Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #75 : Toukokuu 24, 2010, 09:00:57 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Aitta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 68
|
« Vastaus #76 : Toukokuu 25, 2010, 18:59:02 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 359
|
« Vastaus #77 : Toukokuu 25, 2010, 19:55:28 » |
|
Video AjXYDApiLAs ja kohdasta 3:13 eteenpäin. Mistä päin se on?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #78 : Toukokuu 25, 2010, 20:43:36 » |
|
Oiskohan Pankakoski?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Längman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 353
|
« Vastaus #79 : Toukokuu 26, 2010, 08:09:08 » |
|
22.05.2010 Rengasmatkajuna Saapui Pieksämäelle, juna tuli Haapamältä. Varsinainen rengasmatka alkoi Pieksämäeltä josta lähettiin kohti Kuopiota. Matan varrella pysähdyttiin kuvaamaan Haapakoskella, Salmisissa ja Airakselassa jossa kohdattiin S76. Kuopiossa pidettiin ruokatatauko, jonka aikana kuopioon saapui junat Sr1 3045 P708:n vetojuhtana Oulusta, Sr1 3075 Ic73:n vetojuhtana Helsingistä ja sieltä lähti juna Sr1 3094 P705:n vetojuhtana Ouluun. Ruokailun jälkeen matka jatkui Joensuuhun, matkalla pysähdyttiin mm Siilinjärvellä, Km495.6, Juankoskella, Sänkimäessä, Kangasniemellä ja Km666.2 Illalla oli mahdollisuus Porhan lättäajeluun Joensuusta Ilomatsiin ja takaisin Osa 1, Osa 2, Osa 3, Osa 4, Osa 5, Osa 6, Osa 7, Osa 8, Osa 9, Osa 10, Osa 1123.05.2010 Varhain aamulla Dv12 lähti Joensuun varikolta ja kahdesta Dm12 yksiköstä(Dm12 4402 ja 4416) koostuva taajamajuna H780 Joensuusta Pieksämäelle klo 07.00 Rengamatkajuna lähti Joensuusta klo 08.00, seuraava pysähdys oli Sysmäjärvellä josta paikallisen liikennöitsijän bussilla Otokummun kaivoksille. kaivoksilla tutustuimme kaivostunneliin, jossa mm vanhaa kaivosradan kalustoa. kaivostunnelin päässä odotimme kaivosjunan saapumisen, halukkailla oli mahdollisuus matkustaa kyseisellä junalla radan toiseen päähän josta se lähti takaisin. Kaivosilta palasimme Sysmäjervelle jossa rengasmatkajuna odotti. Sysmäjärveltä siirryimme Viinijärvelle jossa veturi siirtyi junarungon toiseen päähän. Seuraava pysähdys oli Kerma/Km 473/850 jossa oli lounaspaussi, ruokailun ajaksi juna poistui Heinävedelle, josta se palasi ruokailun jälkeen. Varkaudessa käytiin Kommilan radalla, varkaduden jälkeen pysähdyttiin Huutokoskella jonka jälkeen saavuttiinkin jo Pieksämäelle josta museojuna lähti paluumatkalle Haapamäelle Lopuksi vielä iso kiitos niille jotka mahdollistivat tämän matkan
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Aitta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 68
|
« Vastaus #80 : Toukokuu 26, 2010, 19:05:42 » |
|
Video AjXYDApiLAs ja kohdasta 3:13 eteenpäin. Mistä päin se on? Lähtö pankakosken sillalta lieksaa kohti
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jukka P. T. Ruuskanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 192
|
« Vastaus #82 : Toukokuu 30, 2010, 12:19:45 » |
|
Tässäpä yksi poiminta digikameralla kuvatuista videoista. T4065 ohittaa Pöljän Kärängänmäen 26.04.2010: http://www.youtube.com/watch?v=i5P8mHMADjgVanhempia (digivideokameralla kuvattuja) videoita löytyy profiilistani "juiciusmaximus".
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Längman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 353
|
« Vastaus #83 : Kesäkuu 09, 2010, 11:32:40 » |
|
Sunnuntaina 6.6.2010 oli kesän ensimmäinen liikennöintipäivä aikataulun mukaisilla junilla. Toimintaa oli jo edellisenä päivänä kun alettiin valmistella seuraavan päivän liikennettä. Shöma siirteli vaunuja ahkerasti Minkiön ratapihalla 1, 2, 3, 4, 5, oli rataa tarkistettava mm Raemäessä. Sohvikin kävi hakemassa vettä janoonsa, jonka jäkeen se palasi hallin edustalle. Myöhemmin ahkerat radan tarkastajat palasivat resiinalla Jokioisilta Minkiölle. Illalla Minkiön vaiteilla kävi kuhina kun pikku rata vahdit tarkistivat vaihteiden kuntoa ratapihalla. 06.06.2010 Liikennöintipäivänä oli 3-lähtöä Humppilasta ja kolme lähtöä Jokioisilta. Väkeä oli liikkeellä suhteellisen mukavasti. Työpäivän jälkeen veturi palasi hallin eteen odottamaan seuraavan päivän tilausjuna keikkaa. 07.06.2010 Aamulla vaunuja siirreltiin pois tieltä Minkiön halliratapihalla retkeläisten Resiina ajeluja varten. Itse palasin ilta päivällä Humppilan ja Toijalan kautta kotiin. Humppilassa kohtasivat Sr1 3030 vetoinen Ic 922 ja Sr2 3203 vetoinen P921 Toijalassa odottaessani ehti monta junaa kulkea siitä. Ensimmäisenä tuli taajamajuna Helsingistä H 9683, jonka jälkeen vuorossa olivat Ic2 88 ja Ic55, P923 tuli myöhässä (klo 17.38) Toijalaan joten Helsinkiin menevä Ic2 88 odotti siitä tulevat matkustajat ennen kuin lähti. P923:n jälkeen Turku-Toijala radalta tuli diesel vetoinen tavarajuna (klo 17.49), sitten olikin jo vuorossa H 9716 jolla palasin etelään.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #85 : Kesäkuu 20, 2010, 01:19:19 » |
|
Eli aika tasan 15 sekuntia kesti laskea hissillä vaunu alas ja pistää tilalle uusi palanen näyttämään alustalta, jolla vaunu oli seissyt. Siksihän se jäppinen siinä elehtii, että huomio kiinnittyisi häneen eikä vaunuun. Kankaan liikkeistä näkyy, missä vaiheessa kangas ei enää lepää vaunun päällä, vaan on köysien varassa. Olikohan mekanismi niin hiljainen, ettei sitä taustaääniltä kuullut, vai eivätkö ympärillä seisoskelevat vain kerro, mitä kuulivat? Hauska video silti
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 566
|
« Vastaus #86 : Kesäkuu 20, 2010, 04:19:24 » |
|
Ainakin siinä ohjelmassa jossa taikatemppujen salat tuodaan 'julki' mainitaan tuollaisen illuusion olevan lähes aina tv-temppu jossa 'vapaaehtoiset' ovat palkattuja avustajia. Huijausta koko homma...mutta eihän siinä mitään uutta?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #87 : Kesäkuu 27, 2010, 09:19:00 » |
|
"Saavumme Helsingin päärautatieasemalle" http://www.youtube.com/watch?v=c3bCvFZAVx0. Teki mieli kuvata tämän päivän tilanne Helsinkiin saapumisesta, koska kovin kauaa ei maailma ole enää sellainen miltä se tänään näyttää...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2612
|
« Vastaus #88 : Kesäkuu 28, 2010, 01:08:01 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #89 : Kesäkuu 28, 2010, 12:22:48 » |
|
Parkanon baanan aamuyön erikoinen eli tavarajuna T3203 Viinikasta Kaskisiin kolmella deeverillä (3Dv12). Juna kohtasi pikajunan 264 (ma 28.6. n.klo 2:45) Lielahden ja Parkanon välillä sekä pikajunan 266 (la 26.6. n.klo 3:30). Jotenkin tuo Dv12 alkaa saada dieselvetureiden ystävältä enemmän ja enemmän pisteitä, kun muut ovat rataverkolta poistumassa (pl. Dr16). http://www.youtube.com/watch?v=dXhp_QLku5U
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 573
|
« Vastaus #90 : Kesäkuu 28, 2010, 13:20:25 » |
|
"Saavumme Helsingin päärautatieasemalle"
Tällaisia kannattaa aina tallentaa. Kerrohan Lari, koska sen epäilemättä tiedät, miksi Helsingin p-asemalle saapuvissa junissa usein juuri junan laskiessa laituriin kuuluu vaunujen kaiuttimista tuo sama merkkiääni, joka normaalisti tulee ennen kuulutuksia, vaikkei mitään kuulutusta sitten seuraakaan. Tässä videossasikin se tuli.
|
|
|
tallennettu
|
"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2612
|
« Vastaus #91 : Heinäkuu 01, 2010, 21:29:06 » |
|
Joskus olen nähnyt, kun konnari avaa vaunun päässä olevan laitekaapin, nostaa puhelimen ja painaa jotakin nappia, jolloin äänimerkki kuuluu. Sitten voi kuuluttaa.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #92 : Heinäkuu 01, 2010, 22:09:22 » |
|
"Saavumme Helsingin päärautatieasemalle"
Tällaisia kannattaa aina tallentaa. Kerrohan Lari, koska sen epäilemättä tiedät, miksi Helsingin p-asemalle saapuvissa junissa usein juuri junan laskiessa laituriin kuuluu vaunujen kaiuttimista tuo sama merkkiääni, joka normaalisti tulee ennen kuulutuksia, vaikkei mitään kuulutusta sitten seuraakaan. Tässä videossasikin se tuli. Automaattinen kuulutusjärjestelmä saapuu silloin kohtaan, jossa se lopettaa reittiohjelman ja palaa passiivitilaan. Samalla kai sitä voi pitää jonkinlaisena huomioäänenä sille, että ollaan perillä... Sama ääni tulee mikäli konduktööri tai kuljettaja tekevät "huulikuulutuksen" eli junan kuulutuslinja varataan käyttöön.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2612
|
« Vastaus #93 : Heinäkuu 01, 2010, 22:37:20 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 496
|
« Vastaus #94 : Heinäkuu 02, 2010, 13:45:18 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Längman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 353
|
« Vastaus #95 : Heinäkuu 06, 2010, 20:48:44 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2612
|
« Vastaus #96 : Heinäkuu 06, 2010, 20:58:33 » |
|
Kiva toi kolkotus tossa vikassa videossa; toktok, toktok, toktok, toktok...
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
|
Otto Karikoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 80
|
« Vastaus #98 : Heinäkuu 12, 2010, 02:28:58 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2612
|
« Vastaus #99 : Heinäkuu 12, 2010, 13:04:09 » |
|
Hyviä pätkiä, mutta jalustan ostoa voi harkita.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|