Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Etupään merkin käyttöönotto vuonna 1931  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Petri Sallinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1181


« : Toukokuu 19, 2020, 10:23:09 »

Etupään merkki eli tikkari otettiin käyttöön moottorivaunuissa vuonna 1931. Asiaa käsitellään oheisessa määräyksessä.

tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 552


« Vastaus #1 : Toukokuu 20, 2020, 14:21:22 »

Tämä määräys kumottiin moottorivaunujen ja kaksiohjaamoisten vetureiden osalta 1.6.1965 (Rh/lko n:o 844/2134, 10.3.65), jolloin junan/yksikön etupääksi määriteltiin kuljettajan puoleinen pää, mutta milloin etupään merkeistä luovuttiin yksiohjaamoisissa vetureissa?
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Pekka Siiskonen
Toimitus
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 95


« Vastaus #2 : Toukokuu 21, 2020, 18:43:44 »

...eli Sv11 vuodelta 1953 ( http://vaunut.org/kuvat/?tag0=1%7CSv11%7C ) oli vuoden 1931 kiertokirjeen vastainen?

Olikohan Sv11:llä jokin erikoislupa poiketa ruodusta? Oliko muita poikeavilla etupäänmerkeilllä varustettuja vetureita/moottorivaunuja? Onko kiertokirjeen sanamuotoa muokattu ennen vuotta 1953?
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Etupään merkin käyttöönotto vuonna 1931  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina