Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Espoon kaupunkirata ja kaukoliikenneraiteet  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 236


« : Toukokuu 16, 2024, 20:34:44 »

Nyt kun tota rataurakkaa on aloteltu, niin ensinnäkin pitää suurestii kiittää ainakin täällä meidän huudeilla Tuomarilassa (alueurakka 3) jonka hoitaa Destia. Erinomaista tiedotusta työmaan etenemisestä.

Yleinenkin tiedotus on ollut mallillaan, mutta kaikki tiedotus koskee vain ja ainoastaan kaupunkirataa. Voi tietysti olla, että olen etsinyt tietoa vääristä paikoista ja tilannut uutiskirjeet mistä sattuu. Kysymys kuitenkin kuuluu: Kun remppa on valmis, mitä tapahtuu kaukoliinteen raiteiden nopeuksille? Tähän astihan on ajeltu 120km/h, mutta nyt rempan aikana körötellään 80 km/h. Rempan edetessä myös kaukoliinteen raiteet osittain vaihtavat paikkaa. Onko siis odotettavissa, että samalla kun kaupunkirata rakennetaan, myös kaukoliikenteen raiteiden kunto pistetään siihen malliin että ainakin kökkeliin asti voitaisiin posotella esim 160 km/h lasissa?
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1066


« Vastaus #1 : Toukokuu 17, 2024, 12:29:15 »

Nyt kun tota rataurakkaa on aloteltu, niin ensinnäkin pitää suurestii kiittää ainakin täällä meidän huudeilla Tuomarilassa (alueurakka 3) jonka hoitaa Destia. Erinomaista tiedotusta työmaan etenemisestä.

Yleinenkin tiedotus on ollut mallillaan, mutta kaikki tiedotus koskee vain ja ainoastaan kaupunkirataa. Voi tietysti olla, että olen etsinyt tietoa vääristä paikoista ja tilannut uutiskirjeet mistä sattuu. Kysymys kuitenkin kuuluu: Kun remppa on valmis, mitä tapahtuu kaukoliinteen raiteiden nopeuksille? Tähän astihan on ajeltu 120km/h, mutta nyt rempan aikana körötellään 80 km/h. Rempan edetessä myös kaukoliinteen raiteet osittain vaihtavat paikkaa. Onko siis odotettavissa, että samalla kun kaupunkirata rakennetaan, myös kaukoliikenteen raiteiden kunto pistetään siihen malliin että ainakin kökkeliin asti voitaisiin posotella esim 160 km/h lasissa?

Tuohon en osaa vastata. Ehkä joillakin suorilla kuten esim Leppävaara-Kera ja Espoo-Kauklahti voisi nopeutta nostaa ainakin 140 km/h asti. Leppävaaran ja Pasilan välillä on yhä 120 km/h voimassa kaukojunaraiteillakin, mutta rata on aika mutkainen. Kysymys on kai siinä että jos Espoo-Salo oikorata toteutuu, niin silloin ehkä tulee kaupallisia paineita kanssa nostaa nopeutta nykyisellä radalla? Jos ei toteuteta pitkään aikaan niin VR:llä tuskin on haluja nopeuttaa nykyisiä aikatauluja, tai edes hyödyntää mahdollista ajansäästöä siihen että Turun junat pysähtyisivät  Kirkkonummella.








tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Espoon kaupunkirata ja kaukoliikenneraiteet  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina