Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Luumäki - Imatra kaksoisraide  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« : Syyskuu 23, 2009, 22:24:07 »

Tästähän on jo suunnitelma valmistunut, en tosin tiedä on virallinen/lopullinen suunnitelma vai vasta aiesuunnitelma, mutta kuitenkin.
http://map3.sito.fi/luima/map.php
Tuolta löytyy karttapalautteen antoon käytetty palvelu jossa itse palautetta ei pääse antamaan enään, mutta suurimmalla zoomauksella pääsee näkemään suunnittelupohjan. Matkalla on useampi silta jotka vaativat uusimista, vanhimmat vuodelta 1935, mm. Joutsenossa pari iäkästä alikulkua.

Isoimmat sillat ovat tietenkin Saimaan kanavan ylitys ja Vuoksen ylitys Imatralla jota oltaisiin tuo suunnitelman mukaan toteuttamassa kokonaan uudella sillalla joka tulisi nykyisen yhdistetyn sillan 'ylä'-puolella (ylävirtaan?) joka tarkottaisi myös ratalinja pientä muuttumista Imatralla. Kaveri tuumasi, että noita pohjatutkimuksia olikin Vuoksella tehty tässä parin viime viikon aikana (tosin niiden liittymien juurikin tähän ei ole sata-varmaa).

Miten sitten kanavasilta toteutetaan, onkin jo kokonaan toinen juttu, todennäköisesti uudella kaksiraiteisella sillalla, siitä ei tosin ole merkintään tuossa suunnitelmassa. Tunneli kanavan alitse lienee kuitenkin poissuljettu vaihtoehto kun huomioon otetaan suuret korkeuserot.
tallennettu
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 280


« Vastaus #1 : Syyskuu 24, 2009, 04:40:15 »

Kyseessä on alustava yleissuunnitelma kaksoisraiteelle Luumäki - Imatra raja. "Lopullista" suunnitelmaa ei tietääkseni ole tehty.

Kartan mielenkiintoisinta antia ovat Imatran kolmioraide sekä Luumäen Kytömaa-tyyppinen haarauma Vainikkalan uudelle linjaukselle.
tallennettu
Lasse Härkönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 80


« Vastaus #2 : Syyskuu 24, 2009, 11:54:11 »

Lainaus
Miten sitten kanavasilta toteutetaan, onkin jo kokonaan toinen juttu

RHK on keväällä saanut ympäristöluvan nykyisen sillan eteläpuolelle rakennettavalle sillalle http://www.ymparisto.fi/download.asp?contentid=102406&lan=fi

Vuoksen siltasuunnitelmista syntyi muistaakseni vilkasta keskustelua ja Vuoksen lupahakemus on näköjään vedetty takaisin http://www.ymparisto.fi/download.asp?contentid=101538&lan=fi

Lisäys:
Uutisvuoksessa juttu Vuoksen siltahankkeen nykytilasta:
http://www.uutisvuoksi.fi/page.php?page_id=17&news_id=200957656817
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #3 : Syyskuu 28, 2009, 22:19:34 »

Kartan mielenkiintoisinta antia ovat Imatran kolmioraide sekä Luumäen Kytömaa-tyyppinen haarauma Vainikkalan uudelle linjaukselle.
Tuleeko tuo Vainikkalan uusi linja yksiraiteisena ja vain henkilöliikenteelle? Tällaisen suunnitelman olen jostain lukenut. Eritasoristeyksen itäpuolella raiteet näyttäisivätkin yhdistyvän. Vanha rata jäisi tavaraliikenteelle ja näyttäisi kartan mukaan liittyvän Karjalan rataan jatkossakin tasoratkaisuna. Mielenkiintoinen on tosiaan myös se Imatran kolmioraide ja se, että kaksoisraide vaihtaa puolta Imatrankosken radalla ja ulottuu rajalle asti. Kaikkialla muualla rajan yli menee vain yksi raide. Tuleekohan Imatrankosken radalle myös sähköt? Ellei, niin Suomeen saadaan pitkästä aikaa kaksiraiteinen sähköistämätön rataosuus.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Luumäki - Imatra kaksoisraide  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina