Mikko Heino
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 79
|
« : Huhtikuu 23, 2012, 00:32:22 » |
|
Onkohan Saalasti tehnyt Dr35 :ia enemmänkin, vai onkohan Haminassa (vai missä-ne-nyt-oli) olleet Transpointin koneet menossa lastentautikorjaukseen tai huoltoon Voikkaalle? Vr Transpoint niissä joka tapauksessa tais lukea. Pari seisoi illalla suurin piirtein tuossa: - karttapaikka on down, niin sanotaan sitten, että aseman pohjoisimmilla raiteilla suunnilleen lajittelun kohdalla eli Kalalammenkujan kohdilla. Mikä muuten on tuossa kohtaa liikennepaikan nimi, Kouvola lajittelu?
Ja Mielakan huipulle nousemaan lähtevän tien kohdalla oli kolmannella raiteella etelästä lukien säiliövaunuroikka, jossa suurin osa oli vaaleita venäläisiä, mutta idän päässä roikkaa oli VR:n tankkivaunuja (tietenkin unohdin litteran), jotka ilmeisesti oli eristyspellitetty ja niissä oli puskimet ja SA-3 -keskuspuskimet. Mitäs vaunuja ne voivat olla ja mitä niillä tehdään? (Luulin jo, että ne olivat Soa- vaunuja, jotka seisoivat pitkään Kuusaan Lecatehtaan radalla Keltissä (tai siis Napalla, koko roikka oli muistaakseni nipin napin Elimäen puolella) mutta ne olivatkin eri näköisiä ja romutettu Korialla.)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1796
|
« Vastaus #1 : Huhtikuu 23, 2012, 07:07:21 » |
|
Kouvolassa seisovat kaksi yksilöä olivat viimeisiltä numeroiltaan 5 ja 6 eli olisiko noita tehty jo ainakin kuusi yksilöä? Vai alkaako numerointi muka viitosesta? Mikäs noille lempinimeksi?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Puusaari
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 123
|
« Vastaus #2 : Huhtikuu 23, 2012, 09:21:37 » |
|
Dr35:ia on ennestään 4 ne Transpointin yksilöt on viimeisiltä numeroiltaan 5 ja 6. Kuva niistä: http://vaunut.org/kuva/74197
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Mikko Heino
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 79
|
« Vastaus #4 : Huhtikuu 23, 2012, 17:00:17 » |
|
Ei olleet pytyt mielestäni tuota sarjaa. Päädyissä eristyspeltien sektorit olivat isompia eli niitä oli vähemmän. Ja kysyn, miksi ylipäätään VR:n vaunuissa on SA-3sia? Käykö VR:n pyttyjä tai muita vaunuja rajan takana, vai onko kyse esim. pitkien junien kytkinten vedonkestovaatimuksista?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #5 : Huhtikuu 23, 2012, 17:15:57 » |
|
Jos kyseessä, on kotimaisia. Yhdys liikenteeseen soveltuvia vaunuja, tunnukseltaan Soa tai Soea. Kyseisiä vaunuja, käytetään öljy kuljetuksiin. Venäjältä Suomeen.
|
|
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 23, 2012, 17:50:38 kirjoittanut Jyrki Talvi »
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Eero Heinonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 84
|
« Vastaus #6 : Huhtikuu 23, 2012, 17:33:28 » |
|
Mikäs noille lempinimeksi? Keksimällä voi tietysti keksiä vaikka mitä, mutta jostain syystä vetureista puhutaan internetin ulkopuolella usein nimellä "Otso". Mistä lie moinen tullut...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #7 : Huhtikuu 23, 2012, 17:50:49 » |
|
Huumorilla voisi heittää kun kokoeron perusteella valakko olisi voinut munia sen, niin olisiko se sitten valakon muna Ehkä joku viherotso voisi olla hyvä, tai ihan Otso robot tms...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #8 : Huhtikuu 23, 2012, 17:56:59 » |
|
Jos kyseessä, on kotimaisia. Yhdys liikenteeseen soveltuvia vaunuja, tunnukseltaan Soa tai Soea. Kyseisiä vaunuja, käytetään öljy kuljetuksiin. Venäjältä Suomeen.
Ei ole käytetty enää pitkiin aikoihin öljykuljetuksiin, ainoastaan suojavaunuina kemikaalijunissa. Soa:t ja Soea:t on muutettu sarjoihin Zas-w ja Zaes-w. Nyt kun luin tarkemmin, eli nuo Suomalaiset ovat olleet Venäläisessä letkassa, niin ilman muuta Zaes-w on todennäköisin vaihtoehto. http://vaunut.org/kuva/62558?tag0=11|Zaes-w|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #9 : Huhtikuu 23, 2012, 18:10:04 » |
|
Sekin on sitten, muutettu eri sarjaan. Ja käyttötarkoitus on toisenlainen. Vr kuljetustieto on muuttunut, saattaisi olla päivityksen paikka.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Mikko Heino
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 79
|
« Vastaus #10 : Huhtikuu 23, 2012, 20:48:07 » |
|
Juu kyllä ne suomalaiset olivat ihan Zaes-w :n näköisiä, mitä oli Rikun linkissä. Hassulta vaan tuntuu, että suojavaunuja pitää olla niin monta, niitä oli noin 4-8. Ja miksköhän suojavaunujenkin pitää olla säiliövaunuja?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #11 : Huhtikuu 23, 2012, 21:12:09 » |
|
Juu kyllä ne suomalaiset olivat ihan Zaes-w :n näköisiä, mitä oli Rikun linkissä. Hassulta vaan tuntuu, että suojavaunuja pitää olla niin monta, niitä oli noin 4-8. Ja miksköhän suojavaunujenkin pitää olla säiliövaunuja?
Kyseessä oli varmaankin matkaa Vainikkalaan odottava tyhjä kemikaaliletka, jolloin suojavaunuja saattaa mennä ryppäässä Vainikkalaan edelleen täysiin juniin jaettavaksi. Eipä Suomessa ole enää juurikaan muita kuin säiliövaunuja SA-3:sin varustettuna Venäläisten junien suojavaunuiksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Heino
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 79
|
« Vastaus #12 : Huhtikuu 23, 2012, 23:18:32 » |
|
Kiitos tiedoista. Vaunujen määrän selitys oli niin looginen ettei sellainen nyt tietenkään voinut tulla mieleen. Samaisen roikan venäläisistä on muuten hämärä kuva juuri päättyneen maanantain Ilta- Sanomissa. Jutussa kerrottiin taas yhdestä sankarista joka keksi kiivetä ajolangan alle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|