Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Myöhästymisiä junaliikenteessä tapaninpäivänä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jape Ruotsalainen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« : Joulukuu 26, 2010, 14:00:18 »

Liikenneviraston tiedote 26.12.2010 10:38:


Häiriö rautatieliikenteessä
 

Lumipyry sekä voimakas tuuli joka kinostaa lunta, aiheuttaa myöhästymisiä
junaliikenteessä Tapaninpäivän ajan.
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #1 : Joulukuu 26, 2010, 17:34:10 »

26.12. klo 17.28 Seinäjoen ja Tampereen välillä junat myöhässä
Seinäjoen ja Tampereen välillä junat kulkevat noin 15 minuuttia aikataulustaan myöhässä.

 26.12. klo 16.59 Myöhästymisiä junaliikenteessä
Seuraavat junat ovat myöhässä aikataulustaan:

InterCity (IC 5) Helsingistä klo 13.00 Joensuuhun n. 30 minuuttia.
InterCity (IC 49) Helsingistä klo 13.06 Rovaniemelle n. 30 minuuttia.
Pendolino (S 7) Helsingistä klo 15.12 Joensuu n. 40 minuuttia.
Pendolino (S 75) Kouvolasta klo 16.44 Kuopio n. 40 minuuttia.
Pendolino (S 62) Seinäjoelta klo 15.45 Helsinkiin n. 30 minuuttia.

Junaliikenteen odotetaan takkuilevan myös maanantaina runsaan lumentulon takia.
VR:n mukaan osa lähijunien vuoroista jää ajamatta ja myös kaukoliikenteessä on syytä varautua myöhästymisiin.

I-, G- ja E-junat on peruttu. N-junat ajetaan kymmenen minuutin välein, M- ja A-junat 20 minuutin välein. Lisäksi Riihimäeltä Helsinkiin kello 6.29, 7.03 ja 7.27 lähtevät tunnuksettomat lähijunat on peruttu.

vr

 

tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #2 : Joulukuu 26, 2010, 18:06:07 »

Helsinki, lähtevät junat  ( kello 18.05 )
Juna       Aikataulu  Lähti  Arvioitu  Pääteasema  Huomautus  
IC2 179 18:06       17:53                Tampere

http://www.vr.fi/CMS/henkiloliikenne/fi/index/aikataulut/liikennetilanne/junienkulkutiedot/asemahaku.html.stx

Onkos nämä varaslähdöt uusin keino tappeluun lunta vastaan.. Hymyilee
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #3 : Joulukuu 26, 2010, 18:15:13 »


Onkos nämä varaslähdöt uusin keino tappeluun lunta vastaan.. Hymyilee

Epätoivoinen tilanne vaatii epätoivoisia tekoja  Virnistää
tallennettu
Jouni Seilonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 173


« Vastaus #4 : Joulukuu 26, 2010, 19:44:11 »

VR siirtyy huomisaamuna supistettujen aikataulujen käyttöön pääkaupunkiseudun lähiliikenteessä. Tarkemmat tiedot VR:n etusivulla.

Supistetun liikenteen aikataulut tässä linkissä:
http://www.vr.fi/fi/index/aikataulut/tulostettavat_aikataulut/lahi_supistettu_liikenne.html
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 26, 2010, 20:54:08 kirjoittanut Jouni Seilonen » tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #5 : Joulukuu 26, 2010, 20:06:36 »

26.12. klo 20.03 Myöhästymisiä junaliikenteessä
Seuraavat junat ovat myöhässä aikataulustaan:
InterCity (IC 54) Rovaniemeltä klo 10.07 Helsinkiin n. 30 minuuttia
Taajamajuna (H 785) Pieksämäeltä klo 18.29 Joensuuhun n. 40 minuuttia.
Taajamajuna (H 763) Joensuusta klo 17.55 Nurmekseen n. 30 minuuttia.
Pikajuna (P 707) Kouvolasta klo 15.48 Ouluun n. 30 minuuttia
InterCity (IC 78) Kajaanista klo 15.20 Helsinkiin n. 45 minuuttia
InterCity (IC2 182) Seinäjoelta klo 17.38 Helsinkiin n. 30 minuuttia
Pendolino (S 79) Helsingistä klo 19.12 Kajana n. 30 minuuttia.
InterCity (IC 77) Helsingistä klo 16.12 Kajaaniin n. 30 minuuttia

26.12. klo 19.46 Kouvolan ja Joensuun välillä junat myöhässä
Kouvolan ja Joensuun välillä junat kulkevat noin 15-30 minuuttia aikataulustaan myöhässä sääolosuhteiden vuoksi.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #6 : Joulukuu 26, 2010, 22:05:14 »

Matkustajamäärät ovat tänään olleet hurjia. Loppuunmyytyjä junia saapuu pääkaupunkiseudulle peräkkäin niin idästä kuin lännestä. Myöhästymiset ovat olleet melkoisen maltillisia (alle 30 minuuttia), joten vaikka ikäviä myöhästymiset toki ovat, niin uskoisin turvallisesti perille pääsevien matkustajien olevan autoilijoita rentoutuneimpia määränpäässään...

Omat kokemukset olivat tänään Pendolino S1 Hki-Jns (lähtö 22 min myöhässä, perillä aikataulussa) ja InterCity 10 Jns-Hki (lähtö 7 min myöhässä, perillä 24 min myöhässä). Vaihtoyhteydet toimivat, joista mukavinta oli seurata Tikkurilassa kuinka asiakkaat vaihtoivat hurjien matkatavaramäärien kanssa kätevästi InterCity 10:stä pikajunaan 265 laiturin ylittämällä raiteelta 2 raiteelle 3.

Kelit ovat olleet todella haasteelliset, matkustajamäärät suuria ja joka junassa jotakin... Oma näkemys on ainakin, että mielummin turvallisesti perille kuin täsmällisesti - jos ei se ole mahdollista turvallisesti.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #7 : Joulukuu 26, 2010, 22:31:10 »

"niin uskoisin turvallisesti perille pääsevien matkustajien olevan autoilijoita rentoutuneimpia määränpäässään..."
Tulin Lahden motaria pitkin , n.100km/h Lusista saakka Stadiin, kaikkien kapsäckien kaa ovelta ovelle.
Pöllyävää lunta tien pinnassa,lisääntyvä lumisade kaupunkia kohden,muutama destian auraauto välissä,  normaali talvinen ajokeli, jengi piti hyvin turvavälit. Ei koheltajia näkynyt. Ei stressannut mitenkään mainittavasti ja koko setti oman aikataulun mukaan.
Katsotaan sitten huomenna kun menee aamulla kattelee asemalle meneekö niitä A-junia?;-)
Stressiä pukkaa kun kattoo noita liikennetiedotteita jos jonnekin pidemmälle on menossa/tulossa junalla edes jossain järjellisessä aikataulussa..Vaihteet jumissa , kiskoja poikki, 10cm:n väli. Näin infran puolelta alkaen lueteltuna..
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #8 : Joulukuu 26, 2010, 23:08:20 »

Matkustajamäärät ovat tänään olleet hurjia. Loppuunmyytyjä junia saapuu pääkaupunkiseudulle peräkkäin niin idästä kuin lännestä. Myöhästymiset ovat olleet melkoisen maltillisia (alle 30 minuuttia), joten vaikka ikäviä myöhästymiset toki ovat, niin uskoisin turvallisesti perille pääsevien matkustajien olevan autoilijoita rentoutuneimpia määränpäässään...

Omat kokemukset olivat tänään Pendolino S1 Hki-Jns (lähtö 22 min myöhässä, perillä aikataulussa) ja InterCity 10 Jns-Hki (lähtö 7 min myöhässä, perillä 24 min myöhässä). Vaihtoyhteydet toimivat, joista mukavinta oli seurata Tikkurilassa kuinka asiakkaat vaihtoivat hurjien matkatavaramäärien kanssa kätevästi InterCity 10:stä pikajunaan 265 laiturin ylittämällä raiteelta 2 raiteelle 3.

Kelit ovat olleet todella haasteelliset, matkustajamäärät suuria ja joka junassa jotakin... Oma näkemys on ainakin, että mielummin turvallisesti perille kuin täsmällisesti - jos ei se ole mahdollista turvallisesti.

Mitä helvetin neukkumielistelyä ja ongelmien maton alle lakaisemista tämä kommentti on? Ei pitäisi puuttua siihen, mikä meni putkeen, vaan siihen, mikä ei mennyt putkeen ja korjata ja pahoitella tätä asiaa ennemminkin kuin vain näyttää kermaa kansalle, joka ei sitä ole vailla tässä kohtaa.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #9 : Joulukuu 26, 2010, 23:16:12 »

Mitä helvetin neukkumielistelyä ja ongelmien maton alle lakaisemista tämä kommentti on? Ei pitäisi puuttua siihen, mikä meni putkeen, vaan siihen, mikä ei mennyt putkeen ja korjata ja pahoitella tätä asiaa ennemminkin kuin vain näyttää kermaa kansalle, joka ei sitä ole vailla tässä kohtaa.

Ei tullut Neuvostoliitossa käytyä ikinä, joten en tiedä. Ongelmia tosiaan on, sitä ei voi kukaan kieltää. Toisaalta ne pitää myös pystyä hahmottamaan kokonaisuudesta. Onko alle 30 minuutin myöhästyminen pahempi kuin useita vuorokausia lentoaseman lattialla yöpyminen? Pahoitteleminen ei ole asiani täällä, vaan näkökulmien esille tuonti... Asiat voi nähdä väreissä, mustavalkoisina tai ihan miten haluaa... Tosiasia kuitenkin on, että turvallisuus ajaa kaiken edelle.

tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #10 : Joulukuu 26, 2010, 23:38:06 »

Jotkut eivät käytä julkisia kulkuneuvoja vaikka ei maksaisi yhtään mitään.
Kaikki eiväit onneksi ole sellaisa koska silloin olisi tiet tukossa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #11 : Joulukuu 27, 2010, 00:52:50 »

Mitä helvetin neukkumielistelyä ja ongelmien maton alle lakaisemista tämä kommentti on? Ei pitäisi puuttua siihen, mikä meni putkeen, vaan siihen, mikä ei mennyt putkeen ja korjata ja pahoitella tätä asiaa ennemminkin kuin vain näyttää kermaa kansalle, joka ei sitä ole vailla tässä kohtaa.

Tottakai ongelmiin pitää puuttua - mutten kyllä käsitä miten Larin kommentti olisi jotain ihmeen neukkumieleistelyä?
tallennettu
Kimmo Säteri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 237


« Vastaus #12 : Joulukuu 27, 2010, 09:41:49 »

Matkustajamäärät ovat tänään olleet hurjia. Loppuunmyytyjä junia saapuu pääkaupunkiseudulle peräkkäin niin idästä kuin lännestä. Myöhästymiset ovat olleet melkoisen maltillisia (alle 30 minuuttia), joten vaikka ikäviä myöhästymiset toki ovat, niin uskoisin turvallisesti perille pääsevien matkustajien olevan autoilijoita rentoutuneimpia määränpäässään...
Näin voisi sanoa. Ajoin eilen autolla Kuopiosta Mikkeliin, jossa vaihdoin IC66:een. Onneksi "jouduin" palauttamaan auton mikkeliläisille omistajilleen ja vaihtamaan junaan. Enpä olisi enää jaksanut ajella vt5:tä melko katkeamattomassa jonossa, vaikka liikenne sujuikin rauhallisesti ilman mitään ns. "Audi-miesten" temppuja. IC66 oli myöhässä Mikkelissä 4-5 min, Kouvolasta sen sijaan lähdettiin aikataulun mukaisesti. Ihmettelin, kun Oikoradalla ajeltiin enimmillään 140 km/h. Syykin selvisi määräasemallani Tikkurilassa, kun junan keulilla olikin Kaalihäkki eli Sr1 3058 - normaalisti Kouvolan ja Helsingin välillä ajetaan Sr2:n vetämänä. Ehkä tuon pienen huippunopeuden pudotuksen takia Tikkurilassa olimmekin sitten taas sen 4-5 min myöhässä.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #13 : Joulukuu 27, 2010, 10:06:13 »

Ihmettelin, kun Oikoradalla ajeltiin enimmillään 140 km/h. Syykin selvisi määräasemallani Tikkurilassa, kun junan keulilla olikin Kaalihäkki eli Sr1 3058 - normaalisti Kouvolan ja Helsingin välillä ajetaan Sr2:n vetämänä. Ehkä tuon pienen huippunopeuden pudotuksen takia Tikkurilassa olimmekin sitten taas sen 4-5 min myöhässä.

Veturipulaa on tosiaan hieman ollut havaittavissa ja useita Sr2:lla vedettäviksi tarkoitettuja junia on vedetty Sr1:llä. Tikkurilan ja Lahden välillä myöhästymistä tulee tosiaan noin 4-5 minuuttia, joka Kouvolaan suuntaan mennessä saadaan yleensä Lahti-Kouvola välillä kiinni, mutta Helsinkiin tultaessa matka loppuu kesken ja myöhästymistä jää muutaman minuutin verran.
tallennettu
Jouni Seilonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 173


« Vastaus #14 : Joulukuu 27, 2010, 20:53:46 »

Joku varmasti lukee VR:n sivulla Supistetun liikenteen aikataulujen otsikot niin, että Supistettu liikenne jatkuisi 28.2. asti. Ei taida olla VR:n tarkoitus?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #15 : Joulukuu 27, 2010, 21:36:35 »

Mitä helvetin neukkumielistelyä ja ongelmien maton alle lakaisemista tämä kommentti on? Ei pitäisi puuttua siihen, mikä meni putkeen, vaan siihen, mikä ei mennyt putkeen ja korjata ja pahoitella tätä asiaa ennemminkin kuin vain näyttää kermaa kansalle, joka ei sitä ole vailla tässä kohtaa.

Tottakai ongelmiin pitää puuttua - mutten kyllä käsitä miten Larin kommentti olisi jotain ihmeen neukkumieleistelyä?


Mun mielestä se on ongelman siivoamista maton alle, jos kerrotaan vain ne asiat, jotka menivät putkeen, eikä puututa itse epäkohtiin. Ei, en syytä tästä tietenkään Laria, en Liikennevirastoa, enkä VR:ää. Sen sijaan ongelmiin pitäisi paneutua ja tuumata ehkäpä että, hmmm..., tuossa ja tuossa saattaisikin olla ideaa.

Se lienee selvää, että runkojen kierrot (talvikeleillä) on tehty aivan liian tiukoiksi ja se sitten heijastuu vähän niin kuin jokaiseen maankolkkaan, joka ei ole hyvä juttu @ all. Hyviä myöhästymisketjujen katkaisuita on VR:ltä nähty lukuisia, tutuimpana lienee tuo tietyn IC-parin kääntö Joensuun sijaan Kiteellä. Tällaista vastaavaa kun saataisi muuallekin Suomeen, jos vaan mahdollista, niin varmasti suurimmat myöhästymisketjut saataisi, jos ei poikki, niin ainakin hidastettua dominoeffectiä, kuten nykyään on muodissa sanoa.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #16 : Joulukuu 27, 2010, 21:54:49 »

Hyviä myöhästymisketjujen katkaisuita on VR:ltä nähty lukuisia, tutuimpana lienee tuo tietyn IC-parin kääntö Joensuun sijaan Kiteellä. Tällaista vastaavaa kun saataisi muuallekin Suomeen, jos vaan mahdollista, niin varmasti suurimmat myöhästymisketjut saataisi, jos ei poikki, niin ainakin hidastettua dominoeffectiä, kuten nykyään on muodissa sanoa.

Helsingin seudullakin myöhästymisketjun katkaisu onnistuisi ainakin pää- ja oikoradan välillä Tikkurilassa (matkustajat lähijunilla Helsinkiin/Helsingistä). Pasilassa voi myöhemmin onnistua sama pää- ja rantaradan välillä. Käsitykseni mukaan vuonna 2012 pitäisi Pasilaan valmistua alaratapihalle uusi matkustajalaituri yöjunia varten. Mikäpä estäisi käyttämästä kyseistä laituria myös myöhässä olevien IC2-junien kääntöön, jos sieltä on pääradan lisäksi yhteys myös rantaradalle.
tallennettu
Kimmo Säteri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 237


« Vastaus #17 : Joulukuu 28, 2010, 06:33:12 »

Helsingin seudullakin myöhästymisketjun katkaisu onnistuisi ainakin pää- ja oikoradan välillä Tikkurilassa (matkustajat lähijunilla Helsinkiin/Helsingistä).
Tikkurilan käyttöä kaukojunien pääteasemana hyödynnettiin ainakin viime huhtikuussa, kun Helsingin aseman raiteita oli pois pelistä Sm4 6319/6419:n raiteilta suistumisen seurauksena.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #18 : Joulukuu 28, 2010, 10:17:12 »

Käsitykseni mukaan vuonna 2012 pitäisi Pasilaan valmistua alaratapihalle uusi matkustajalaituri yöjunia varten.

Tästä en ole kuullutkaan. Sen sen sijaan olen tiennyt, että autojunaterminaali byggataan alapihalle, mutta että kaikki yöjunat lähtisivät sieltä, niin se oli mulle uutinen. Onko todella näin?
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #19 : Joulukuu 28, 2010, 11:19:59 »

Tikkurilan käyttö pääteasemana tulisi itselle mieleen lähinnä Lapin yöjunien suhteen, koska kyseiset junat tarvitsevat Helsingissä yleisesti ottaen pisimmän laituriajan junien tyhjäksi katsomisen vuoksi. Lisäksi autovaunujen vaihtotyöt lisäävät liikennettä ratapihalla.

Jos Rovaniemen/Kolarin yöjuna tyhjennettäisiin Tikkurilassa, niin sekin varaisi raidekapasiteettia tuolla kohtaan. Toisaalta juna voitaisiin vetää siitä suoraan Ilmalan ratapihalle ja autovaunut siirtää vaikka useammasta junasta kerrallaan vaihtotöinä Helsingin autojuna-asemalle. Huoltoraiteilta on suora yhteys em. asemalle.

Toisaalta, kun ajatellaan Lapin yöjunien matkustajien matkatavaroiden määriä verrattuna päiväjunien matkustajien tavaroiden määrään, niin tullaan päinvastaiseen lopputulokseen kumman reitti tulisi päättää Tikkurilaan. Eikä niihin lähijuniinkaan aivan mahdottomia matkustajamääriä sovi ruuhka-aikoina, kun junat ovat jo muutenkin täynnä...

Ajatuksia on kuitenkin hyvä pyöritellä...
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #20 : Joulukuu 28, 2010, 14:24:15 »

Lainaus

Mun mielestä se on ongelman siivoamista maton alle, jos kerrotaan vain ne asiat, jotka menivät putkeen, eikä puututa itse epäkohtiin. Ei, en syytä tästä tietenkään Laria, en Liikennevirastoa, enkä VR:ää. Sen sijaan ongelmiin pitäisi paneutua ja tuumata ehkäpä että, hmmm..., tuossa ja tuossa saattaisikin olla ideaa.

Se lienee selvää, että runkojen kierrot (talvikeleillä) on tehty aivan liian tiukoiksi ja se sitten heijastuu vähän niin kuin jokaiseen maankolkkaan,
Kuten olen aiemmin todennut aiemmin , Vr:llä on kalustopula syystä tai toisesta. Tähän ongelmaan pitää paneutua!
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #21 : Joulukuu 28, 2010, 14:27:32 »

"VR:n turvallisuuspäällikkö Yrjö Poutiainen kertoo Kauppalehdessä, että vuoroja ja kalustoa on karsittu, koska yhtiö korjaa joulun välipäivinä vanhojen sähköjunien vikoja ja sulattaa junia."

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kalustovaje+karsii+VRn+l%C3%A4hiliikennett%C3%A4+vaihdeviasta+my%C3%B6h%C3%A4stymisi%C3%A4++/1135262655523

tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #22 : Joulukuu 28, 2010, 22:27:57 »

Käsitykseni mukaan vuonna 2012 pitäisi Pasilaan valmistua alaratapihalle uusi matkustajalaituri yöjunia varten.

Tästä en ole kuullutkaan. Sen sen sijaan olen tiennyt, että autojunaterminaali byggataan alapihalle, mutta että kaikki yöjunat lähtisivät sieltä, niin se oli mulle uutinen. Onko todella näin?

Jostain olen joskus näin lukenut. En tosin enää muista lähdettä. Voi toki olla, että kyseessä oli vain yksi vaihtoehto muiden joukossa. Pasilan laituri ei ilmeisesti kuitenkaan olisi lähtö/pääteasema, vaan sellaisena toimisi edelleen Helsingin päärautatieasema. Junien lienee tarkoitus poimia/jättää autovaunut autojunaterminaalissa matkan varrella ja siksi alapihalle tarvitaan matkustajalaituri.
tallennettu
Valtteri Keski-Säntti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 147


« Vastaus #23 : Joulukuu 28, 2010, 22:42:19 »

Tässä tekstissä asiaa autojuna-asemaan liittyen: http://www.hel.fi/static/public/hela/Yleisten_toiden_lautakunta/Suomi/Esitys/2010/HKR_2010-05-18_Ytlk_20_El/C39CAA18-BD67-474B-874E-449524D1409C/Lausunto_Keski-Pasilan_ratapiha-alueen_muutostoide.html

"Hartwall-areenan itäpuolelle sijoittuva autojuna-asema käsittää neljä kuormausraidetta, joista kahdella on laiturit. Laiturit mahdollistavat näiden raiteiden toimimisen junien lähtö- ja pääteasemana. Pääasiallinen toimintaperiaate on kuitenkin, että junat lähtevät Helsingin päärautatieasemalta ja Pasilassa kuormatut autovaunut liitetään junaan autojuna-aseman pohjoispuolella olevalla pysähtymisraiteella."
tallennettu

Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #24 : Joulukuu 29, 2010, 21:43:28 »

Kiitos linkistä. Tuolta ymmärsin, että alapihalle ei tulisikaan laituria (lukuun ottamatta autojunaterminaalia), vaan junat ajettaisiin normaalisti Pasilan kautta, jonka jälkeen ne pysähtyisivät Haarakallion pohjoispuolelle rakennettavalla sivuraiteella poimimaan autovaunut mukaansa. Vaikuttaa hieman siltä, että tietoni alapihan laiturista on ajalta, jolloin autojunaterminaalia vielä suunniteltiin veturitallin kulmalle. Mitähän Haarakallion pohjoispäässä tällä hetkellä on meneillään? Muuntoaseman luota näyttäisi olevan tekeillä jonkin sortin tie ylös kalliolle.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Myöhästymisiä junaliikenteessä tapaninpäivänä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina