Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kansanedustajan kafkamainen junamatka  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Seppo Kiuru
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 46


« : Helmikuu 25, 2024, 20:20:25 »

Helsingin Sanomat 25.2.24 https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010250030.html (onkohan maksumuuri ?)
Kansanedustaja Anna-Maja Henriksson matkusti viime perjantaina Helsingistä kotiinsa Pietarsaareen. Hän oli varannut työskentelyhytin viimeisestä vaunusta, vaunu 7 kuitenkin puuttui koko junasta.

Konduktööri ohjasi matkustajan vaunun 2 hyttiin, jonne kuitenkin tuli Pasilasta matkustajia. Henriksson meni extraan mutta sieltäkin hänet ajettiin käytävälle. Hetken päästä kuitenkin löytyi paikka extrasta, mutta sitäkin piti vaihtaa melkein joka asemalla.

Joka asemalla jännitettiin ketkä nyt vaihtavat paikkoja ja lopussa koko vaunu nauroi asialle.

Henriksson kertoi, ettei mitään kuulutuksia puuttuvasta vaunusta ollut, kuulutuksia ruotsiksi ei ollut vaikka juna kulkee ruotsinkielisen rannikon kautta.

Kun Henriksson kirjoitti Faceen asiasta, huomasi VR asian ja pahoitteli kovin ja lupasi korvauksen asiasta.

Herää vain kysymys, miten VR pahoitteli muille matkustajille joilla myös oli paikat vaunuun seitsemän? Onko politiikko pakko huomata ja anoa anteeksiantoa?
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 405


« Vastaus #1 : Helmikuu 25, 2024, 22:28:34 »

Ihan hyvä vastaus konduktööriltä. Vaikka en tiedä, johtuiko se siitä, ettei tunnistanut ministeriä, että haluaisi vähän kiusata bättre folkin edustajaa vai koska hän yleisesti ei anna erityiskohtelua heille, jotka vetoavat asemaansa.

Mutta taas tyypillinen reaktio VR:n johtajalta. Ministerille annetaan heti rahat takaisin, joita hän ei edes olisi maksanut omasta taskustaan. Epäilen hieman, saako jokainen matkustaja rahat takaisin jopa sitä anomatta, kun vaunu puuttuu, mutta kuitenkin pääsee perille ja ilmeisesti myös istuen.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 968


« Vastaus #2 : Helmikuu 25, 2024, 22:56:52 »

Henrikssonin olisi ennemmin kannattanut jäädä sille kakkosvaunun paikalle jonne hän esin meni, ja jakaa hytin sen äidin ja pojan kanssa.  Hänellä on varmaan läppärissä tirkistelynestokalvo ja puhelut voi puhua puhelinkopissa.

VR:ään voi sitten myöhemmmin olla yhteydessä korvausasioissa.

tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4843


« Vastaus #3 : Helmikuu 26, 2024, 01:59:56 »

Tapahtuneesta voidaan tietenkin diskuteerata!
tallennettu
Miitre Timonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 126


« Vastaus #4 : Helmikuu 26, 2024, 10:52:28 »

puhelut voi puhua puhelinkopissa.

...jos se koppi on vapaana, kun junassa on monta muutakin työmatkalaista.
tallennettu

Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 746


« Vastaus #5 : Helmikuu 26, 2024, 14:25:51 »

Lisäähän kaikki tällainen epäluottamusta yritysjohtoa kohtaan, kun ei voi katsoa tämäntalvisia tapauksia yksityistapauksiksi.
Laatuasioissa nyrkkisääntö on että sudet/mokat/tunaroinnit ovat vähintään 80...90% osalta tapauksista johdon/johtamisen virheitä, ja enintään 20...10% osalta tapauksista sen syntipukiksi luetun virheitä.
Organisaation järjestelmällisyys on riittämätön, ja siksi virheistä ei viisastuta nopeasti ja riittävästi.

Ministeri Henriksson rutinoituna poliitikkona ehkä otti hyödyn tapahtumasta tavatessaan paljon potentiaalisia äänestäjiä ja saaden näiltä aika suoria kannanottoja mm. VR:n toiminnan puutteista vietäviksi esimerkiksi hallituksen kautta vastuullisille..

Vvm tietysti haluaisi suuret tuloutukset rautatietoimijoilta tulosneuvotteluissa. Siksi se lienee tehnyt toimijoiden johdon suojaksi johtajasopimuksia ja hyödyksi optiosopimuksia.
Vastineeksi pitää asettaa tiukkoja laatusanktioita. Kuten tähänkin asti ei sanktioita ole osattu tai haluttu asettaa, tai ne ovat lepsuja eivätkä pakota määrätietoiseen laadun ja tehokkuuden parantamiseen.
tallennettu
Stefan Baumeister
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 24


« Vastaus #6 : Helmikuu 26, 2024, 18:33:14 »

Itsen monta kerta onnistunut ilmainen upgradaus raviontolavaunuun yläkertaan tai kerran myös Ekstra luokkaan kun tavallisesti aina varan paikat IC junassa viimeisessa vaunussa (vaunussa 5, 6 tai 7). Ne vaunut silloin tällöin puutuvat ja konduktöörit tavallisesti ohjaa matkustajat vaunuun 2 ja 3.
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 812


« Vastaus #7 : Helmikuu 27, 2024, 17:33:44 »

Ihan hyvä vastaus konduktööriltä. Vaikka en tiedä, johtuiko se siitä, ettei tunnistanut ministeriä, että haluaisi vähän kiusata bättre folkin edustajaa vai koska hän yleisesti ei anna erityiskohtelua heille, jotka vetoavat asemaansa.

Nyt opetusministeri Henriksson on sitten ilmoittanut luopuvansa kansanpuolueen puheenjohtajuudesta.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kansanedustajan kafkamainen junamatka  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina