Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Aikataulut 11.12.2016 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 183


« Vastaus #25 : Joulukuu 11, 2016, 23:30:26 »

Ensimmäinen P 701 kulki sunnuntaina 11. joulukuuta Kouvola 16.49 - Kuopio 19.27.
Sr1 3080 veturina, EFiti 23652 tarjosi sinisen vaunun istuinmukavuutta, lisäksi kaksi vihreävalkoista Expt-vaunua.

Mikä niissä Ex-vaunuissa mahtaa olla niin vastenmielistä, ettei niitä voi käyttää edes näillä vuoroilla, joilla ei tarvita Edoa eikä 200 kilometrin tuntinopeutta?
tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 313


« Vastaus #26 : Joulukuu 12, 2016, 05:38:29 »


Mikä niissä Ex-vaunuissa mahtaa olla niin vastenmielistä, ettei niitä voi käyttää edes näillä vuoroilla, joilla ei tarvita Edoa eikä 200 kilometrin tuntinopeutta?
[/quote]

Vaunu jota ei tarvitse huoltaa on paperilla kustannukseton? Mielenkiintoista nähdä miten tuollaisen kiinteästi kolmivaunuisen rungon kapasiteetti venyy esim perjantailiikenteeseen.
tallennettu
Juhani Suntioinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 23


« Vastaus #27 : Joulukuu 12, 2016, 10:18:35 »

Hyvä,että saatiin takaisin myös iltavuoro Helsinki-Kouvola-Kuopio ja varhain aamulla takaisin. Nyt palautettiin paljon aikaisemmin lopetettuja yhteyksiä, niin miksei myös tullut aikatauluihin takaisin aamuvuoro Kouvola-Kuopio. Nyt Kouvolasta pääsee Vaasaan aikaisemmin kuin Kuopioon. Tätä aamuvuoroa ajettiin jo viime vuosituhannella Sm 1-2 kalustolla ja myöhemmin Ic:llä. Tällä vuorolla pääsi aikaisin Mikkeliin ja Kuopiosta oli välitön jatkoyhteys pohjoiseen.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #28 : Joulukuu 20, 2016, 08:52:42 »

Katselin hieman VR:n matkahakua ja totesin, että Jouluna Edo-runko käväisee Rovaniemellä asti. IC 415 Ol - Roi ajetaan tällaisella rungolla aatonaattona, paluu junassa IC 414 aattona Ouluun. Tämä IC 415 ajetaan ilmeisesti normaalina 2-vaunuisena pätkänä joulupäivänä ja niinpä se onkin loppuunmyyty! Eivät ihmiset pysy nykyään edes joulupäivänä paikallaan.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 970


« Vastaus #29 : Joulukuu 20, 2016, 10:39:20 »

Ensimmäinen P 701 kulki sunnuntaina 11. joulukuuta Kouvola 16.49 - Kuopio 19.27.
Sr1 3080 veturina, EFiti 23652 tarjosi sinisen vaunun istuinmukavuutta, lisäksi kaksi vihreävalkoista Expt-vaunua.

Mikä niissä Ex-vaunuissa mahtaa olla niin vastenmielistä, ettei niitä voi käyttää edes näillä vuoroilla, joilla ei tarvita Edoa eikä 200 kilometrin tuntinopeutta?
- Lattia korkealla?
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #30 : Joulukuu 20, 2016, 10:52:52 »

Katselin hieman VR:n matkahakua ja totesin, että Jouluna Edo-runko käväisee Rovaniemellä asti. IC 415 Ol - Roi ajetaan tällaisella rungolla aatonaattona, paluu junassa IC 414 aattona Ouluun. Tämä IC 415 ajetaan ilmeisesti normaalina 2-vaunuisena pätkänä joulupäivänä ja niinpä se onkin loppuunmyyty! Eivät ihmiset pysy nykyään edes joulupäivänä paikallaan.
Yleensä IC 415:n kokoonpano on kuitenkin Edb+Ed+Rx+Eds. Joskus on myös Ed tai 1-2 Expt lisävaunuina.
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #31 : Joulukuu 20, 2016, 11:19:17 »

Katselin hieman VR:n matkahakua ja totesin, että Jouluna Edo-runko käväisee Rovaniemellä asti. IC 415 Ol - Roi ajetaan tällaisella rungolla aatonaattona, paluu junassa IC 414 aattona Ouluun. Tämä IC 415 ajetaan ilmeisesti normaalina 2-vaunuisena pätkänä joulupäivänä ja niinpä se onkin loppuunmyyty! Eivät ihmiset pysy nykyään edes joulupäivänä paikallaan.
Yleensä IC 415:n kokoonpano on kuitenkin Edb+Ed+Rx+Eds. Joskus on myös Ed tai 1-2 Expt lisävaunuina.

Olisiko se joulupäivänä tavallisra lyhempi? Tuntuu niin oudolta tuo "loppuunmyyty".
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 410


« Vastaus #32 : Helmikuu 23, 2017, 00:27:59 »

Ulkomainen vieras kyseli, miksi IC50 18:02 Tampereelta Helsinkiin ei pysähdy ennen Riihimäkeä, mutta sitten S146 18:07 pysähtyy Lempäälässä, Toijalassa, Hämeenlinnassa ja Riihimäellä.

Kertoi, että Sveitsissä tuon sukupolven Pendolinot on poistettu liikenteestä. Ja spekuloi, että ehkä Suomessa ne käytetään vielä taajamajuniksi Hymyilee

En osannut vastata muuta kuin että rautatiefoorumista varmaan tähänkin kysymykseen löytyy vastaus.

Mutta en nyt löytänytkään muuta kuin

Ic- ja S-junavuoroja vaihdetaan keskenään osuuksilla Hki-Tku, Hki-Tpe, Hki-Jkl-Pm ja Hki-Js.

Siis osaako joku selittää, miksi Pendolinokalustolla ajetaan hitaampia vuoroja?

Myös Wikipedia osaa kertoa, etteivät Pendolinot pysähdy Toijalassa. Ilmeisesti vanhentunutta tietoa.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #33 : Helmikuu 23, 2017, 08:31:31 »

Ulkomainen vieras kyseli, miksi IC50 18:02 Tampereelta Helsinkiin ei pysähdy ennen Riihimäkeä, mutta sitten S146 18:07 pysähtyy Lempäälässä, Toijalassa, Hämeenlinnassa ja Riihimäellä.

Kertoi, että Sveitsissä tuon sukupolven Pendolinot on poistettu liikenteestä. Ja spekuloi, että ehkä Suomessa ne käytetään vielä taajamajuniksi Hymyilee

En osannut vastata muuta kuin että rautatiefoorumista varmaan tähänkin kysymykseen löytyy vastaus.

Mutta en nyt löytänytkään muuta kuin

Ic- ja S-junavuoroja vaihdetaan keskenään osuuksilla Hki-Tku, Hki-Tpe, Hki-Jkl-Pm ja Hki-Js.

Siis osaako joku selittää, miksi Pendolinokalustolla ajetaan hitaampia vuoroja?

Myös Wikipedia osaa kertoa, etteivät Pendolinot pysähdy Toijalassa. Ilmeisesti vanhentunutta tietoa.



Kun katsoo aikatauluja, voi todeta, että kyllä Tpe-Hki-välillä on nopeita vuoroja enemmän.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Aikataulut 11.12.2016 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina