"Korjauksen suunnittelu ja yhden junan proto valmistus." Todella luotettavan kuvan antaa tilaajasta, kun yhteen lauseeseen saadaan jo kaksi virhettä
Sr2:t voitaisiin toki siirtää kaksikerrosjuniin, mutta kun jälkimmäiset kulkevat vain klo 06-24 ja vetureiden tarve on usein yöllä suurimmillaan, niin tuskin kallista high-tech -vetopeliä jätetään yöksi matkustajarunkoon kiinni.
Jos Marko tarkoitat SBB-versiolla tuota BR 450:ä, on tietysti huomattava, että se on nimenomaan tuota kaksikerroslähijunaa varten suunniteltu vetopää; ikään kuin sen junan moottorivaunu. En vertaisi Sr2:een.
Enkä usko nykyisten palojen korvaustarpeeseenkaan; ainakaan päälle päin niissä ei näy halkeamia tms., joka kertoisi etenevästä ainesviasta.
Mutta kiintoisa juttu tämäkin, ehdottomasti.