Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Juha Paulavuo - Maaliskuu 22, 2012, 18:33:16



Otsikko: Hallituksen kehysriihiratkaisut
Kirjoitti: Juha Paulavuo - Maaliskuu 22, 2012, 18:33:16
- Pääratojen routa- ja pehmeikköalueiden korjaukset (85m€)
- Riihimäen kolmioraide (10 m€)
- Ylivieska-Iisalmi-Kontiomäki -ratayhteyden sähköistys (90 m€)
- Helsinki-Riihimäki -rataosan kapasiteetin lisääminen (150 m€)
- Tie-, meri- ja rautatieliikenteen ohjausjärjestelmien uusiminen (90 m€)
- Helsingin ratapihan toiminnallinen parantaminen (100 m€)
- Imatra-Luumäki -kaksoiraide ja ratavälin parantaminen Imatralta - Venäjän rajalle (suunnittelu 10 m€) 

iltasanomat (http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/kehysriihi-siunasi-nama-liikennehankkeet/art-1288457054308.html?ref=rss)


Otsikko: Vs: Hallituksen kehysriihiratkaisut
Kirjoitti: Heikki Itävuo - Maaliskuu 22, 2012, 21:06:57
Ei noilla millieuroilla taida paljon saada aikaan. No, Iisalmi-Kontiomäki -välin sähköistyksen ainakin.


Otsikko: Vs: Hallituksen kehysriihiratkaisut
Kirjoitti: Harri Sillankorva - Maaliskuu 22, 2012, 21:22:35
Ei noilla millieuroilla taida paljon saada aikaan. No, Iisalmi-Kontiomäki -välin sähköistyksen ainakin.

Eikös tuo Iisalmi - Kontiomäki ole jo kertaalleen sähköistetty ? Lienee kysee pelkästään osuudesta Ylivieska - Iisalmi ?

HJS



Otsikko: Vs: Hallituksen kehysriihiratkaisut
Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Maaliskuu 23, 2012, 14:12:53
Ei noilla millieuroilla taida paljon saada aikaan. No, Iisalmi-Kontiomäki -välin sähköistyksen ainakin.

Eikös tuo Iisalmi - Kontiomäki ole jo kertaalleen sähköistetty ? Lienee kysee pelkästään osuudesta Ylivieska - Iisalmi ?

HJS



Onhan se. Ja juuri siksi tilanteeseen, jossa kyseinen rataosa on sähköistetty, voidaankin päästä jo millieurojen budjetilla.


Otsikko: Vs: Hallituksen kehysriihiratkaisut
Kirjoitti: Mikko Herpman - Maaliskuu 23, 2012, 16:01:43
Iisalmi-Kontiomäki osuus on ehkä Iisalmen kolmioraidetta varten... Vaikka varmaan kolmio sijoittuu Iisalmen liikennepaikan sisään.
 


Otsikko: Vs: Hallituksen kehysriihiratkaisut
Kirjoitti: Niila Heikkilä - Maaliskuu 24, 2012, 00:22:37
Iisalmi-Kontiomäki osuus on ehkä Iisalmen kolmioraidetta varten... Vaikka varmaan kolmio sijoittuu Iisalmen liikennepaikan sisään.

Vai voisiko tuo sisältää myös lisäliikennepaikat Iisalmen yläpuolelle?

 http://portal.liikennevirasto.fi/sivu/www/f/hankkeet/suunnitteilla/ylivieska_iisalmi_kontiomaki


Otsikko: Vs: Hallituksen kehysriihiratkaisut
Kirjoitti: Mika Hakala - Maaliskuu 24, 2012, 01:20:41
Iisalmi-Kontiomäki osuus on ehkä Iisalmen kolmioraidetta varten... Vaikka varmaan kolmio sijoittuu Iisalmen liikennepaikan sisään.

Vai voisiko tuo sisältää myös lisäliikennepaikat Iisalmen yläpuolelle?

 http://portal.liikennevirasto.fi/sivu/www/f/hankkeet/suunnitteilla/ylivieska_iisalmi_kontiomaki

Tuo nyt on huuhaamaailmassa mahdollista. Semmoinen liikennepaikka syntyy korkeintaan ledopastimien voimalla talvivaaran liikennettä varten. Tosin, mahdollista Mustavaaran mahdollisella uudelleen avaamisellakin siihen osansa Kontiomäki-Oulun ruuhkauttamisen estämiseksi. Mutta on se Transtek aikamoinen optioharakka, kun ei voinnut itsenäisesti tätäkään hoitaa samalla tavalla kuten monopoliaseman ostamisen. Mutta ne harakatkin ammutaan ennen pitkään. Tuskin niitä kukaan jää rakkaudella kaipaamaan. (ja tämä oli vertauskuva, eikä uhkaus)


Otsikko: Vs: Hallituksen kehysriihiratkaisut
Kirjoitti: Jyrki Talvi - Maaliskuu 24, 2012, 16:22:12
Ajatuksena iisalmen ja riihimäen kolmiot ovat enemmän kuin tarpeeseen. Esim pellettiliikenne kostamuksesta ykspihlajaan voidaan hyödyntää ns koko rahalla kun ilm - yv sähköistetään Kun tämä yksi iisakin kirkko rataosa ol - sk saadaan lopullisesti valmiiksi. Sama koskee riihimäkeä menee turhaa aikaa ajatta kv - tpe junat korttion kautta. Toivottavasti päästään pian käytännön toteutukseen.