Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Joensuun ratasuunnitelmat  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #25 : Lokakuu 02, 2015, 17:32:24 »

Herrojen hömpötykset ovat yleensä aina jostain muusta maailmasta. Jos halutaan esim. tehdä uusi seisake, puhutaan heti miljoonista. Todellinen tarvittva rahamäärä on korkeintaan tuhansia, ja jos paikkakunnalla on todellista halua ja tarvetta,  riittävä laituri syntyy talkoilla.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1627


« Vastaus #26 : Lokakuu 02, 2015, 17:45:30 »

Ettei vain kyse ole samasta kuin aikoinaan Hyvinkään asematunnelin tapauksessa eli silkasta politiikasta. Eihän nyt voida sallia että astuttaisiin isompien päättäjien varpaille vaikka se olisi kuinka järkevää ja edullista, hyvä tavaton sentään.
Ei minusta Hyvinkäätä ja Joensuuta voi tässä asiassa verrata toisiinsa, Hyvinkäällä oli oikeasti hengenvaarallinen laituripolku, jonka ylittivät ohikulkujunat täyttä matkavauhtia. Joensuussa nyt minusta pärjättäisiin Jämsän tyylisellä ratkaisulla kyllä.
tallennettu
Heikki Kannosto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 122


« Vastaus #27 : Lokakuu 02, 2015, 17:56:57 »

Tietysti näin, mutta tarkoitin pääpainon olevan sanalla politiikka: on päätetty että tehdään ja sitten tehdään vaikka joku osoittaisikin että olisi parempi tehdä toisin.

(Hyvinkäällä olisi voitu tehdä Herttoniemen metroaseman tyyppinen ratkaisu Hämeenkadun siltaa leventämällä jolloin olisi saatu myös kätevä kääntöpaikka paikallisbusseille joilta yhä edelleen kuluu sekä aikaa että naftaa asemanpuiston takaisessa sumpussa kääntymiseen. Kirjoitin asiasta aikanaan paikalliseen ilmaislehteen ja eräs kaupungin insinööreistä otti yhteyttä ja sanoi olevansa yksityishenkilönä aivan samaa mieltä siitä että siltaratkaisu olisi järkevämpi - mutta tunnelipäätös oli nuijittu läpi eikä sille enää mitään mahtanut.)
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 264


« Vastaus #28 : Tammikuu 18, 2016, 17:08:07 »

Myös Ilomantsin radalla on odotettavissa muutoksia. Joensuun kaupunkirakennelautakunnan esityslista 28.1.2014, asianro 20: Ehdotus Iiksenvaaran - Ketunpesien - Papinkankaan osayleiskaavaksi (kaavaehdotus ja kaavaselostusehdotus).

Tässä suunnitelmassa

• Ilomantsin radalta rakennetaan pistoraide Fortum Power and Heat Oy:n voimalaitokselle;

Ketunpesäntien tasoristeys korvataan sillalla;

• Ketunpesien ja Iiksenvaaran välille rakennetaan uusi tieyhteys, ja Iiksenvaarantien tasoristeys suljetaan (mitä asukkaat vastustavat selostusehdotuksen liitteessä 3).

Joensuun kaupunginvaltuusto hyväksyi tämän kaavan hetki sitten.

Tämänpäiväinen kuulutus kertoo seuraavaa:

Itä-Suomen hallinto-oikeus on 15.1.2016  antanut päätöksen Vieno Ilppolan, Tapani Ilppolan ym. valitukseen IIksenvaaran–Ketunpesien–Papinkankaan osayleiskaavan hyväksymistä koskevaan Joensuun kaupunginvaltuuston päätökseen 29.9.2014 § 123.

Hallinto-oikeus hylkää valituksen.
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 255


« Vastaus #29 : Tammikuu 18, 2016, 21:17:52 »

Sinänsä huomionarvoista että rakennetaan uusi tehdasraide Fortumin voimalaitokselle, näitä ei taida ihan joka paikkaan vielä ilmestyä.

Saapa nähdä miten Aseman ympäristö alkaa kehittymään, vieläkö tunneli/hissi/liukuporrasviritykset ovat suunnitelmissa. Mieluummin vaikka tulisi katokset laitureille..

Säästyykö vanha talli ja erityisesti sen kääntöpöytä... En ainakaan noista matskuista huomannut siitä vielä mainintaa.
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 264


« Vastaus #30 : Tammikuu 18, 2016, 21:48:53 »

Saapa nähdä miten Aseman ympäristö alkaa kehittymään, vieläkö tunneli/hissi/liukuporrasviritykset ovat suunnitelmissa. Mieluummin vaikka tulisi katokset laitureille..

Aseman seutua aiotaan muutenkin uudistaa, kaavoitusprosessi alkoi syksyllä, ensimmäisiä konkreettisia suunnitelmaehdotuksia lienee tulossa joskus kevättalvella. Ainakin tähän asti kaupunki on vakuutellut, että matkakeskussuunnitelmat tunneleineen ja hisseineen toteutetaan, kunhan koko alueen kaavoitus on ratkaistu.

Lainaus
Säästyykö vanha talli ja erityisesti sen kääntöpöytä... En ainakaan noista matskuista huomannut siitä vielä mainintaa.

Vanha talli on suojeltu, mutta kääntöpöydän kohtalosta ei liene vieläkään päätetty mitään.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #31 : Tammikuu 18, 2016, 21:50:42 »

Sinänsä huomionarvoista että rakennetaan uusi tehdasraide Fortumin voimalaitokselle, näitä ei taida ihan joka paikkaan vielä ilmestyä.

Taitaa olla pyrolyysilaitoksen ja sen tuottaman bioöljyn eteenpäin kuljettamista varten. Polttoainetta tuskin on tarkoitus ajaa junalla voimalaan.
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 264


« Vastaus #32 : Marraskuu 15, 2019, 20:07:30 »

Tässä suunnitelmassa

• Ilomantsin radalta rakennetaan pistoraide Fortum Power and Heat Oy:n voimalaitokselle

Vähitellen valmistumassa on voimalaitoksen naapurissa olevan alueen asemakaava. Pari lainausta kaavaselostusehdotuksesta:

”Suunnittelualueen pohjoisosa rajoittuu Fortum Power and Heat Oy:n omistamaan voimalaitoskiinteistöön. Asemakaavan tavoitteena on, että alueesta kehittyy vetovoimainen teollisuus- ja varastorakennusten keskittymä, jossa on mahdollista hyödyntää Fortum Power and Heat Oy:n lämmön, höyryn ja energian tuotantoa. Asemakaavan korttelialue on pinta-altaan iso ja alueelle on mahdollista rakentaa suuria, paljon tilaa vaativia tuotanto- ja varastorakennuksia. Rautatien yhteyteen on mahdollista rakentaa varastoterminaali raskasta kuljetusta vaativan tavaraliikenteen tarpeisiin.”

”Asemakaavaan merkitään alue rautatien rakentamiseksi. Rautatien myötä alueelle on mahdollista rakentaa paljon kuljetuskapasiteettia vaativaa teollisuutta ja varastointia. Rautatie on mahdollista rakentaa Fortum Power and Heat Oy:n tontille asti ja yhtiö voi käyttää rautatietä puutavaran ja lopputuotteiden kuljetuksiin. Tämä osayleiskaavan mukainen rautatien rakentamismahdollisuus pidetään voimassa.”
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Joensuun ratasuunnitelmat  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2019 Resiina