Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #100 : Helmikuu 02, 2014, 14:34:14 » |
|
. Rantarata nyt sitten sattuu olemaan sen luontoinen, ettei se kestä monen minuutin myöhästymisiä ilman kaaosta. Johtuu mm. kohtauspaikkojen vähyydestä.
Taas päädyttiin rataosan kohtauspaikkojen vähyyteen. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tämän Rantaradan peruskorjaus olisi päättynyt jo "vanhan VR:n" aikana, jolloin "vanha VR" siis vielä omisti myös rataverkon ja vastasi perusparannuksesta ja tarvittavien junakohtauspaikkojen rakentamisesta. Silloinhan päätös kohtauspaikkojen määrästä tehtiin nykyisen VR:n edeltäjän, "vanhan VR:n" toimesta. Ja nyt kovasti harmitellaan sitä, että ny Rantaradalla ei ole riittävästi kohtauspaikkoja. Toki uusien kohtauspaikkojen kustannutkset ovat jälkikäteen erikseen rakennettavana paljon korkeammat kuin olisi ollut, mikäli tarpeellinen määrä kohtauspaikkoja olisi rakennettu jo perusparannuksen yhteydessä. Korjatkoon joku historiantutkija, mikäli olen ymmärtänyt Rantaradan perusparannusajankohdan väärin. Jos jotain pitäisi tehdä, niin mielestäni silloin pitäisi ehdottamasti nykyisen asiantilan korjaamiseksi siis liian vähäisiä kohtauspaikkoja lisätä ihan tulevaisuudenkin junatäsmällisyyden parantamiseksi, eikä suinkaan pidä vähentää matkustajille tarpeellista junaliikennettä. Ei kannattaisi myöskään vähätellä Inkoon matkustajia. Sunnuntain Helsingin Sanomissa ehti eräs inkoolainen kirjoittaja jo kovasti protestoimaan VR:n johtajan Inkoon liikenneyhteyksistä lausuman johdosta, kirjoituksen otsikkona "Inkoostako muka hyvät bussiyhteydet?"Kirjoituksen lopputulemana oli: "Jos ikäviä päätöksiä tehdään, olisi kohtuullista puhua niistä oikeilla nimillä. Inkoon julkisen liikenteen yhteydet ovat tätä nykyä huonot. Jos VR toteuttaa suunnitelmansa, ne ovat tulevaisuudessa ala-arvoiset". Ilmeisesti juuri tästä syystä junat Inkossa yleensä pysähtyvät, ja vieläpä liikenneministeriön maksamana ostoliikenteenä. Juuri samoista syistähän ympäri Suomea muuallakin valtion varoista maksetaan liikennöisijöille monenlaisia tukiaisia. Ja Siuntion suunnalta on kuulunut ääniä, että kuljetaanhan Siuntiostakin junalla myös Karjaan suuntaan joko määräasemana Inkoo tai Karjaa tai sitten Karjaalta jatketaan edelleen junilla Turun tai Hangon suuntaan tai jatketaan edelleen linja-autolla. Ihmetellään, että miksi nämä siuntiolaisten Karjaan suunnan matkat halutaan kokonaan unohtaa. Nämäkin yhteydet menetettäisiin, jos nyt lopetettaisiin noiden muutamien Y-junien ajaminen Karjaalle. Eli tosiasiassa Y-junien osaittaisestakin alasajosta tulee radanvarren asukkaille monenlaisia ongelmia, joita sikäläisten asukkaiden mielestä ei pitäisi vähätellä. Juuri näiden asukkaiden liikenneolojen parantamiseksi ostopalvelurahoja yleensäkin kai VR:lle maksetaan. Ja tohon Vr:n vaikutukseen ratatöihin että teki myös samaan aikaan miljarditolkulla tappiota;-)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 911
|
« Vastaus #102 : Helmikuu 04, 2014, 17:47:36 » |
|
Parhaimmat onnittelut tämän asian esiin nostaneelle sivustolle toisaalla internetissä. Noin sitä tehdään hyödyllistä työtä joukkoliikenteen parhaaksi ilman tarpeettomia pokkurointeja. Samalla on enemmän bongattavia junia tämänkin sivuston käyttäjillä, vaikkei tuon toisen sivuston perustanut käyttäjä jostakin syystä ole edelleenkään tervetullut näille palstoille.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2527
|
« Vastaus #103 : Helmikuu 04, 2014, 18:34:52 » |
|
Parhaimmat onnittelut tämän asian esiin nostaneelle sivustolle toisaalla internetissä. Noin sitä tehdään hyödyllistä työtä joukkoliikenteen parhaaksi ilman tarpeettomia pokkurointeja. Samalla on enemmän bongattavia junia tämänkin sivuston käyttäjillä, vaikkei tuon toisen sivuston perustanut käyttäjä jostakin syystä ole edelleenkään tervetullut näille palstoille.
Petri nosti esiin asian, joka tuntuu aiheuttavan enemmän närää sivuston käyttäjien keskuudessa kuin mikään muu. Rangaistuksilla, jos niitä jaetaan, on määräaika. Huvittunut kokeilu rekisteröityä nimellä "johtaja Nyman" kertoi nimen olevan varattu. En tiedä pitäisikö itkeä, nauraa vai häipyä omille teilleen ilman varoitusta.
|
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #105 : Helmikuu 04, 2014, 21:48:37 » |
|
Itse asiassa liikenteen tason ja siten myös Inkoon, Purolan ja Nuppulinnan pysähdysten pitäisi säilyä sen jälkeenkin ainakin vielä yhdeksän vuoden ajan aina vuoden 2024 loppuun asti. VR:n monopolin jatkon ehdothan kieltävät palvelutason heikentämisen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #106 : Helmikuu 05, 2014, 02:39:21 » |
|
Tuota noin. Ihmetyttää HSL:n omat suunnitelmat, Y-juna kun ei ole HSL:n tilaamaa liikennettä, joten päätösvaltaa ei HSL:llä tietääkseni tuossa asiassa ole. Ehdottaahan toki saa aina.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #107 : Helmikuu 05, 2014, 18:04:22 » |
|
Parhaimmat onnittelut tämän asian esiin nostaneelle sivustolle toisaalla internetissä. Noin sitä tehdään hyödyllistä työtä joukkoliikenteen parhaaksi ilman tarpeettomia pokkurointeja.
Onko jossain olemassa uskottavaa arviota siitä, että toisaalla internetissä olevan sivuston artikkeli olisi vaikuttanut asiaan millään tavoin? Käsitykseni mukaan VR ehdotti LVM:lle pysähdysten karsimista kesken sopimuskauden, josta LVM kieltäytyi. Ei tähän tapahtumakulkuun tarvita mitään ulkopuolisia vaikutteita, varsin luonnollinen lopputulos ilmankin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri Sallinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1178
|
« Vastaus #108 : Helmikuu 05, 2014, 19:49:29 » |
|
Onko jossain olemassa uskottavaa arviota siitä, että toisaalla internetissä olevan sivuston artikkeli olisi vaikuttanut asiaan millään tavoin? Tiedotusvälineisiin asia ainakin levisi VR-Leaksin kautta tehokkaasti ja sitä kautta laajempaan tietoisuuteen. Tällä lienee vaikutusta yleiseen mielipiteeseen. Tiedostusvälineet taas on vallan vahtikoira. Yleisen mielipiteen vaikutuksella ja tiedotusvälineiden aktiivisella toiminnalla on tunnetusti vaikutusta vallankäyttäjien — virkamiesten ja poliitikkojen toimintaan. Tosin tämän mittaaminen ja todentaminen voi olla vaikeaa. Tuskinpa kukaan päättäjä kehtaa sitä ainakaan tunnustaa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 637
|
« Vastaus #109 : Helmikuu 05, 2014, 21:41:45 » |
|
Yleisen mielipiteen vaikutuksella ja tiedotusvälineiden aktiivisella toiminnalla on tunnetusti vaikutusta vallankäyttäjien — virkamiesten ja poliitikkojen toimintaan. Joku epäili edellä, ettei VR:n johto omin päin tämmöisiä heittelisi vaan ehdotukselle olisi ollut ministeriöstäkin hyväksyntä. Voisin uskoa samaan, joten asian saamalla julkisuudella on hyvinkin voinut olla vaikutusta. Siitä kai VR:n johdolle valtio-omistaja pohjimmiltaan maksaakin, että se ottaa päättäjien puolesta vastaan haukut harjoitetusta liikennepolitiikasta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #110 : Helmikuu 05, 2014, 21:56:07 » |
|
ja sit tää Turha nauraa Ruotsin junille – VR kalpenee vertailussa " Ruotsin rautatiet SJ tekee historiansa suurimman investoinnin yrittäessään parantaa Tukholman ja Göteborgin väliä kulkevien junien täsmällisyyttä. [Kuva: Kasper Dudzik] VR:n junat kulkevat huomattavasti useammin aikataulussa kuin SJ:n junat, Helsingin Sanomat vertailee. Noin 21 prosenttia Ruotsin kaukojunista kulki tammi–marraskuussa aikataulustaan myöhässä. Suomessa VR:n vastaava lukema on pienempi, noin 15 prosenttia. Luku ei kuitenkaan huomioi sitä, että SJ:n matka-aikataulut ovat huomattavasti VR:n aikatauluja kunnianhimoisempia. Tukholman ja Göteborgin välinen läntinen päärata on 455 kilometriä pitkä. SJ:n aikataulujen mukaan matkan taittaa nopeimmillaan kolmessa tunnissa ja 11 minuutissa. Junan keskinopeus on siten 143 kilometriä tunnissa" VR ei kykene edes oikoradalla tuohon vauhtiin vaikka topspeed 220., ei mikään ylläri että ratarata myös ongelma;-)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #111 : Helmikuu 05, 2014, 22:42:25 » |
|
Parhaimmat onnittelut tämän asian esiin nostaneelle sivustolle toisaalla internetissä. Noin sitä tehdään hyödyllistä työtä joukkoliikenteen parhaaksi ilman tarpeettomia pokkurointeja. Samalla on enemmän bongattavia junia tämänkin sivuston käyttäjillä, vaikkei tuon toisen sivuston perustanut käyttäjä jostakin syystä ole edelleenkään tervetullut näille palstoille.
Otamme nämä onnittelut vastaan nöyrin mielin toisaalla internetissä. Kiitos kuuluu kuitenkin joukkueelle, joka on tässä erityisessä tapauksessa ollut paitsi laaja, myös vaikutusvaltainen. Tiettyjen tahojen jyrkkä linja ja omiin kantoihinsa hirttäytyminen on perin murheellista. Paitsi että se saattaa mainitut tahot naurettavaan valoon, estää se heitä myös tekemästä mitään rakentavaa rautatiealan eteen kansalaisaktivismin puitteissa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eero Karttunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 106
|
« Vastaus #112 : Helmikuu 06, 2014, 07:55:18 » |
|
Yleisen mielipiteen vaikutuksella ja tiedotusvälineiden aktiivisella toiminnalla on tunnetusti vaikutusta vallankäyttäjien — virkamiesten ja poliitikkojen toimintaan. Joku epäili edellä, ettei VR:n johto omin päin tämmöisiä heittelisi vaan ehdotukselle olisi ollut ministeriöstäkin hyväksyntä. Voisin uskoa samaan, joten asian saamalla julkisuudella on hyvinkin voinut olla vaikutusta. Siitä kai VR:n johdolle valtio-omistaja pohjimmiltaan maksaakin, että se ottaa päättäjien puolesta vastaan haukut harjoitetusta liikennepolitiikasta. Olen täysin samaa mieltä kuin Petrit edellä. Kun liikenneministeriön tiedotteessa 10.11.2011 on luvattu ministeriön takuu siitä, että paikallisliikenteen ostoliikenteen palvelutaso säilyy sovittuna 31.12.2015 saakka, niin tuskin edes VR uskaltaisi tuoda sopimuksenvastaisia lakkautuksia esille ilman, että ministeriöstä olisi alustavasti annettu jotain lupauksia. Tähän saakkahan VR:n antamat ilmoitukset ovat olleet kuin "Herran sanaa" eli vaikka matkustajat ovat esittäneet ankaraakin kritiikkiä VR:n kertomien tietojen johdosta, niin päättäjät ovat ottaneet lähtökohdaksi, että VR:n ilmoittamat seikat ovat ehdottomasti totta; "eihän meillä ole asiantuntemusta asettaa VR:n ilmoituksia kyseenalaiseksi". Nyt VR:n hämmästykseksi VR-Leaks on aivan perustellusti asettanut VR:n antamia tietoja vähintäinkin kyseenalaisiksi, ja tämä on herättänyt tiedotusvälineissä ansaittua huomiota. Nyt lakkautukset eivät mennetkään "vanhan sapluunan" mukaisesti, ja VR-Leaksilla on tähän oma suuri merkityksensä. Ja tämän jälkeen VR:ssä varmaan mietitään tarkasti, minkälaisia väitteitä/perusteluja lakkauttamisille VR tulevaisuudessa esittää, kun VR tietää että väitteiden todenperäisyyttä tullaan vastaisuudessakin tarkastelemaan krittisesti. VR-Leaksin toiminnalla lienee siten myös tietynlaista "ennakkoehkäisevää vaikutusta". Minusta on aiheellista myös tällä sivulla internetissä esittää kiitokset VR-Leaksille toiminnastaan tässä asiassa. Kun liikenneministeriö antaa tiedotteessaan 4.2.2014 Karjaan, Inkoon, Tuusulan ja Järvenpään kunnille tiettyjä "laiskanläksyjä" ennen seuraavasta ostosopimuksesta päättämistä, niin olisin kaivannut myös vastaavasti ohjeita mitä VR:n ja ministeriön pitäisi nyt heti omalta osaltaan tehdä. Esimerkiksi että VR:n tulee heti perusteellisesti tutkia, miten se saisi omat junansa kulkemaan paremmin aikataulun mukaisest,i ja myös toteuttaa konkreettisia parannuksia junien pysymiseksi aikatauluissa. Esim. Y-junien osalta tulisi tutkia, häiritseekö mahdollisesti jokin edellä kulkeva paikallisjuna Y-junan kulkua, ja jos häiritsee niin voisiko aikatauluja hiukan muuttaa tämän johdosta. Voisiko joihinkin Y-juniin saada paremmin aikataulussa pysyvää kalustoa jne. Itselleen liikenneministeriö olisi voinut asettaa "laiskanläksyksi", että kun kerran VR:n mielestä kohtauspaikkoja on liian harvassa, niin voisiko kohtauspaikkoja siis lisätä junatäsmällisyyden parantamiseksi. Voisiko nykyisille kohtauspaikoille edes asentaa Sn35 vaihteiden sijasta pitkiä vaihteita junakulun nopeuttamiseksi jne.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 252
|
« Vastaus #113 : Helmikuu 19, 2014, 19:43:20 » |
|
Voisiko tuossa VR:n ajatuksessa olla kyse pikemminkin tulevien ongelmien eliminoinnista sen sijaan että kyseessä olisi nykyisistä kuvitteellisista ongelmista eroon pääseminen? Keppihevonen, jolla pyritään ratsastamaan. Tämä tuli mieleen kun taas pienen tauon jälkeen matkustin Turun ja Helsingin väliä. Panin merkille pari muutosta, jotka johtivat ajatusta tähän suuntaan.
1.) Edojen myötä Turun tulo- ja lähtöraiteisiin on tullut muutoksia siten, että pääsääntöisesti junan paluulähto Helsinkiin tapahtuu nyt siltä "seisomalta", johon se on Helsingistä tulllessaan pysähtynyt -vuorotellen raiteilta 5 ja 6. Satamajunat ovat luonnollisesti poikkeus.
2.) Turun suuntaan lähtö Karjaalta tapahtuu nyt minuutilla .01 kun se aiemmin oli .03. Kun Salossa ei ole mitään muutoksia, juna odottaa siellä vastaantulijaa nyt vielä pidempään kuin ennen, 5-6 minuuttia.
Olisiko VR:n kiikarissa pystyä nipistämään Hki - Tku välin kesto nykyisestä 1.58:sta lähemmäksi 1.50:tä, jolloin voisi olla ajateltavissa, että noin viittä vaille saapunut Edo runko lähtee heti ajamaan seuraavan noin viittä yli lähtevän vuoron ? Kellopeli menisi tässä tapauksessa sen verran herkäksi, ettei matkan varrella saisi olla nykyisen kaltaisten Y-junien muodostamaa riskitekijää ?
Salosta voisi nyt nipistää 3-4 minuuttia ja jättämällä kyseenalainen Kirkkonummen pysähdys pois (vähäinen määrä kaukojunien käyttäjiä), säästyisi muutama minuutti siitäkin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 472
|
« Vastaus #115 : Huhtikuu 01, 2015, 07:46:58 » |
|
Laittakaa rantaradalle kaksioraide!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1093
|
« Vastaus #116 : Huhtikuu 01, 2015, 08:21:38 » |
|
off-topic: toimiiko nuo viisykkösen sivut jollain?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Urho Joki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 34
|
« Vastaus #117 : Huhtikuu 01, 2015, 11:22:32 » |
|
Mielestäni pendelijuna voisi lähteä Espoon 4-raiteelta pysähtyen Kirkkonummella, Siuntiossa ja Inkoossa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 180
|
« Vastaus #118 : Huhtikuu 01, 2015, 11:48:56 » |
|
off-topic: toimiiko nuo viisykkösen sivut jollain? Mulla toimi eilen puhelimella, mutta koneella ei toimi...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #119 : Huhtikuu 01, 2015, 22:40:21 » |
|
Viisykkösen sivu latautui läppärillä hyvin.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Ziggy Hulden
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 83
|
« Vastaus #120 : Huhtikuu 01, 2015, 23:40:02 » |
|
Mielestäni pendelijuna voisi lähteä Espoon 4-raiteelta pysähtyen Kirkkonummella, Siuntiossa ja Inkoossa.
Ei ole vaihteita neloselta Kirkkonummelle päin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 183
|
« Vastaus #121 : Lokakuu 27, 2015, 14:06:41 » |
|
Nyt Siuntioon suunnitellaan HSL:n järjestämää junayhteyttä. http://www.hs.fi/kaupunki/a1445917069710Helsingin seudun liikenne (HSL) lähtee neuvottelemaan Y-junat korvaavan lähijunaliikenteen tilaamisesta Siuntioon. HSL:n hallitus päätti asiasta tiistaina.
HSL:n hallitus valtuutti tiistaina toimitusjohtaja Suvi Rihtniemen valmistelemaan mallia, jossa lähijunayhteys Helsingin ja Siuntion välillä järjestettäisiin HSL:n tilaamana liikenteenä, liikenne- ja viestintäministeriön valtuutuksella ja Siuntion kunnan osarahoituksella. Junayhteys on tarkoitus aloittaa 28.3.2016 alkavalla kokeilulla, joka kestäisi vuoden 2017 loppuun.
HSL:n päätös ei vielä tarkoita, että Y-junaliikenne korvattaisiin HSL:n junilla. Asiasta on seuraavaksi neuvoteltava liikenne- ja viestintäministeriön kanssa, joka ilmoitti syyskuun puolivälissä yhdessä VR:n kanssa, että Y-junat lakkautetaan.
Y-junien kulku Siuntioon ja Karjaalle loppuu näillä näkymin ensi maaliskuussa. Y-junan lopettaminen on osa hallituksen säästötoimenpiteitä, joihin kuuluu 28 juna-aseman ja lukuisten junareittien lopettaminen.
Liikenne- ja viestintäministeriöllä on käytettävissä ensi vuonna raideliikenteeseen 13,5 miljoonaa euroa vähemmän rahaa kuin tänä vuonna. Lähiliikenteestä ministeriö leikkaa lähes viisi miljoonaa euroa.
Uudellamaalla säästöt osuvat kipeimmin Siuntion ja Inkoon maaseutukuntiin. VR:n tilastojen mukaan Siuntion asemaa on käyttänyt päivittäin noin 265 matkustajaa ja Inkoon asemaa 39.
Nyt junayhteys Siuntioon saattaa kuitenkin säilyä. HSL:n osastonjohtajan Tero Anttilan mukaan HSL neuvottelee alustavasti nopeasta yhteydestä Helsingin keskustan ja Siuntion välillä. HSL:n junien pysähdyspaikat olisivat Helsingin päärautatieasema, Pasila, Leppävaara, Masala, Kirkkonummi ja Siuntio. Mahdollista on myös, että junat pysähtyisivät Espoon keskuksessa ja Huopalahdessa.
Siuntiossa asuu noin 6 200 ihmistä. Kunta on viime vuosina panostanut juna-aseman ympäristöön ja kaavoittanut sen ympärille asuintaloja, ja junavuorojen lakkauttaminen on otettu kunnassa tyrmistyneenä vastaan. Lähes puolet siuntiolaisista allekirjoitti adressin junayhteyden säilyttämisen puolesta. Adressi luovutettiin syyskuun lopussa liikenne- ja viestintäministeri Anne Bernerille.
HSL joutuu joka tapauksessa lisäämään junavuoroja Kirkkonummelle, koska Y-vuorojen poistuminen täyttäisi nykyiset ruuhkavuorot. Kirkkonummi on HSL:n läntisin jäsenkunta. Y-juna kulkee sen kautta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heikki Kannosto
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 149
|
« Vastaus #122 : Lokakuu 27, 2015, 17:12:59 » |
|
Itse asiassa liikenteen tason ja siten myös Inkoon, Purolan ja Nuppulinnan pysähdysten pitäisi säilyä sen jälkeenkin ainakin vielä yhdeksän vuoden ajan aina vuoden 2024 loppuun asti. VR:n monopolin jatkon ehdothan kieltävät palvelutason heikentämisen. Jos tuo pitää paikkansa niin VR:n toiminta hipoo jo laillisuuden rajoja.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 544
|
« Vastaus #123 : Lokakuu 27, 2015, 17:40:54 » |
|
Itse asiassa liikenteen tason ja siten myös Inkoon, Purolan ja Nuppulinnan pysähdysten pitäisi säilyä sen jälkeenkin ainakin vielä yhdeksän vuoden ajan aina vuoden 2024 loppuun asti. VR:n monopolin jatkon ehdothan kieltävät palvelutason heikentämisen. Sehän ei ostoliikennettä taida koskea mitenkään. Jos tuo pitää paikkansa niin VR:n toiminta hipoo jo laillisuuden rajoja.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|