Osaako joku muuten kertoa, minkä tyyppinen vika 6077:ssa oikein oli, kun paikalle piti lähettää toinen yksikkö, mutta ei kuitenkaan jouduttu hinaamaan virroitin alhaalla? Tuo HV 10252 päästeli siis vaivatta 120 km/h eikä se ole mikään hinausnopeus.
On siinä saattanut olla virroitin alhaalla, ja silti on voitu ajaa 120 km/h. Juna on vain tällöin kokonaisuudessaan puolitehoinen, ja akut kyllä riittävät ohjausvirtoihin kohtalaisen pitkään. Luultavasti 6077:ssä on ollut joku tarkkailemassa akustojännitettä. Kun akustojännitettä riittää, jarrut ja kaikki muu toimivat vetoa lukuunottamatta normaalisti. (Jos sähköt hiipuvat, jarrut menevät päälle koko junassa.) Paineilmasta huolehtii hinaava yksikkö.
Kyseessä ei siis ole samantapainen hinaustilanne kuin vaikkapa veturilla Sm2-yksikköä hinatessa.