Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Oulun seudulta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 24 | Siirry alas Tulostusversio
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #275 : Toukokuu 31, 2013, 00:47:31 »

Ei ole tullut kirjoitettua havaintoja viimeaikoina mutta jos nyt taas välillä innostuisi kirjoittamaan Hymyilee

25.5.2013
-03:03 T5105 Rapu Koskelassa 4x Dv12 (2523, 2536, 2660 ja 2616) keulalla kohti Kemiä
-19:06 P410 Alppilassa Dr16 2809 vetämänä perässä Ic-runko ja viimeisenä suljettuina 3 Sinistä vaunua

27.5.2013
-16:53 T5266 Koskelassa Dr16 2811 vetämänä
-18:31 T5112 Koskelassa Dv12 2616 ja 2660 vetämänä

28.5.2013
-06:28 T5117 Koskelassa Dv12 2602 ja 2615 vetämänä mm. paljon Obrk romuvaunuja ja kontteja
-09:35 Ic50 Koskelassa Sr2 3218 vetämänä
-09:40 ylimääräinen T5113 Koskelassa Dr16 2805 vetämänä, juna kohtasi Tuirassa Ic50
-16:25 Paperin tultua meni veturinippu Sr1 3018+3008 ja Dv12 2538 kohti pohjoista
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #276 : Toukokuu 31, 2013, 01:09:42 »

29.5.2013 havaintoja
-00:34 Sotilasjuna Koskelassa kohti Oulua Sr1 3028 vetämänä
-00:47 T5078 Koskelassa Sr1 3043 vetämämä
-02:55 Sotilasjuna Koskelassa kohti Oulua Sr1 3008 vetämänä
-03:07 T5115 kohti pohjoista Dr16 2811 vetämänä.
-03:54 Koskela sotilasjuna pohjoisesta Sr1 3018 vetämänä.
-07:18 Koskela sotilasjuna pohjoisesta Sr1 3084 vetämänä.
-10:25 Koskela sotilasjuna pohjoisesta Sr1 3036 vetämänä.
-11:07 Alppila T5417 Kohti pohjoista Dr16 2822 vetämänä, veturin moottoritilasta kuului selvä sivuääni semmoinen pörinä. Liekkö veturin pakosarjassa oli vuoto tms.
-12:07 Alppilassa sotilasjuna pohjoisesta Sr1 3011 vetämänä.
-13:51 Koskela sotilasjuna pohjoisesta Sr1 3036 vetämänä.
-17:18 Koskela sotilasjuna pohjoisesta Sr1 3094 vetämänä.
-18:49 T5112 Koskelassa Dr16 2811 vetämänä.
-21:32  Koskela sotilasjuna pohjoisesta Sr1 3068 vetämänä.
-22:25 T5318 Koskelassa Dv12 2523 ja 2539 vetämänä. 2539:ssä 27-sarjan jäähdytin.
-23:36 P274 Koskelassa Sr2 3225 vetämänä
-23:46 Koskelassa Veturisiirto pohjoisesta Sr1 3033 ja Dr16 2822 hinauksessa.

Olisi ihan mielenkiintoista tietää että kuinka hirveä määrä noita sotilasjunia oli kulussa kun noinkin monta onnistuin kuvaamaan. Siinä mielessä tylsää että nuo kaikki oli Sr1 vetoisia eikä ollut nyt dieselvetoisia ollenkaan. Myöskin kaikki olivat rahtijunia, eikä yhdessäkään ollut sinisiä vaunuja mukana.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #277 : Toukokuu 31, 2013, 01:15:56 »

30.5.2013 Havaintoja
-00:11 T5078 Koskelassa Sr1 3055 vetämänä
-17:31 P408 koskelassa Dr16 2806+2805 vetämänä
-noin 19 näin metsän läpi P410 ja mielestäni siinä oli ainakin 3x Sr1 keulalla, jos en sitten nähnyt väärin ?
-18:22 T5112 Koskelassa 3x Dv12 vetämänä (2602, 2508 ja 2615)
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #278 : Toukokuu 31, 2013, 01:29:27 »

Olisi ihan mielenkiintoista tietää että kuinka hirveä määrä noita sotilasjunia oli kulussa kun noinkin monta onnistuin kuvaamaan. Siinä mielessä tylsää että nuo kaikki oli Sr1 vetoisia eikä ollut nyt dieselvetoisia ollenkaan. Myöskin kaikki olivat rahtijunia, eikä yhdessäkään ollut sinisiä vaunuja mukana.

Tässä lienee osasyy "sinisten" vaunujen puutteeseen sotilasjunissa:

Läheltä piti -tilanne raiteilla

Ohi kulkeva juna aiheutti vaaratilanteen sotilaskuljetus-junasta nousseille varusmiehille.

Sotilasjuna pysähtyi raiteelle Iittalassa maanantai-iltana kello 21. Varusmiehiä oli noussut sotilasjunasta ulos. Ohi kulkeva nopea juna aiheutti vaaratilanteen kolmelle varusmiehelle. Kukaan ei loukkaantunut.

Uudenmaan Prikaatin varusmiehet olivat matkalla tykistön ampumaharjoitukseen Rovajärvelle Lappiin.

Läheltä piti -tilanne ja sen syyt selvitetään.

Sivusta vastaa Merivoimat, päivitetty 17.5.2011. Julkaistu 17.5.2011

http://ra.fi/SBXz
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #279 : Toukokuu 31, 2013, 13:20:36 »

Oulun ja Ylivieskan väliset päiväjunat korvataan linja-autoilla ensi maanantaista alkaen. Syynä ovat Liikenneviraston teettämät Pohjanmaan radan korjaustyöt.

VR:n mukaan junaliikenne korvataan maanantaista torstaihin linja-autoilla kello 8–17. Loput päiväjunat ja yöjunat kulkevat normaalisti.

Poikkeusjärjestely kestää 25. elokuuta saakka.

Liikennejärjestelyt pidentävät matka-aikoja 40 minuutista reiluun tuntiin, junayhteydestä riippuen.

http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/oulun-ja-ylivieskan-valiset-paivajunat-korvataan-kesalla-linja-autoilla/631797/
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #280 : Toukokuu 31, 2013, 16:54:25 »

Mietit tuossa että miten vaikuttaa tavarajuniin, säännöllisen liikenteen tietojen perusteella esim T5417 pysyisi kulussa mutta T5415 loppuisi ja äkkiseltään en tälle löytänyt korvaavaa junaa vielä.

31.5.2013 klo 17 oli Emma havaittu Oulun rautatieasemalla. Liekkö oli pohjoiseen lähtenyt kun ei ollut Nokelassa näkynyt.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #281 : Toukokuu 31, 2013, 16:58:14 »

onko tietoa, tuleeko torstaina 20 kesäkuuta edo, ic 58 mukana etelään. Menisin kuvaan tampereelle
tallennettu

Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #282 : Toukokuu 31, 2013, 17:24:52 »

onko tietoa, tuleeko torstaina 20 kesäkuuta edo, ic 58 mukana etelään. Menisin kuvaan tampereelle
Ei ole tullut vielä kyseltyä. Jos tasaiseen tahtiin tulee, niin sattuisi tuohon mutta lähempänä varmaan ollaan viisaampia. Toki juhannuksen läheisyys voi jo vaikuttaa asiaan tuossa.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #283 : Toukokuu 31, 2013, 17:52:16 »

Kyselen asiaa täällä lähempänä ajankohtaa
tallennettu

Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 897


« Vastaus #284 : Toukokuu 31, 2013, 18:58:45 »

Ic 58 ei ole kulussa rataremontin, aikana. Vaan korvataan busseilla ja mitä mahdollisesti, 5 Edon siirtoon Otm:stä voi mennä riippuen siirtopäivästä. Reittiä Otm - Ilm - Yv - Kok - Sk - Tre - Ri - Ila, riippuen mihin aikaan siirto jatkaa. Iisalmesta etelään koska rataremontti päättyy klo 14.00 välillä Kuo - Pm niin siirto voidaan ajaa, Pieksämäen kautta länteen mutta jäädään odottamaan. Tarkempaa siirtopäivää. Osuudella Ol - Yv.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #285 : Toukokuu 31, 2013, 19:21:32 »

Ic 58 ei ole kulussa rataremontin, aikana. Vaan korvataan busseilla ja mitä mahdollisesti, 5 Edon siirtoon Otm:stä voi mennä riippuen siirtopäivästä. Reittiä Otm - Ilm - Yv - Kok - Sk - Tre - Ri - Ila, riippuen mihin aikaan siirto jatkaa. Iisalmesta etelään koska rataremontti päättyy klo 14.00 välillä Kuo - Pm niin siirto voidaan ajaa, Pieksämäen kautta länteen mutta jäädään odottamaan. Tarkempaa siirtopäivää. Osuudella Ol - Yv.

Joo, tuohan alkaa 3.6. eli IC 58 ei kulje suoraan ma-to päivinä Oulu-Ylivieska välillä. Mutta viides Edohan voi tulla taas Kuopion kautta 23.6. alkaen. kun Pieksämäki-Kuopio ratatyö loppuu.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #286 : Toukokuu 31, 2013, 21:23:41 »

Voisi myös kulkea p266 mukana Oulusta, kun siihen lisätään autovaunuja Oulussa, joten yhden lisävaunun lisääminen ei juurikaan enää hidastaisi. Oliko Ic48 kulussa ratatöiden aikana, kun myös siihen se saataisiin kivutta mukaan.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #287 : Kesäkuu 01, 2013, 10:04:02 »

mä en tykkää jos edo ei tu sillon
tallennettu

Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 897


« Vastaus #288 : Kesäkuu 01, 2013, 15:21:44 »

Ic 48 on kulussa normaalisti, niin kuin. Viimekesänä mitenkä P266:ssa sitten veturissa, onnistuu täydellisesti. Edot voitaisiin siirtää todella 266:n mukana etelään, Turkulaiset ja autovaunut ovat, perässä ja niiden jättö Tampereella ei vaikuta Edojen siirtoon, kun ovat veturissa. Mutta eiks 266:ssa on autovaunu, Oulusta Helsinkiin sitä pitää vekslata Tampereella kun se on viimeisenä. 266 kasataan uudestaan autovaunu takaisin roikkaan, ja jättö Pau:ssa.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #289 : Kesäkuu 01, 2013, 18:31:09 »

no tuleeko se edo mahdollisesti sillon sen pikajunan mukana
tallennettu

Juha Puusaari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 123


« Vastaus #290 : Kesäkuu 02, 2013, 15:35:28 »

P266n autovaunut on ainakin talvella ollu kaikki takana siis sekä Turkuun että Stadiin kulkevat (Roin autolastauspaikka on asemasta itään ja vaunut poimitaan mukaan työntämällä letka taakse ja sitten kiinnitys+ vähän eteenpäin)
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #291 : Kesäkuu 02, 2013, 19:15:29 »

tuleeko siis se edo P266 mukana
tallennettu

Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 897


« Vastaus #292 : Kesäkuu 03, 2013, 18:26:14 »

Valitettavasti en tiedä milloin, on seuraava Edo siirto Otm:stä.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #293 : Kesäkuu 03, 2013, 19:37:44 »

ilmoittele täällä HETI kun tiedät, kiitos
tallennettu

Topi Pikkarainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 339


« Vastaus #294 : Kesäkuu 03, 2013, 19:53:16 »

ilmoittele täällä HETI kun tiedät, kiitos
Kuten monta kertaa on sanottu, se on yleistä että havainnoista ilmoitetaan...
tallennettu

"Luonnonrauhan nauttiminen ei vähennä luonnonrauhaa, ei saastuta, ei riko."
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #295 : Kesäkuu 03, 2013, 20:10:19 »

Joojoo, mutta haluan heti tiedon, koska tämän viikon jälkeen on sitä aikaa jolloin pääsen bongaamaan
tallennettu

Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 428


« Vastaus #296 : Kesäkuu 03, 2013, 20:39:57 »

Joojoo, mutta haluan heti tiedon, koska tämän viikon jälkeen on sitä aikaa jolloin pääsen bongaamaan
Seuraa Vorgia aktiivisesti, niin saat kyllä tiedon.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #297 : Kesäkuu 04, 2013, 07:18:26 »

joo, muuten mietin, että, miten musta tuntuu siltä, että niitä testejä edoilla tehdään vain hesan seudulla? ja jokaisella veturillahan on suurin sallittu nopeus ja suurin hinausnopeus, ja eikö edo nyt periaatteessa ole veturi, niin eikö nopeustestit voitas tehdä tampere-hesa baanalla?
tallennettu

Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #298 : Kesäkuu 04, 2013, 07:21:30 »

Muute, siis oonko nyt ymmärtänyt oikein: edo tulee jonkun junan mukana pohjosesta alas sillon, kun on juuri valmistunut tehtaalat, ja sitten etelässä alkaa testit?
tallennettu

Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #299 : Kesäkuu 04, 2013, 07:22:58 »

Rantaradalla ei yöaikaan ole juuri liikennettä, mitä testiajot häiritsisivät. Lisäksi pääradalla ei ole yhtään tunnelia, joita testeihin oleellisesti tällä hetkellä tarvitaan. Ei näitäkään junia kuvaajia varten testata!
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 24 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Oulun seudulta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina