|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 2195
|
« Vastaus #501 : Lokakuu 20, 2011, 13:31:47 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #502 : Lokakuu 20, 2011, 13:47:13 » |
|
Savon Sanomat uutisoi Kuluttajaliiton mielipiteestä VR-Yhtymä Oy:n lippu-uudistuksesta:
Niinpä niin. Oraakkelin virkani ei tosiaan ole näinä aikoina mitenkään mieltä ylentävä. Ja lisää lokaa lentää VR:n niskaan paitsi lännestä, myös idästä: http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Uutiset_maakunta/kondukt%C3%B6%C3%B6ri_otti_yhteen_n%C3%A4k%C3%B6vammaisen_kanssa_7483151.htmlKysyisinkin nyt, onko tällaisen kuprun tutkinnassa mahdollista määrätä konduktöörien ohjesäännön kirjoittajaa mielentilatutkimukseen? Vai onko tapauksessa kysymys ennemmänkin ylikuormitetun konduktöörin järjen valon lopullisesta himmentymisestä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #503 : Lokakuu 20, 2011, 14:44:04 » |
|
Mikä on tämä loossi "jota on aikaisemminkin käytetty lemmikkiosastona"? Onko se todella lemmikkiosasto? Itsellä kun ei ole enää lemmikkejä ollut enkä ole allergikkokaan, en ole joutunut VR:n eläintenkuljetussääntöihin ikinä tutustumaan, joten kysyisin että tulkitaanko koko juna lemmikkieläinvaunua lukuun ottamatta koira-allergikkovaunuiksi? Jos allergikot on totutettu käsitykseen, että muualla kuin lemmikkieläinvaunussa ei voi olla allergisoivia eläimiä, en ymmärrä mikä järki on vaatia päästä koiran jonnekin muualle kuin lemmikkieläinvaunuun. Voihan se olla, että näkövammainen ei laske koiraansa lemmikkieläimeksi, mutta koira se on silti ja sen vaikutukset muihin matkustajiin ovat silloin samat kuin koirien vaikutukset. Tässä on niin paljon jossittelua mukana, etten voi muodostaa mitään varmaa mielipidettä, mutta mikäli hatarat oletukseni ovat oikeita, ei vaatimus päästä mihin vaunuun huvittaa ole kovin oikeutettu muuten kuin siinä tapauksessa, ettei koko junassa ole vaunua, joka olisi varattu eläinten kanssa kulkemiseen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #504 : Lokakuu 20, 2011, 15:24:38 » |
|
Mikä muuten on se kuluttajavirasro, joka aina jotakin räkyttää, mutta mitään toimivaltaa ei ilmeisesti ole? Tämänkin päivän uutisissa ko. elin valitti VR:n lipunmyynnistä ihan oikein: siis köyhät kyykkyyn, sanoi VR, mutta mitä tuolla on vaikutusta.? Ei mitään!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1760
|
« Vastaus #505 : Lokakuu 20, 2011, 15:38:33 » |
|
Mikä muuten on se kuluttajavirasro, joka aina jotakin räkyttää, mutta mitään toimivaltaa ei ilmeisesti ole? Tämänkin päivän uutisissa ko. elin valitti VR:n lipunmyynnistä ihan oikein: siis köyhät kyykkyyn, sanoi VR, mutta mitä tuolla on vaikutusta.? Ei mitään!
Markku hyvä, nyt sotket viranomaisen ja kansalaistoiminnan. Kuluttajaliitto, joka toi tänään ilmi huolensa VR:n lippu-uudistuksesta, ei ole viranomainen. Nettisivujensa mukaan: " Kuluttajaliitto - Konsumentförbundet ry on itsenäinen ja riippumaton kuluttajan etuja ja oikeuksia ajava kansalaisjärjestö." Taustavoimat lienevät punavihreitä kaupunkilaisia, joille mm. raideliikenne on lähellä sydäntä. Hyvin ovat nimensä valinneet, kun tulee heti mieleen viranomainen. Kuluttajavirasto puolestaan on viranomainen, joka voi tehdä jotain muutakin kuin antaa paheksuvia lausuntoja.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #506 : Lokakuu 20, 2011, 15:43:31 » |
|
Taustavoimat lienevät punavihreitä kaupunkilaisia, joille mm. raideliikenne on lähellä sydäntä.
Ihan sellasta vaan kysyisin, että mihin tämä käsityksesi perustuu, eli mistä lähteestä olet asian kuullut?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 151
|
« Vastaus #507 : Lokakuu 20, 2011, 16:13:22 » |
|
Voihan se olla, että näkövammainen ei laske koiraansa lemmikkieläimeksi, mutta koira se on silti ja sen vaikutukset muihin matkustajiin ovat silloin samat kuin koirien vaikutukset.
Voihan olla. Myös laki kohtelee opas- ja avustajakoiraa täysin eri tavalla kuin tavallista lemmikkikoiraa. Opaskoiran kanssa saat mennä ravintolaan ja uimarannalle yms. Koska koira on osa vammaisen liikkumista ja elämää, pyörätuolin tms. apuvälineen tavoin välttämätön, ei sen kanssa kulkevaa voi estää menemästä. Laki kieltää vamman takia syrjinnän. Junastakin saat valita paikkasi opaskoiran kanssa ihan mistä vain, itse olen nähny opaskoiran ravintolavaunussakin. http://www.vane.to/index.php?option=com_content&view=article&id=74%3Apalvelukoira-asiakkaana-&catid=3&Itemid=26 Jos paikalla on joku joka saa allergisia reaktioita tai ei muuten pidä koirasta, yleensä hän on se jonka paikkaa pitäisi uudelleen katsoa, tosin opaskoiran kanssa liikkuvat usein ovat ymmärtäviä koiransa haittapuolista ja suostuvat itse vaihtamaan paikkaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1760
|
« Vastaus #508 : Lokakuu 20, 2011, 16:29:27 » |
|
Taustavoimat lienevät punavihreitä kaupunkilaisia, joille mm. raideliikenne on lähellä sydäntä.
Ihan sellasta vaan kysyisin, että mihin tämä käsityksesi perustuu, eli mistä lähteestä olet asian kuullut? Eiköhän se ole melkoisen selvää, kun liiton taustavoimina ovat mm. SAK, Suomen elintarviketyöläistenliitto SEL, Toimihenkilöunioni TU, Suomen elämäntapaliitto jne. Edit: Täytyy vetää sanoja takaisin eli Kuluttajaliitto ei selkeästikään ole vihreiden linnoittama, vaan ennemmin ay-aktiivien linnake. Olkoon sitten vain punainen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esa Leskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 60
|
« Vastaus #509 : Lokakuu 20, 2011, 17:12:06 » |
|
Taustavoimat lienevät punavihreitä kaupunkilaisia, joille mm. raideliikenne on lähellä sydäntä.
Ihan sellasta vaan kysyisin, että mihin tämä käsityksesi perustuu, eli mistä lähteestä olet asian kuullut? Eiköhän se ole melkoisen selvää, kun liiton taustavoimina ovat mm. SAK, Suomen elintarviketyöläistenliitto SEL, Toimihenkilöunioni TU, Suomen elämäntapaliitto jne. Edit: Täytyy vetää sanoja takaisin eli Kuluttajaliitto ei selkeästikään ole vihreiden linnoittama, vaan ennemmin ay-aktiivien linnake. Olkoon sitten vain punainen. Ihan asiaa kyseinen järjestö tuntuu kuitenkin puhuvan. Kuluttajaliiton kannanotosta löytyy juttua myös täältä: http://www.hs.fi/kotimaa/Kuluttajaliitto+VR+syrjii+vanhuksia+ja+lapsia/a1305547600403
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1760
|
« Vastaus #510 : Lokakuu 20, 2011, 17:23:15 » |
|
Taustavoimat lienevät punavihreitä kaupunkilaisia, joille mm. raideliikenne on lähellä sydäntä.
Ihan sellasta vaan kysyisin, että mihin tämä käsityksesi perustuu, eli mistä lähteestä olet asian kuullut? Eiköhän se ole melkoisen selvää, kun liiton taustavoimina ovat mm. SAK, Suomen elintarviketyöläistenliitto SEL, Toimihenkilöunioni TU, Suomen elämäntapaliitto jne. Edit: Täytyy vetää sanoja takaisin eli Kuluttajaliitto ei selkeästikään ole vihreiden linnoittama, vaan ennemmin ay-aktiivien linnake. Olkoon sitten vain punainen. Ihan asiaa kyseinen järjestö tuntuu kuitenkin puhuvan. Kuluttajaliiton kannanotosta löytyy juttua myös täältä: http://www.hs.fi/kotimaa/Kuluttajaliitto+VR+syrjii+vanhuksia+ja+lapsia/a1305547600403Kylläkyllä, minäkin jo useita sivuja aikaisemmin epäilin lippu-uudistuksesta ja älypuhelimista päättäneiden olevan korkeapalkkaisia helsinkiläisiä hipstereitä, joille firman tarjoaman älypuhelimen puuttuminen menee jo yli ymmärryksen. Sain sitten kuraa niskaan ja syytteet änkyryydestä. Eräs tunnetutta konduktööri vielä nosti helsinkiläisyyden rienaamisenkin syytelistalle. Seison edelleen sanojeni takana ja väitän jossakin Vihtarissa junaan nousevilla maalaisilla olevan huomattavasti vähemmän näitä nykyteknologian itsestäänselvyyksiä. Osittain kyse on rahasta ja elämäntavasta, mutta myös siitä, ettei Vihtarin raitilla surffailla millään 3G:llä ja sen johdannaisilla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pasi Utriainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 333
|
« Vastaus #511 : Lokakuu 20, 2011, 18:01:55 » |
|
Muuan muassa VR:n lippu-uudistuksesta, lisämaksuista ja muista raideliikenteen sotkuista tivattiin vastauksia eduskunnan kyselytunnilla omistajaohjauksesta vastaavalta ministeriltä Heidi Hautalalta ja liikenneministeri Merja Kyllöseltä. Joita tämä kiinnostaa niin pätkä löytyy Yle Areenasta http://areena.yle.fi/ohjelma/3534 kohdasta 25:50 eteenpäin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1760
|
« Vastaus #512 : Lokakuu 20, 2011, 18:49:04 » |
|
Kiukkuinen kansalaispalaute ja omat kokemukset junaliikenteen ongelmista alkavat turhauttaa myös eduskuntaa.
VR:n suurta suuttumusta herättänyt lippu-uudistus otettiin puheeksi torstain kyselytunnilla. Keskustan Markku Rossi peräsi omistajaohjauksesta vastaavalta ministeriltä Heidi Hautalalta (vihr) lipunhinnoittelun oikeudenmukaisuudesta.
Rossi huomautti, että VR on alkanut periä junassa ostettavasta lipusta viiden euron palvelumaksua riippumatta siitä, mikä on matkan pituus tai onko asemalla ylipäätään automaattia tai toimivaa lipunmyyntipistettä. Edustaja tivasi, onko VR toiminut asiassa oikein ja hyväksyttävästi.
"Kuulostaa epäloogisuudelta ja epäoikeudenmukaisuudelta", Hautala myönsi.
Hautala ja liikenneministeri Merja Kyllönen (vas) sanoivat keskustelevansa lähipäivinä VR:n johdon kanssa.
"Tasa-arvonäkökulmasta on tullut hyvin paljon palautetta lapsiin ja vanhuksiin kohdistuneista palveluista. Ei voi olla niin, että terveen järjen käyttö ei olisi meidän rautatieyhtiössä sallittua", Kyllönen totesi.
Sdp:n Maarit Feldt-Ranta sanoi, ettei junamiehen vaimona tunnista VR:n henkilöstölehdestä koko yhtiötä. Hehkutus lippuongelmien jäännistä historiaan ja junien kulkemisesta ajallaan eivät vastaa lainkaan matkustajien käsitystä tilanteesta.
"Me seisomme päivittäin laitureilla rankkasateessa odottamassa junia, jotka tulevat myöhässä ja istumme tuntitolkulla viikoittain junissa, jotka eivät kulje ajallaan."
Feldt-Rannan mielestä raideliikenteen palvelutaso on Suomessa lyhyessä ajassa täysin romahtanut. Hän vaati hallitusta puuttumaan tilanteeseen kovalla kädellä.
Oras Tynkkynen (vihr) sanoi, että VR ei ole virasto, mutta se tuntuu kohtelevan asiakkaitaan yhä hallintoalamaisina. Hän kyseli, miten VR:ään saadaan iskostettua asiakkaita kunnioittava ja palveleva asenne, joka loistaa poissaolollaan nykyään.
Hautala lupasi, että eduskunnan viestit menevät perille. Kyllönen myönsi, että asiakas ei ole pitkään aikaan ollut suomalaisen joukkoliikenteen kehittämisen ytimessä, ja se pitäisi saada sinne takaisin.
"Kun sata vuotta on tehty toisella toimintamallilla, se ei muutamassa vuodessa valitettavasti korjaannu."http://www.hs.fi/kotimaa/Eduskunta+pen%C3%A4si+vastauksia+VRn+ongelmista/a1305547630147
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #513 : Lokakuu 20, 2011, 19:20:28 » |
|
konduktööri on syyllistynyt Rikoslain 11 luvun 9 pykälän rikkomiseen. Paha kömmähdys vr:tä sekä myös käräjäoikeudelta joka ei tuominnut konduktööriä tämän pykälän puisteissa. Itse laittaisin asian eteenpäin hoviin. Näkövammainen on maksava asiakas siinä missä kukatahansa muukin
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #514 : Lokakuu 20, 2011, 19:57:22 » |
|
Todennäköisesti kyseessä tässä opaskoira tapauksessa on ollut näkövammaisen asiakkaan pyrkiminen InterCity-junassa vaunuun 1 paikoille 53-64. Nämä paikat ovat InterCity2-junissa lemmikkipaikkoja, mutta InterCity-junissa konduktöörin varapaikkoja. InterCity-junissa lemmikkipaikat sijaitsevat vaunussa 6 avo-osastossa, jonka lisäksi opas- tai avustajakoiran kanssa matkustajilla on oikeus käyttää ensimmäistä hyttiä. En kommentoi tälläkään kertaa asiaa enempää, koska en ole kuullut kumpaakaa osapuolta henkilökohtaisesti ja en tiedä tapauksesta kuin mitä lehtijutun perusteella olen voinut lukea. Simo, Älä ota turhan vakavasti kommenttejani - en minäkään ota sinun helsinkiläisten syyllistämisiä. Ollaanhan me täällä Stadissa huomattavasti parempi tuloisia ja muutenkin komeampia kuin muualla... (tuon lukemiseen tarvitaan sitten tervettä itsetuntoa ja huumoria).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1093
|
« Vastaus #515 : Lokakuu 20, 2011, 20:38:31 » |
|
Koska tämä syyttämättäjättämispäätös on tullut, kun se ei uutisesta ilmene?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #516 : Lokakuu 20, 2011, 21:31:32 » |
|
kulkeeko Joensuusta Helsinkiin IC:tä , en löytänyt muitakuin IC2:sia jossa lemmikkiosasto vaunussa 1, toisaalta lippu on myyty toimiston kautta eli jos väärään vaunuun myyty niin virhe vr:n eikä asiakkaan. Ja konduktööri kyykyttänyt asiakasta kunnolla. Tilannetaju näissä ollennaista, ei kaavamainen toiminta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #518 : Lokakuu 21, 2011, 06:05:50 » |
|
kulkeeko Joensuusta Helsinkiin IC:tä , en löytänyt muitakuin IC2:sia jossa lemmikkiosasto vaunussa 1, toisaalta lippu on myyty toimiston kautta eli jos väärään vaunuun myyty niin virhe vr:n eikä asiakkaan. Ja konduktööri kyykyttänyt asiakasta kunnolla. Tilannetaju näissä ollennaista, ei kaavamainen toiminta.
Joensuun ja Helsingin välillä kulkee ainoastaan InterCity ja Pendolino-junia matkustajaliikenteessä. Mikäli Toni luit jutun tarkasti läpi, niin löysit myös vastauksen kysymykseesi. Tässä se kuitenkin, jos et sattunut sitä havaitsemaan... "Mies oli ostanut matkalipun Joensuun aseman tutulta lippukassan virkailijalta ja kertonut matkustavansa opaskoiransa kanssa. Hän myös kertoi virkailijalle haluavansa tiettyyn vaunuun ja tiettyyn loosiin, jota hän paljon matkustelevana tiesi aina käytetyn myös lemmikkiosastona." Mikäli asiakas on pyytänyt paikan vaunusta 1, jota InterCity2-junissa käytetään lemmikkiosastona muttei InterCity-junissa niin tästä on päässyt syntymään koko tilanne lehtitietojen perusteella. Olisiko tilanne ollut mahdollista välttää, mikäli asiakas ei olisi esittänyt tätä pyyntöä "virheelliselle paikalle"?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 203
|
« Vastaus #519 : Lokakuu 22, 2011, 10:24:51 » |
|
Tulipahan ensimmäistä kertaa ostettua junalippu uudesta nettikaupasta. Ilmeisesti koodinvääntäjäfirma joka liittymän on suunnitellut ei ole kuullutkaan -loppukäyttäjä testauksesta-. No sehän on linjassa Tieto-firman sekoiluissa. Oma väki tai muuten pihalla olevat testaa vrt. vaalisekoilu. No onpahan taas yksi keino lakaista matkustajia (asiakkaat) pois pyörimästä jaloista, voidaan fokusoida VR:n ydinosaamiseen eli rautatieliikenteen alasajamiseen :-(
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 293
|
« Vastaus #520 : Lokakuu 22, 2011, 12:15:07 » |
|
Kiva, kun Helsingin raitiovaunuihin, metroon ja tiettyihin bussivuoroihin voi ostaa lipun ihan vanhanaikaisella kännykällä muutamassa sekunnissa luotettavasti. Miksi ei VR:n (kauko)juniin? tätä ei tavallinen tahvo käsitä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jarmo Pyytövaara
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 126
|
« Vastaus #521 : Lokakuu 22, 2011, 15:49:19 » |
|
Pistäydyin Helsingissä ja VR:n lippu-uudistuksesta johtuen, käytin Satakunnan Liikenteen palveluja. Nousin välipysäkiltä ainoana matkustajana bussiin ja maksuni oli käteinen. Sain kaksi, aivan henkilökohtaista palvelua, lipussa ei kuitenkaan ollut mainintaa erillisistä palvelumaksuista, vaikka olin aiheuttanut yhtiölle ja henkilökunnalle ylimääräistä vaivaa ja haittaa. Eikö olekin erikoista toimintaa, hyvin erikoista toimintaa? Huittisissa oli vaihtoyhteyksiä ja matkustajat vaihtoivat ilman lippu ongelmia, busseista toisiin – yksinkertaista ja helppoa toimintaa, ainakin asiakkaiden kannalta, ilmeisesti myös liikennöitsijän. Kuskit myös vaihtoivat rahtia siellä, eli monenlaista toimintaa oli kuskeilla. Huittisissa kuulutukset eivät suoltaneet informaatiota, jossa kerrotaan saapumisista ja lähtemisistä, eikä ollut välikuulutusia, joissa pahoiteltiin myöhästymisiä ja niistä mahdollisesti, aiheutuvasta haitasta ja harmista, myöskään siellä ei kuulunut ”käsikuulutuksia” joissa ”korjataan” edellisiä kuulutuksia. Miksihän, nämä kaikki uupuivat? Johtuisikohan siitä yksinkertaisesta syystä, että aikataulussa ollaan ja hommat on hoidossa ja hallinnassa ja ainoastaan siitä syystä ei muusta? Bussissa oli hyvä lukea päivän Hesaria, erityisellä mielenkiinnolla luin sivulla A6 olevan artikkelin jossa oli Antti Jaatisen mietteitä ”palvelumaksusta”, jonka tarkoituksena, hänen mukaansa on ”rohkaista” VR:n ”asiakkaita” ostamaan lippunsa etukäteen. Kerrassaan mahtavaa, asiakaspalvelu asennetta, divisioonan johtajalta! Pahansuopa kun olen, mieleeni tuli Tapio Rautavaaran kappale – Menen enkä meinaa ja siitä, erityisesti kohta: ”Paras on kun menet etkä meinaa”. Bussilla ja kuskilla, ilmeisesti oli hyvä myötätuli, eikä huonoa tuuria matkassa ollut yhtään, puhumattakaan että, syksyinen lehtikeli olisi aiheuttanut ongelmia, saavuimme Kamppiin etuajassa. Takaisin lähtiessäni olin Kampin linja-auto aseman, Salomonkadun ovilla, viittä vaille ennen bussin lähtö-aikaa ei kuitenkaan mitään ongelmaa vaan bussille ja maksu käteinen. Yksinkertaista ja helppoa, yksinkertaiselle matkustajalle ja mikä parasta ilman erillisveloituksia – henkilökohtaisesta palvelusta. VR:llä taas, olisin mennyt lippuluukulle jonoon tai palvelunumero automaatille, josta olisin saanut palvelunumeron ja sitten ”odotus jonoon” odottamaan palveluvuoroni aukeamistani ja sieltä sitten, olisin saanut matkaan oikeuttavan tiketin. Siinä vaiheessa tosin, juna olisi lähtenyt ja lippuni muuttunut käyttökelvottomaksi. Tietenkin - olisin voinut käyttää lippuautomaatteja tai ”rohkaistua” omatoimisuuteen kotona ja tulostaa lippuni mutta, koska nyt liput ovat vain tiettyyn junaan kelpaavia, eikä ”avoimia lippuja” ei enää tunneta, siksi ennakkoon ostetut liput eivät oikein sovi, varsinkin, kun päivän ohjelma ja paluu on tietyllä tapaa ”avoin ja vapaa”. Mikäpä minua estäisi, menemästä liputta junaan ja konnarin ”lippu palvelusta” matkalippua ostamasta, tosin - silloin pulittaisin ylimääräisen viitosen aiheuttamastani vaivasta ja haitasta, jonka olen aiheuttanut yhtiölle ja henkilökunnalle, lisäksi siinä ”palvelussa”, olisi sellainenkin vaaran että, juuri tästä junasta, muista kylläkin, suoraa lippua ei voida tulostaa Poriin – ”sori” – osta Tampereelta uusi lippu Poriin ja luonnollisesti ”palvelumaksulla” tietenkin. Ei kiitos, tätä riskiä ei kannata enää ottaa! Eihän tietenkään, ole syytä syyllistää VR:ää, jos viimetingassa asemalle saapuisi ja olemattomilla kiireillään ongelmia itselleen tekisi. Oma asenne vain kuntoon, myönteistä asennetta matkaan ja ahdasmielisyys nurkkaan. Hyvissä ajoin asemalle, kuin aikanaan 60-luvulla, pyhävaatteet päälle ja tukka kammattuna. Päivän aikana, ilmeisesti tuuli oli kääntynyt, myötätuulessa ja hyvällä tuurilla, aikataulussa Satakunnan Liikenteellä Poriin savuttiin. Vai olisiko vain kysymys? Halusta ja kyvystä, tehdä oikeita asioita / töitä, oikea-aikaisesti, oikeassa paikassa ja aivan oikeasti, ei mistään muusta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #522 : Lokakuu 22, 2011, 16:03:56 » |
|
Hetken aikaa makustelin tilannetta, jossa IC-junan noin tuhatkunta matkustajaa jonottaa ostamaan lippua junan kuljettajalta käteisellä, mutta sitten ymmärsin, että edellinen viesti taisi olla suurimmaksi osaksi huumoria.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2346
|
« Vastaus #523 : Lokakuu 22, 2011, 17:33:14 » |
|
Hetken aikaa makustelin tilannetta, jossa IC-junan noin tuhatkunta matkustajaa jonottaa ostamaan lippua junan kuljettajalta käteisellä, mutta sitten ymmärsin, että edellinen viesti taisi olla suurimmaksi osaksi huumoria.
Sitä varten junassa on 1 - 3 konduktööriä, että niitä lippuja myydään?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1331
|
« Vastaus #524 : Lokakuu 22, 2011, 18:01:17 » |
|
Jarmon juttuhan täytyy ottaa huumorina, suurena vitsinä, silkkana satiirina Muutenhan siitä saisi helposti sen käsityksen, että konduktöörejä ei huvita lipunmyynti vaan he perivät palvelumaksun siitä hyvästä, että heitä häiritään, ja samoin kuljettajat eivät viitsi pysytellä aikataulussa vaan valitsevat ne raiteet, joilla on eniten lehtiä, jotta pääsevät syyttämään ulkoisia tekijöitä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|