Noin on ja ei (as usual), 400-sarjan alku 401 - 406 on sikäli kuin olen onnistunut seuraamaan "aina" (=CargoNet-aikakauden jälkeen) ollut ajossa Pohjoismaissa. Suurin vaellus näillä leasing-hirviöillä oli ensin CargoLinkille ja sitten juuri RushRailille. Yllättäen RushRaililla on SLM-kirjan mukaan näitä oman värisävynsä lisäksi ajossa myös Cargolinkin kirkkaan sinisenä. Ja saattaa olla että ihan alunperin 400-sarjan alku oli ajossa TGOJ:lla. Kukahan tuon vahvistaisi tai kumoaisi? Numerot 66713 ja 66714 ovat jossain vaiheessa myös tarttuneet bongattujen veturien listoille, olisikohan niin että nuo menivät ensin Puolaan ajoon ja sitten Pohjoismaakäyttöön.
Onkohan noilla 66-sarjan vetureilla sama numeroavaruus eri maissa? Vai saman vuokraajan vetureita eri maissa? Borlängessä näkyi keväällä 2014 päivittäin Rush Railin käytössä olevia yksilöitä, joilla ajettiin Vansbroon ja Moraan. Rush Railin T66:t ovat ainakin
Beacon Rail Leasingin omistuksessa.
Kaksimetrisenä vaikuttaa vahvasti siltä, että joutuisin itse konttaamaan ohjaamon ovesta sisälle, ymmärrän hyvin norjalaisten tuskaa. Toki dieselsähköisessä, kuusiakselisessa ja kaksiohjaamoisessa veturissa on aina tiettyä tyyliä ainakin ulkoa päin katseltuna.
...on siitä kaksimetrisyydestä aina etua VR:n korkeiden suoja-aitojen kanssa kamppailussa! Kameran saa varmaan nelimetrisestäkin aidasta yli? En muista missä muualla maailmassa suhtauduttaisiin yhtä nuivasti junista kiinnostuneisiin, ammattilaisiin ja harrastajiin.
Alla TGOJ:n Brittien class 66 / Ruotsin T66 saamassa päälleen Cargolinkin sinistä Kristinehamnin pajassa, joka voi tehdä näköjään ihan oikeasti mitä vain (osaamis- ja asennekysymys). Kun kysyntä on niin suurta tällaiselle asiantuntijapalvelulle (piha täynnä saneerattavaa ja huollettavaa), niin jos oikein arvaan työhön menee tyypillisesti pitkään.
Jouni, muistaisitko missä väreissä ne Borlängen RushRail-yksilöt olivat? Pohdin että kävisin kuvaamassa siellä joka tapauksessa jossain vaiheessa. Nyt tuolta on valikoimissa vain yökuvia, joten värintoisto on mitä on.