Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Muutokset rata-auto- ja resiinakalustossa 1950  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2591


« : Tänään kello 11:39:40 »

MUUTOKSET RATA-AUTO- ja RESIINAKALUSTOSSA 1950

Rata-autot:
Uusia rata-autoja tuli kolme (4. valmistumisaika epävarma):

Rto HR 2 = Buick n:o 2776928 -1935 (toinen käyttö tunnukselle Rto HR 2)
Muutettu rata-autoksi 1950 Pasilan konepajalla, 3. rp (Tku) käyttöön
Sai 1962 tunnuksen Rau Rto 1, hylätty 21.10.1964.

Vo HR 12 = Packard 1938 - muutettu rata-autoksi n. 1944
Tuli VR:lle Rauman Rautatien mukana 1.7.1950, hylätty 18.11.1964
Tunnusten historia VR:llä: Vo HR 12 - Ko HR12 - Rau Ko 1

Rto HR 18 = Packard - muutettu rata-autoksi 1950 Pasilan konepajalla, hylätty 1.4.1959 (oli 7. rtj Oulu käytössä)

Vo HR 12 = Packard 120 Touring - muutettu rata-autoksi Pasilan konepajalla 1950…1953 (todennäköisimmin 1952)
Tunnusten historia autona: 15.6.1937 = Rro H1 - 11.1.1945 = Hlo H1 - 18.5.1945 = Lko H1 - 28.7.1950 Pasilan konepajalle muutettavaksi rata-autoksi Vo:lle (3. rtjp), valmistumisaika vaihtelee eri dokumenteissa.
Huomaa, että tämä oli tunnuksen Vo HR 12 toinen käyttö.


1950 hylätyt rata-autot:
Rto HR 2 = Ford - muutettu rata-autoksi 1930 - hylätty mahdollisesti jo 1948
Tunnusten historia: 3. rtj Tku - 1942: Rto R 2 - 1945: Rto HR 2

Rto HR 4 = Ford T vm 1926 - muutettu rata-autoksi 1927 - hylätty 20.4.1950
Tunnusten historia: 8. rtj Tpe - 1928: 4. rtj Tpe - 1940: 5. rtj Hpk - 1942: Rto R 4 - 1945: Rto HR 4 (hylkäyspäätöksessä luki Ro 4)

Rto HR 7 = Ford A, vm 1931 - muutettu rata-autoksi 1932 - hylätty 13.4.1950
Tunnusten historia: 14. rtj Tor - 1940: 8. rtj Tor - 1942: Rto R 7 - 1945: Rto HR 7

Rto R 13 = Essex vm 1927 - muutettu rata-autoksi 1929 - hylätty 2.2.1950
Tunnusten historia: 9. rtj Wpi 1940: 13. rtj Kw - 1942: Rto R 13
(Tämä on eri Essex vm 1927 kuin 8. rtj  - 1936: Ko HR 1)

Huom. Rto:n rata-autoista muutaman hylkäyspäätös on löytämättä (hylätty ajalla 1944-1955), joten luettoon saattaa tulla lisäyksiä.


Moottoriresiinoiden suhteen tiedossani ei ole muutöksia 1950.

Uusia käsiresiinoita valmistui 1950:
30 kpl Turun konepaja
25 kpl Oulun konepaja
4 kpl Oulun konepaja Rautatierakennusosastolle
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Muutokset rata-auto- ja resiinakalustossa 1950  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina