Reino Kalliomäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 465
|
« : Kesäkuu 21, 2017, 22:47:09 » |
|
RLR:n arkistosta löytyi "ohellinen" jäljennös. Taas kehno foliokokoinen kopioni. Huomaan nyt kummastelevani sitä, että foliokokoisen valokopion sai 1970-luvun alussa muitta mutkitta. Tekstin kirjoitin uudestaan, huomioiden kirjoitusasun. Signaalin kaavakuva selkeni paljon "dry brush"-suodattimella.
RAUTATIEHALLITUS. Signaaliohjesääntökomitean puheenjohtajalle, Helsingissä Ratainsinööri L. J. Arvosalle Huhtikuun2.p:nä 1931. Jäljennös Yleisen rataosaston Johtajalle, N:o 385/1817 Koneosaston Johtajalle ja Rakennusosaston Johtajalle. Koska suomessakin voimassa olevan, automobiililiikennettä koskevan kansainvälisen sopimuksen mukaan kolmiomuotoiset varoitusmerkit on mikäli mahdollista yksinomaan varattava vaarallisten tienkohtien osoittamiseen, on rautatiehallitus käsitellessään tänään kysymystä n.s. merkinantopylväiden (vihellyssignaalimerkkien) muodosta katsonut tarpeelliseksi peruuttaa kirjelmässään N.o 385/648 viime tammikuun 23 päivältä ilmoittamansa, sanottujen pylväiden muotoa koskevan päätöksen sekä määrännyt, että nämä merkinantopylväät on tehtävä ohellisen muutetun piirustuksen mukaan. Samalla on rautatiehallitus määrännyt, että puheenaoleva, tänään hyväksytty piirustus on myöskin sisällytettävä tekeillä olevaan ehdotukseen signaaliohjesäännöksi ja että, mikäli näitä merkinantopylväitä ennen uuden signaaliohjesäännön voimaantuloa asetetaan vanhoille radoille, ne on tehtävä sanotun piirustuksen mukaan; minkä rautatiehallitus tiedoksenne ja noudatettavaksenne täten ilmoittaa. Jalmar Castrén A. Grunér Jäljennöksen oikeaksi todistaa: Helsingissä, rautatiehallituksessa, huhtikuun 2. päivänä Virallisesti R. Vide. Jäljennöksen jäljennöksestä oikeaksi todistavat: Alli Meller Märtta Leppänen Lähetetään kaikille yksityisille rautateille tiedoksi. Helsingissä, yleisellä rataosastolla, huhtikuun 14 päivänä 1931. N:o Rt 149/387
|