Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Kymenlaaksosta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry alas Tulostusversio
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« : Tammikuu 03, 2015, 21:47:20 »

Perustetaas uusi aihe, kun ei vielä ole löytynyt...

La 3.1
Sr1 3100 toi klo 20.35 jäätyneen tuliaisen Savosta, Sr1 3058:n joka oli hinauksessa, ja ko. veturi todellakin oli kaikin puolin varsin jäätyneen oloinen, katolla lähes 10 cm lunta ja perä aivan ummessa

Dr14 1872 lähti ajamalla jonnekin, joko Itään tai Etelään, veikkaisin jälkimmäistä.

Dv12 2547 +  Dv12 2755 toivat hinauksessa Dr14:sta joko Idän tai Etelän suunnalta. (1872 vaihtari?)
tallennettu
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 280


« Vastaus #1 : Helmikuu 11, 2015, 21:56:10 »

Ke 11.2

Dr14 1869 tuli T3025:n kyydissä Kouvolaan.

Kuten erään kuvan yhteydessä jo mainitsin, erikoinen konttijuna kulki kello 15:n aikaan itään Suurensuon rataoikaisun paikkeilla. Runko sopii Vaskiluoto-Seinäjoen seudulta tehtyihin havaintoihin. Vetäjänä Sr1 3097. Juna ilmeisesti ylimääräinen, T3023:ksi sopiva saapui jo aiemmin. En tosin ole kartalla nykyisistä Lahden järjestelyistä kun Heinolaan ei vuoroja enää mene, 2878 näytti menevän tänään sähkövedolla joten jääkö Loviisan dieselit vielä illaksi Lahteen, silloin aiempi juna olisi voinut olla vetovoimaa vaihtanut 2869.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #2 : Helmikuu 12, 2015, 00:23:27 »

Ke 11.2

Dr14 1869 tuli T3025:n kyydissä Kouvolaan.

Kuten erään kuvan yhteydessä jo mainitsin, erikoinen konttijuna kulki kello 15:n aikaan itään Suurensuon rataoikaisun paikkeilla. Runko sopii Vaskiluoto-Seinäjoen seudulta tehtyihin havaintoihin. Vetäjänä Sr1 3097. Juna ilmeisesti ylimääräinen, T3023:ksi sopiva saapui jo aiemmin. En tosin ole kartalla nykyisistä Lahden järjestelyistä kun Heinolaan ei vuoroja enää mene, 2878 näytti menevän tänään sähkövedolla joten jääkö Loviisan dieselit vielä illaksi Lahteen, silloin aiempi juna olisi voinut olla vetovoimaa vaihtanut 2869.

Eiköhän ne Vaskiluodosta olleet tulossa. Käytännössä muut potentiaaliset lähtöasemat ovat aika vähissä.

Eikös Lahden liikenne mene about tällä tavalla:

2878
Ma,Ke,Pe Sr1 (kone jatkaa junaan 2869)
Ti,To Dv12/2 Dv12

Ma,Ke,Pe Loviisan koneet jatkaa Heinolaan.
tallennettu
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 280


« Vastaus #3 : Helmikuu 12, 2015, 04:21:22 »

Eikös Lahden liikenne mene about tällä tavalla:

2878
Ma,Ke,Pe Sr1 (kone jatkaa junaan 2869)
Ti,To Dv12/2 Dv12

Ma,Ke,Pe Loviisan koneet jatkaa Heinolaan.

No juuri tuo oli ajatuskin. Heinolaa ei vain löydy enää vakinaisten listasta (paitsi lauantain juna). Mutta jos junanumeroja vielä etsisi, ensimmäinen itäänpäin kulkenut tavarajuna (Suurellasuolla noin 13:40) oli kokoonpanolla 2xVtad, pankkovaunu, 1 Habbin ja 3xpressu-umpivaunu. Toisessa (kello 15) oli vain Vaskiluodon vaunut.
tallennettu
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 280


« Vastaus #4 : Maaliskuu 04, 2015, 15:14:14 »

Ti 3.3 tuli taas Vaskiluodon kontteja kello 15:n aikoihin Kouvolaan. Tällä kertaa junan perässä oli myös kymmenisen umpivaunua.
tallennettu
Markus Räsänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 275


« Vastaus #5 : Kesäkuu 01, 2015, 18:43:00 »

Korian ohi meni klo 17 jälkeen Dr14 kohti Lahtea. Milläköhän numerolla veturi liikkui, VET11886?
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #6 : Heinäkuu 16, 2015, 09:15:47 »

14.7 n.16.00 Move66 kävi Inkeroisten asemalla kääntymässä ja työnsi sitten vaunuja tehtaalle. Ratapihalle seisoi Sr1-veytoinen tavarajuna,valmiina lähtöön, mutta ei silti missään kohtaa lähtenyt. n.klo 17.00 tehtaiden raiteistoilla ei näkynyt veturia. Vaihteet osoittivat kaikkein pohjoisimmalle raiteelle, mistä vaunut löytyivätkn, mutta veturia ei nkynyt Vahteista päätellen, se oli jossain pohjoisen raiteiston toisessa päässä.
Läntisen raiteen pohjoisella raiteella oli joitain tavaravaunuja lastauksessa. Eteläinen taas oli tyhjillää. Läntisen raiteen tasoristeyksen nimi oli muuten: Stora Enso OYJ.
Minne Pohjoisimmalta raiteelta itään haarautuva raide johtaa? Etelämpää itään erkaneva raide johti raakapuun purku(?)paikalle mutta pohjoisemman itään lätevän raiteen päätä ei näkynyt.

Kokan sataman tavararaiteisto on ilmeisesti käyttöä vailla. Rata haarautuu kolmeksi raiteeksi jotka jokainen kulkee omasta portistaan. Läntinen portti oli auki ja siitä rata jatkui ruohottuneena varastoalueelle.  Keskimmäisestä portista rata jatkuu sataman ratapihalle, liikennöinti kuntoiselle mutta autiolle. Vasemmasta portista kulkeva raide päättyyy heti portin jälkeen.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #7 : Heinäkuu 16, 2015, 09:35:29 »

14.7 n.16.00 Move66 kävi Inkeroisten asemalla kääntymässä ja työnsi sitten vaunuja tehtaalle. Ratapihalle seisoi Sr1-veytoinen tavarajuna,valmiina lähtöön, mutta ei silti missään kohtaa lähtenyt. n.klo 17.00 tehtaiden raiteistoilla ei näkynyt veturia. Vaihteet osoittivat kaikkein pohjoisimmalle raiteelle, mistä vaunut löytyivätkn, mutta veturia ei nkynyt Vahteista päätellen, se oli jossain pohjoisen raiteiston toisessa päässä.
Läntisen raiteen pohjoisella raiteella oli joitain tavaravaunuja lastauksessa. Eteläinen taas oli tyhjillää. Läntisen raiteen tasoristeyksen nimi oli muuten: Stora Enso OYJ.
Minne Pohjoisimmalta raiteelta itään haarautuva raide johtaa? Etelämpää itään erkaneva raide johti raakapuun purku(?)paikalle mutta pohjoisemman itään lätevän raiteen päätä ei näkynyt.

Kokan sataman tavararaiteisto on ilmeisesti käyttöä vailla. Rata haarautuu kolmeksi raiteeksi jotka jokainen kulkee omasta portistaan. Läntinen portti oli auki ja siitä rata jatkui ruohottuneena varastoalueelle.  Keskimmäisestä portista rata jatkuu sataman ratapihalle, liikennöinti kuntoiselle mutta autiolle. Vasemmasta portista kulkeva raide päättyyy heti portin jälkeen.

http://vaunut.org/kuva/78418
Tuossa on mainio ilmakuva Inkeroisista ja kommenteissa vähän selitystä liikenteestäkin. Paperitehtaan raiteisto jakautuu kahteen osaan, raakapuun purkupaikkaan ja tuotevaunujen puoleen.

Kotkan satamaan saapuu Kotkamillsille tukkijuna n. 2-3 kertaa kuussa. Ei vilkasta liikennettä siis, mutta täysin hylätty ei ole.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1794


« Vastaus #8 : Marraskuu 13, 2015, 16:53:14 »

Kuinkas IC 77/9:n jakautuminen oikein hoidetaan tällä hetkellä Kouvolassa? Edo on keskellä junaa Joensuun ryhmässä, mutta onko myös perässä Edo? Vai onko Kajaanin ryhmä Edoton ja Sr1 kytkeytyy perään kuten ennenkin? Istun itse Joensuun ryhmässä eikä Pasilan asemalla ehtinyt saada varmaa havaintoa viimeisistä vaunuista. Jos Kouvolassa pitäisi saada Sr2 Kajaanin ryhmän perään, sehän ei onnistuisi ennen kuin IC 9 on lähtenyt alta pois.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1794


« Vastaus #9 : Marraskuu 13, 2015, 19:58:11 »

Olihan siinä näemmä Edo myös perässä eli toisen Sr2:n täytyy siis väijyä jossain henkilöratapihan itäpuolella kunnes IC 9 lähtee alta pois. Sen jälkeen on alle 10 minuuttia aikaa veturin kytkemiseen junan perään.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1794


« Vastaus #10 : Tammikuu 22, 2016, 23:57:41 »

22.1.2016
Hupaisaa havaita, että junan 3023 veturina on Sr1 3023. Virnistää
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 351


« Vastaus #11 : Helmikuu 10, 2016, 14:23:59 »

IC 5 teki pysähdyksen juuri Uudessakylässä. Konnarin mukaan matkustajapysähdys. Olikohan päällikkötasoa, vaiko muuten vaan mukavaa henkilökuntaa että tehtiin ylimääräinen stoppi. Tai sitten oli jotain pulmia, kesti pysähdys reilut 7min.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #12 : Helmikuu 17, 2016, 20:01:12 »

Ehkä paikalle odoteltiin valtion taksia noutamaan matkustajan.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2613


« Vastaus #13 : Helmikuu 17, 2016, 20:14:07 »

Ehkä paikalle odoteltiin valtion taksia noutamaan matkustajan.

Tätä puoltaa myös aikatauluun http://julia.dy.fi/timetables?s=5&d=10.2.2016 merkitty myöhästymissyy M2:
"Matkustajapalvelu: Matkustajien aiheuttamia häiriöitä"
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #14 : Helmikuu 17, 2016, 20:14:24 »

Ehkä paikalle odoteltiin valtion taksia noutamaan matkustajan.

Todennäköisesti ehkä tällaisesta ollut kyse kun koodina on ollut "matkustajien aiheuttamia häiriöitä". Edit:Jimi oli nopsampi Hymyilee
tallennettu
Mikko Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #15 : Helmikuu 28, 2016, 20:00:07 »

Tänään su 28.2.16 päivällä Tka7 199 oli irtonaisella lavetilla Kuusaan Kiltatien varressa Kuljetusliike S. Lehtisen pihalla ( firman nimestä en ole varma mutta Hekohopen vieressä.) Liittyneekö jotenkin siihen, että on ilmeisesti Ruotsissa operoiva kone (varmaan 1435mm akselit)  ja että Teräspyörä sijaitsee nykyään Voikkaalla...
-Edit 3.7.16 Taisikin olla ihan leveäraiteiden kone; Tasoristeys 4/2015 kertoo seuraavaa: Tka7 199 joutui 14.8.2015 luvattoman käyttöönoton kohteeksi ja ajoi raiteensulkuun Pasilan entisellä tavararatapihalla. Sekä Tka että rata vaurioituivat.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2016, 14:49:38 kirjoittanut Mikko Heino » tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1794


« Vastaus #16 : Maaliskuu 04, 2016, 23:23:52 »

4.3.2016

Dv12 2711 näkyi olevan tänään Kouvolan tallilla. Lieneekö Kouvolan seudulla vielä jotain järkikäyttöä radio-ohjauslaitteettomalle Dv12-veturille vai onko se viimeisellä matkalla Pieksämäen konepajalle?
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1794


« Vastaus #17 : Maaliskuu 14, 2016, 10:27:43 »

14.3.2016

Dv12 2701 Kouvolan tallilla, liekö saanut menolipun Pieksämäelle?

edit: näemmä myös 2711 edelleen Kouvolassa, oli mahdollisesti jo aamulla toisen veturin takana samassa paikassa.

editedit: 2701 ei ollut iltapäivällä enää tallilla, onko havaintoja näistä kahdesta käytössä? Eikös Ristiina ole yksi mahdollisuus? Täytynee varautua perjantaina kuvaamaan T 2273.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 14, 2016, 16:47:10 kirjoittanut Jouni Hytönen » tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #18 : Maaliskuu 14, 2016, 17:22:57 »

14.3.2016

Dv12 2701 Kouvolan tallilla, liekö saanut menolipun Pieksämäelle?

edit: näemmä myös 2711 edelleen Kouvolassa, oli mahdollisesti jo aamulla toisen veturin takana samassa paikassa.

editedit: 2701 ei ollut iltapäivällä enää tallilla, onko havaintoja näistä kahdesta käytössä? Eikös Ristiina ole yksi mahdollisuus? Täytynee varautua perjantaina kuvaamaan T 2273.

Ristiinan juna taitaa olla ainoa jäljellä oleva käyttökohde ei-radio-ohjatuille vetureille Kouvolassa, ja niitä siinä käytetään esim. http://vaunut.org/kuva/108959?tag0=16|T|2273 .
tallennettu
Pasi Seppälä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 43


« Vastaus #19 : Maaliskuu 15, 2016, 14:25:31 »

14.3.2016

Dv12 2701 Kouvolan tallilla, liekö saanut menolipun Pieksämäelle?

edit: näemmä myös 2711 edelleen Kouvolassa, oli mahdollisesti jo aamulla toisen veturin takana samassa paikassa.

editedit: 2701 ei ollut iltapäivällä enää tallilla, onko havaintoja näistä kahdesta käytössä? Eikös Ristiina ole yksi mahdollisuus? Täytynee varautua perjantaina kuvaamaan T 2273.

Uudenkylän junassa tänään tiistaina kaksikko 2701+2711.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1794


« Vastaus #20 : Huhtikuu 04, 2016, 15:33:31 »

Kouvolaan on ilmestynyt nähtävästi Pieksämäen kolmiossa seisonut letka Tka7-ratakuorma-autoja (numerot 198, 190, 218, 202, 195, 187, 189 ja 193).
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1794


« Vastaus #21 : Huhtikuu 04, 2016, 18:46:00 »

Kouvolaan on ilmestynyt nähtävästi Pieksämäen kolmiossa seisonut letka Tka7-ratakuorma-autoja (numerot 198, 190, 218, 202, 195, 187, 189 ja 193).
Ovatkohan nämä menneet Teräspyörälle, kun ne eivät enää iltapäivällä olleet samassa paikassa kuin aamulla (asemalta itään ja radan eteläpuolella paikassa, jossa seisoo yleensä sepelivaunuja)?
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 449


« Vastaus #22 : Huhtikuu 04, 2016, 19:12:40 »

Kouvolaan on ilmestynyt nähtävästi Pieksämäen kolmiossa seisonut letka Tka7-ratakuorma-autoja (numerot 198, 190, 218, 202, 195, 187, 189 ja 193).

Siirtyivät viime viikon torstaina Pieksämäeltä Kouvolaan 198:n vetämänä. http://julia.dy.fi/timetables?s=70198&d=31.3.2016
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 449


« Vastaus #23 : Huhtikuu 04, 2016, 19:20:02 »

Ovatkohan nämä menneet Teräspyörälle, kun ne eivät enää iltapäivällä olleet samassa paikassa kuin aamulla (asemalta itään ja radan eteläpuolella paikassa, jossa seisoo yleensä sepelivaunuja)?

Tai sitten kuitenkin romuksi...?

TYO 71198 Kouvola asema-Imatrankoski
tallennettu
Niko Padatsu
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 52


« Vastaus #24 : Toukokuu 25, 2016, 21:55:56 »

T2631 poikkeuksellisesti Dv12-vedolla.

http://julia.dy.fi/trainspots/5745eec56771587a67ebf1c3


* IMG_20160525_221116-1024x683.jpg (212.12 kilotavua, 1024x683 - tarkasteltu 623 kertaa.)
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Kymenlaaksosta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina