Käytiinkö VR:n kanssa mitään aikatauluneuvotteluja siihen aikaan, vai oliko hyväksyminen läpihuutojuttu?
Vain 2 junaa päivässä/suunta on aika vaatimaton suorite. Montako tavarajunaa kulki niiden lisäksi vai oliko osa matkustajajunistakin sekajunia?
Hassua että on erikseen mainittu että kellonajat ovat "Helsingin aikaa". Ei kai missään enää 1800-luvun jälkeen käytetty paikallista aikaa?
Neuvotteluissa, mikäli oli, VR:n osapuolena oli liikennepiiri tai yksityisratojen tarkastaja. Ne vähät aiheeseen liittyvät kirjelmät, mitkä on säilytetty, koskivat VR:n ilmoitusta omista tulevista aikataulumuutoksistaan ja kehotus sovittaa yksityisrautatien seuraava aikataulu VR:n junien tulossa oleviin aikoihin. Rautatiehallitukselle asti saapuneet ehdotukset olivat yleensä läpihuutojuttu ja aikataulun viranomaisvahvistus.
Ilmoitusvelvollisuuteen kuuluivat säännöllisesti kulussa olevat matkustajia kuljettaneet junat eli henkilöjunat, sekajunat ja tavarajunat, joihin oli liitetty matkustajavaunu. Muista junista minulla ei ole oikein mitään tietoa, koska niitä ei ilmoitettu VR:lle.
Lomakkaat, joissa oli "Helsingin aika" on ehkä painettu ennen itsenäisyyttä, jolloin erotettiin Helsingin ja Pietarin ajat. Ne kannatti käyttää loppuun, koska ko. aikamääritelmästä ei ollut mitään haittaakaan.