Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Höyryä tavarajunan keulilla 13.-15.9.2010  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Hannu Lehikoinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 96


« : Syyskuu 11, 2010, 10:57:42 »

Varsin varmalta kuulostavat huhut kertovat, että 13.-15.9. ajetaan Hr1 1021:llä koulutusajoa Hyvinkää-Kirkniemi-välillä tavarajunissa. Tavarajunan vetämisen lisäksi veturi käy yksinään kääntymässä Karjaalla ja on apuveturina välillä Riihimäki-Hyvinkää. Samaisen huhun mukaan junat ovat ma ja ti 3644 ja 3647 sekä ke ilmeisesti 3682 ja 3679. Käykäähän kuvaamassa; harvinaista herkkua tällainen nykyisin!
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 11, 2010, 13:17:00 kirjoittanut Marko Tuominen » tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #1 : Syyskuu 11, 2010, 14:38:48 »

Varsin varmalta kuulostavat huhut kertovat, että 13.-15.9. ajetaan Hr1 1021:llä koulutusajoa Hyvinkää-Kirkniemi-välillä tavarajunissa. Tavarajunan vetämisen lisäksi veturi käy yksinään kääntymässä Karjaalla ja on apuveturina välillä Riihimäki-Hyvinkää. Samaisen huhun mukaan junat ovat ma ja ti 3644 ja 3647 sekä ke ilmeisesti 3682 ja 3679. Käykäähän kuvaamassa; harvinaista herkkua tällainen nykyisin!

Oho! Tuo keskiviikon 3682 ja 3679 täytyy yrittää bongata, muut menevät vähän huonoon aikaan. Kiitos vinkistä!
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #2 : Syyskuu 11, 2010, 17:27:37 »

3647, puupiäpäivystäjä, tuohan vois olla mielenkiintoinen bongailtava! Eipä taida huoruveturi noinkin raskaissa hommissa olla muutamiin vuosikymmeniin ollutkaan Pyörittää silmiään

Kaik tiedot vaan tänne!
tallennettu

Katujuna, ei saattana koskaan enää
Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #3 : Syyskuu 13, 2010, 12:12:56 »

Huhulla näytti olevan todellisuuspohjaa: http://vaunut.org/kuva/65379 . Nyt mielellään havaintoja T3647:n aikatauluista tänään, jos pääsisi huomenna katsomaan. Liekö höyry keulilla ja deeverit sen takana myös Hy-Ri-välillä?
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #4 : Syyskuu 13, 2010, 12:26:48 »

3647 on varmaan jo ohittanut Nummelan, Ojakkalassa havaittu äsköttäin höyryveturi.
tallennettu

Katujuna, ei saattana koskaan enää
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2527


« Vastaus #5 : Syyskuu 13, 2010, 12:43:25 »

Etelään mennessä T3644 1021+2558+2555 ohitti Nummelan n. 8:55 (aikataulu n.8:35). Kirkniemeen tulon jälkeen Hr1 irroitettiin nopeasti ja jatkoi Karjaalle veturina. Autolla ei päässyt yhtä nopsaan Mustiolle. Dv-pari teki töitä Kirkniemellä ja lähti 290 tonnin junan (T3647) kanssa Lohjalle ja Nummelaan ennen 1021 paluuta Kirkniemelle. Höyryllä oli Kirkniemellä lounastauko ja sitten veturina Nummelaan, missä Dv-pari odotti 2000-tonnin junan kanssa. Komea lähtö Nummelasta n. 12:35. Taisi Pekka tarvita vähän apua liikkeellelähdössä ja varmaan pitkin matkaa muutenkin. Kokoonpano lähdössä siis 1021+2555+2558.
tallennettu
Iiro Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 80


« Vastaus #6 : Syyskuu 13, 2010, 13:01:14 »

Ja samalla kokoonpanolla matka jatkui Hyvinkäältä kohti Riihimäkeä, eli höyry keulilla.
tallennettu
Juhana Konttinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 53


« Vastaus #7 : Syyskuu 13, 2010, 15:06:13 »

Kiitokset Hannulle oivasta tiedonannosta! Tuli ihailtua junaa molempiin suuntiin. Melko vauhdilla vietiin kuvaajia paikasta toiseen.
tallennettu
Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #8 : Syyskuu 13, 2010, 18:04:22 »

Kiitos aikatauluhavainnoista! Eli n. 7 minuuttia myöhässä lähti kohti Hyvinkäätä ja Riihimäkeä. Tosiaan, kun mukana on ylimääräinen veturi ja sillä ylimääräisiä siirtymiä, tuskin kovin paljon aikataulusta edellä kuljetaan.
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 637


« Vastaus #9 : Syyskuu 14, 2010, 08:57:49 »

Höyryllä oli Kirkniemellä lounastauko ja sitten veturina Nummelaan, missä Dv-pari odotti 2000-tonnin junan kanssa. Komea lähtö Nummelasta n. 12:35. Taisi Pekka tarvita vähän apua liikkeellelähdössä ja varmaan pitkin matkaa muutenkin. Kokoonpano lähdössä siis 1021+2555+2558.

Onkohan Suomessa noin raskasta junaa ennen vedettykään höyryveturilla? Höyryvetureiden vakituisen käytön aikaan suurin sallittu junapaino oli 1300 t paitsi aivan viimeisinä vuosina 1500-1800 t.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Höyryä tavarajunan keulilla 13.-15.9.2010  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina