Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Helsingin varikon ja konepajan raiteet  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2545


« : Marraskuu 17, 2024, 20:49:54 »

Tässä on esimerkki vuodelta 1939.


* IMG_9371 Helsinki varikko+konepaja.JPG (6330.75 kilotavua, 3888x5184 - tarkasteltu 125 kertaa.)
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 640


« Vastaus #1 : Marraskuu 17, 2024, 21:58:44 »

Joskus taisi olla pohdintaa, milloin Helsingin veturitallien alue siirtyi kiitotavaran käyttöön. Tuossa huhtikuun 1939 kuvassa vaikuttaa vielä veturitalleilta mutta vuoden 1943 kaaviossa https://vaunut.org/kuva/40500 tavara-asemalta. Lieneekö sodan syttyminen vaikuttanut asiaan? Ilmahälytyksen tullessa vetureita olisi voinut olla hankala saada pois noin ahtaalta alueelta nopeasti.
tallennettu
Tor Lillqvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 14


« Vastaus #2 : Marraskuu 17, 2024, 23:50:59 »

Ihana nähdä kartasta miten Elielinaukio on ollut ikiaikaisesti vihreä avoin keidas kaupungissa mitä ilkeät kaupunginsuunnittelijat haluavat nyt rakentaa umpeen! Kyllä kansa tietää!

(Sarkasmia. Liittyy siihen että jotkut kaikkien muutosten vastustajat yrittävät väittää että nykyinen Elielinaukio (pienehkö bussiterminaali, tuon kääntölevyn kohdalla suurinpiirtein, ei todellakaan mikään oleskeluun sopiva viihtyisä piazza) on aina ollut olemassa ja että se muka on joku "paraatipaikka" jota ilkeä kaupunki haluaa rakentaa "umpeen".)
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Helsingin varikon ja konepajan raiteet  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina