Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Hallituksen kehysriihiratkaisut  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« : Maaliskuu 22, 2012, 18:33:16 »

- Pääratojen routa- ja pehmeikköalueiden korjaukset (85m€)
- Riihimäen kolmioraide (10 m€)
- Ylivieska-Iisalmi-Kontiomäki -ratayhteyden sähköistys (90 m€)
- Helsinki-Riihimäki -rataosan kapasiteetin lisääminen (150 m€)
- Tie-, meri- ja rautatieliikenteen ohjausjärjestelmien uusiminen (90 m€)
- Helsingin ratapihan toiminnallinen parantaminen (100 m€)
- Imatra-Luumäki -kaksoiraide ja ratavälin parantaminen Imatralta - Venäjän rajalle (suunnittelu 10 m€) 

iltasanomat
tallennettu
Heikki Itävuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 66


« Vastaus #1 : Maaliskuu 22, 2012, 21:06:57 »

Ei noilla millieuroilla taida paljon saada aikaan. No, Iisalmi-Kontiomäki -välin sähköistyksen ainakin.
tallennettu
Harri Sillankorva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 23


« Vastaus #2 : Maaliskuu 22, 2012, 21:22:35 »

Ei noilla millieuroilla taida paljon saada aikaan. No, Iisalmi-Kontiomäki -välin sähköistyksen ainakin.

Eikös tuo Iisalmi - Kontiomäki ole jo kertaalleen sähköistetty ? Lienee kysee pelkästään osuudesta Ylivieska - Iisalmi ?

HJS

tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #3 : Maaliskuu 23, 2012, 14:12:53 »

Ei noilla millieuroilla taida paljon saada aikaan. No, Iisalmi-Kontiomäki -välin sähköistyksen ainakin.

Eikös tuo Iisalmi - Kontiomäki ole jo kertaalleen sähköistetty ? Lienee kysee pelkästään osuudesta Ylivieska - Iisalmi ?

HJS



Onhan se. Ja juuri siksi tilanteeseen, jossa kyseinen rataosa on sähköistetty, voidaankin päästä jo millieurojen budjetilla.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 351


« Vastaus #4 : Maaliskuu 23, 2012, 16:01:43 »

Iisalmi-Kontiomäki osuus on ehkä Iisalmen kolmioraidetta varten... Vaikka varmaan kolmio sijoittuu Iisalmen liikennepaikan sisään.
 
tallennettu
Niila Heikkilä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 162


« Vastaus #5 : Maaliskuu 24, 2012, 00:22:37 »

Iisalmi-Kontiomäki osuus on ehkä Iisalmen kolmioraidetta varten... Vaikka varmaan kolmio sijoittuu Iisalmen liikennepaikan sisään.

Vai voisiko tuo sisältää myös lisäliikennepaikat Iisalmen yläpuolelle?

 http://portal.liikennevirasto.fi/sivu/www/f/hankkeet/suunnitteilla/ylivieska_iisalmi_kontiomaki
tallennettu
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #6 : Maaliskuu 24, 2012, 01:20:41 »

Iisalmi-Kontiomäki osuus on ehkä Iisalmen kolmioraidetta varten... Vaikka varmaan kolmio sijoittuu Iisalmen liikennepaikan sisään.

Vai voisiko tuo sisältää myös lisäliikennepaikat Iisalmen yläpuolelle?

 http://portal.liikennevirasto.fi/sivu/www/f/hankkeet/suunnitteilla/ylivieska_iisalmi_kontiomaki

Tuo nyt on huuhaamaailmassa mahdollista. Semmoinen liikennepaikka syntyy korkeintaan ledopastimien voimalla talvivaaran liikennettä varten. Tosin, mahdollista Mustavaaran mahdollisella uudelleen avaamisellakin siihen osansa Kontiomäki-Oulun ruuhkauttamisen estämiseksi. Mutta on se Transtek aikamoinen optioharakka, kun ei voinnut itsenäisesti tätäkään hoitaa samalla tavalla kuten monopoliaseman ostamisen. Mutta ne harakatkin ammutaan ennen pitkään. Tuskin niitä kukaan jää rakkaudella kaipaamaan. (ja tämä oli vertauskuva, eikä uhkaus)
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 897


« Vastaus #7 : Maaliskuu 24, 2012, 16:22:12 »

Ajatuksena iisalmen ja riihimäen kolmiot ovat enemmän kuin tarpeeseen. Esim pellettiliikenne kostamuksesta ykspihlajaan voidaan hyödyntää ns koko rahalla kun ilm - yv sähköistetään Kun tämä yksi iisakin kirkko rataosa ol - sk saadaan lopullisesti valmiiksi. Sama koskee riihimäkeä menee turhaa aikaa ajatta kv - tpe junat korttion kautta. Toivottavasti päästään pian käytännön toteutukseen.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Hallituksen kehysriihiratkaisut  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina