisuudesta ja hyvää kesän jatkoa.

Asiallinen palaute! Ja jos vaikka joskus liikenne taas alkaakin...
tallennettu

Do not underestimate the power of dieselengine!
Timo Polvinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #9 : Heinäkuu 16, 2010, 14:25:06 »

Koillissanomat kertoo aiheesta:
http://www.koillissanomat.fi/index.php?f=4750898
tallennettu
Eero Heinonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #10 : Heinäkuu 16, 2010, 14:37:53 »

Jopas, onhan se aina pienen mediakohun paikka, kun valtionyhtiön kiskopyöräkaivinkone on töissä jossain. Sehän on lähtökohtaisesti luvattomalla asialla. Ja saattaisi olla vaikka katsastamatta? Pitäisikö Resiinankin toimituksen kunnostautua näissä uutisoinneissa...  Virnistää Pyörittää silmiään
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Taivalkosken radalla tapahtuu  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina