Onkohan tuo Lappohjan satama ollut alun alkaen väärinkäsitys; on tarkoitettu Koverharia muutama kilometri etelämpänä, Ovakon entisen terästehtaan satamaa, joka nykyisin kai on yksi Hangon kaupungin kolmesta satamasta.
Ulkomatalassa
http://ulkomatala.net/ajankohtaista/lehdet/2023/ulkomatala-1-2023/ (s. 24) oli jotain tarinaa aiheesta.
Ei välttämättä mikään väärinkäsitys, sillä arvelujen aikaan Koverhar oli kovasti hiilikuljetusten käytössä eikä sille ollut loppua näköpiirissä. Helmikuun 24. 2022 muutti paljon asioita. Sitä ennenhän oli jo vahvistettu, että lauttaa suunniteltiin Inkooseen. Jos Koverhar vapautuu hiilikuljetuksilta, se on varmasti vaikuttanut suunnitelmiin. Koverhariin tulee raiteet jo valmiiksi ja tasaista tilaa ratapihan rakentamiselle on hyvin. Inkooseen rata pitäisi erikseen rakentaa, ja sataman ympärillä on teollisuutta ja mäkistä maastoa, mikä hankaloittaa ratapihan suunnittelua.
Sinänsä kyllä Koverharissa vaikuttaisi olevan tilaa sekä hiili- että junalauttaliikenteelle, kunhan vähän rakennettaisiin infrastruktuuria. Lappohjan (ex-SSAB:n) laituriinkin junalauttarampin ja pienen ratapihan vaikuttaisi saaneen mahtumaan melko helposti. Mutta se laiturihan on nyt vartiolaivojen käytössä.