Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Kahvilavaunut 1964  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2719


« : Huhtikuu 30, 2025, 09:09:23 »

Myös henkilöliikenteen junien kulkuun tehtiin usein muutoksia kesken aikataulukauden. Pysähdyspaikkoja on voitu lisätä tai poistaa, tehdä pienempiä muutoksia kulkuaikoihin tai muuttaa junien ruokailutarjontaa yms. Nämä eivät käy ilmi vain ”Kesäturisteja” lukemalla ja tarkkoja päiviä etsiessä ei aina edes kaikkia vuoden neljää painosta lukien.

Ohessa on muutaman viikon varoitusajalla tehtyjä muutoksia kahvilavaunujen kulkuun.

Kuvia erilaisista Eik-vaunuista esimerkiksi
https://vaunut.org/kuva/172370
https://vaunut.org/kuva/148794


* kahvilavaunut 1964-11.JPG (776.28 kilotavua, 1575x2196 - tarkasteltu 66 kertaa.)
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 661


« Vastaus #1 : Eilen kello 17:58:52 »

Tämä taisi olla (ravintola- ja kahvilavaunupulan ohella) sidoksissa Dm8-junien kaavailtuun käyttöönottoon? P53 muuttui pian muutaman kuukauden ajaksi pelkäksi viikonloppujunaksi, kun tilalle tuli Helsingin ja Tampereen välille uusi Dm8:lla ajettu kiitojunavuoro ja olihan myös Kotkan moottoripikajuna suunnitelmissa ajaa vuoden 1965 alkupuolelta lähtien Porkkanalla, vaikka käytännön toteutus taisi jäädä muutamaan kertaan.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Kahvilavaunut 1964  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina