Kuluttajaliiton mielestä VR on velvollinen palauttamaan asiakkaalle väärästä lipusta maksetun hinnan sekä asiakkaalle virheen selvittämisestä aiheutuneet kulut.
Kuluttajaliiton mielestä VR on toiminut huolimattomasti, koska se ei ole korjannut lipunmyyntiautomaatin virhettä.
Kuluttajaliitto viittaa tapaukseen, jossa asiakas osti automaatista sarjalipun Helsingin ja Turun välille. Hän sai sadalla eurolla lipun, jolla ei kuitenkaan voi matkustaa mihinkään. Tästä huolimatta asiakas ei saanut lippukauppaansa purettua. Asiakaspalvelussa matkustajalle kerrottiin, että VR on ohjeistanut olla hyvittämättä vastaavanlaisia ostoja.
VR on Kuluttajaliiton mukaan ilmoittanut, että asiakkaan täytyy itse ottaa selvää muun muassa siitä, minkälaisilla junilla kutakin reittiväliä ajetaan ja vasta sen jälkeen ostaa lippuja automaatista.
Kuluttajaliiton mielestä VR on toiminut huolimattomasti, koska se ei ole korjannut lipunmyyntiautomaatin virhettä eikä myöskään tiedottanut siitä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012102616252450_uu.shtmlLiittyen aiheeseen:
http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,5245.0.html