Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR peruu tiistain kaukoliikenteen junavuorot turvallisuussyistä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 466


« Vastaus #25 : Helmikuu 27, 2024, 11:58:38 »

Tämä vahvistaa osaltaan toteamusta, että pariveto on ongelmallista apuveturin sutimisen havaitsemisen ja estämisen kannalta, etenkin jos apuveturissa ei ole vetoluiston estolaitteistoa.
Osassa deevereitä ei tätä laitteistoa ole, ehkä ei ollut kyseisessäkään deeverissä.

Ei kai se sutiminen tavanomaisessa parivedossa sentään ihan näin ongelmallista ole, mutta tässä oli Jorman edellisen kommentin perusteella johtoveturin vaihteisto keskitettynä päämoottorimurheiden jälkeen, eli ajettiin mykästä johtoveturista. Ja Jorma tiesi apuveturina olleen RO-Deeverin. Siinä siis on sen myötä luistonestolaitteisto, mikä olisi vielä voinut estää kiskojen jyrsimisen. Tavallisesti linjalla ei kuitenkaan pidetä radio-ohjauslaitteistoa vireessä, kunnei matkakuljettajilla ole knowhow'takaan sellaisen virittelemiseen. Poikkeuksena tästä kuulemma RO+ -miehet saattavat pitää puukeikoillaan kyseistä toosaa jatkuvasti vireessä.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 27, 2024, 12:57:13 kirjoittanut Ari-Pekka Lanne » tallennettu

Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
Otto Tuomainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 81


« Vastaus #26 : Maaliskuu 15, 2024, 06:58:08 »

Tšekissä on nyt maaliskuussa tapahtunut hieman vastaava tapaus, mutta haittavaikutukset liikenteeseen olivat pienemmät.  Žďár nad Sázavou - Tišnov paikallisradalle lähetetty kalusto palasi takaisin pyörävikaisena ja ČD kieltäytyi liikennöimästä tällä rataosalla. Noin 25 kalustoyksilöä ehti vaurioitumaan. Syyksi paljastui viallinen kiskojatkos.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR peruu tiistain kaukoliikenteen junavuorot turvallisuussyistä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina