Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Pendojen uudet kytkimet  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2636


« : Joulukuu 07, 2012, 16:40:08 »

Ainakin Sm3 7016 7018 on saanut uudenlaiset kytkimet. Keulaluukku on kokonaan poistettu, ja kytkin itsessään on valtava musta mötikkä. Havaittu Turussa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 12, 2012, 13:13:04 kirjoittanut Jimi Lappalainen » tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2636


« Vastaus #1 : Joulukuu 07, 2012, 20:06:52 »

Kuten myös Pendossa 7012.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #2 : Joulukuu 07, 2012, 22:07:17 »

Tänään oli tuo kyseinen 7016 S 61/62:ssa. Toisesta päästä löytyi keulaluukku, joka oli täysin valkoinen.


* IMG_4173 (1200x800).jpg (207.93 kilotavua, 1200x800 - tarkasteltu 871 kertaa.)
tallennettu

[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #3 : Joulukuu 08, 2012, 13:43:44 »

Mullakin on tuosta yksiköstä havainto.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #4 : Joulukuu 08, 2012, 14:59:59 »

Jaakon kuvan perusteella en oikein osaa hahmottaa, mikä kytkimessä on muuttunut.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #5 : Joulukuu 08, 2012, 15:24:31 »

Minustakin tuo näyttää aivan samanlaiselta kuin ennenkin, mutta mikään pendoasiantuntija en olekaan.
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1331


« Vastaus #6 : Joulukuu 08, 2012, 21:19:18 »

Nähdäkseni nämä kuvat eivät ole uudesta kytkintyypistä, joka on hyvin masentavan näköinen pötkö linjakkaan junan nokassa. Se uusi kytkin sopii Pendon linjoihin suunnilleen yhtä huomaamattomasti kuin nokkaohjus vanhaan hyvään Dinkyn SHADO 1:een: http://tinyurl.com/czenhfq

tallennettu
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #7 : Joulukuu 08, 2012, 22:10:54 »

No en minäkään ole mikään asiantuntija ole, otin pari kuvaa muuten vain tuosta 62:sta, ja luettuani tämän laitoin kuvan tuosta. Hymyilee En tiedä tuosta alkuperäisestä kytkimestä, millainen se oli jos tuo nyt edes se uusi on. Hymyilee
tallennettu

[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #8 : Joulukuu 09, 2012, 04:10:26 »

Vanha kytkimeltä toi näyttää Hymyilee On vaan niin jäässä toi, että saattaa näyttää erilaiselta Hymyilee leveästi Tänään rungossa 15 oli ihan samalla tavalla toi kytkin, kunnolla jääkimpaleet siinä kiinni.. Sen vuoksi taitaa olla koko kytkinkin ulkona eikä luukun takana suojassa.. Tässä vertailuna Allegron kytkin, näyttävät ihan samanlaisilta ylläolevassa kuvassa ja tässä.. http://zige94.1g.fi/kuvat/Junakuvat/Muut+junat/DSCN0596.JPG
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2636


« Vastaus #9 : Joulukuu 09, 2012, 09:45:54 »

Ks.

http://www.junalauta.net/ratapiha/displayimage.php?pos=-1196

http://www.junalauta.net/ratapiha/displayimage.php?pos=-1197

Tuota tarkoitin.

// linkit ehjätty
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 12, 2012, 12:31:43 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen » tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 428


« Vastaus #10 : Joulukuu 09, 2012, 20:12:36 »

Mutta onko Jimi tuossa aloituskirjoituksessa oleva yksikön 16 numero oikein? Kuvissahan on yksiköt 12 ja 18? Hymyilee
Myös 16-rungossa on uudenlainen kytkin.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #11 : Joulukuu 09, 2012, 20:14:59 »

Mutta onko Jimi tuossa aloituskirjoituksessa oleva yksikön 16 numero oikein? Kuvissahan on yksiköt 12 ja 18? Hymyilee
Myös 16-rungossa on uudenlainen kytkin.

Joo, huomasinkin että Jimin kirjoitus on laitettu aikasemmin kuin mitä nuo kuvat on otettu, joten poistin juuri ennen viestiäsi oman viestini.. Hymyilee leveästi
tallennettu
Sauli Pietikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 30


« Vastaus #12 : Joulukuu 09, 2012, 21:28:57 »

Kyllähän tuo uusi kytkin on kohtalaisen hirveän näköinen, mutta mikäs siinä, jos toimii entistä paremmin..
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #13 : Joulukuu 10, 2012, 03:11:55 »

Kyllähän tuo uusi kytkin on kohtalaisen hirveän näköinen, mutta mikäs siinä, jos toimii entistä paremmin..

Pitää tottua tuohon näkyyn.. Normaalistihan kytkin olisi kokonaan piilossa, mutta nykyään taitaa olla aina näkyvillä ja ojossa..
tallennettu
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #14 : Joulukuu 10, 2012, 09:18:03 »

Näin tuon mötikän ohi kiitävässä pendossa. Jospa on vain testiä.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #15 : Joulukuu 10, 2012, 10:33:02 »

Näin tuon mötikän ohi kiitävässä pendossa. Jospa on vain testiä.
Eipä taida olla jos kerran uusi kytkin löytyy useammasta (?) yksiköstä.
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #16 : Joulukuu 10, 2012, 11:33:55 »

Aika rujon ja "siveettömän" näköisiä on kyllä pendot tulevaisuudessa hamaan loppuun saakka, mikäli kytkimet vaan jää pysyvästi esille... Ilmeisesti Suomi-olosuhteissa toimivan ja sopivan luukun muotoilu ja suunnittelu on liian suuri haaste  Virnistää
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #17 : Joulukuu 10, 2012, 11:43:42 »

Uuden kytkimen serkku taitaa asua länsinaapurissa. Vorgissakin useita kuvia X40-junista.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2636


« Vastaus #18 : Joulukuu 10, 2012, 13:08:59 »

Uuden kytkimen serkku taitaa asua länsinaapurissa. Vorgissakin useita kuvia X40-junista.
Olet oikeassa: http://vaunut.org/kuva/29654  Hymyilee Kytkimen päälle on vain Ruotsissa laitettu SJ:n logon sisältävä levy, kun taas Suomessa siinä on jonkinlainen muovi tai pressunpala.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Joona Packalén
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #19 : Joulukuu 10, 2012, 22:57:23 »

Lienee noissa Junalaudan kuvissa kytkin ulostyönnettynä? Tuskin voi olla aivan noin ulkona ajossa. Jos muuten ruotsalaista Wikipediaa on uskominen, kytkin on ollut erittäin herkkä törmäystilanteissa esim. eläimiin ja yksiköitä onkin jouduttu vetämään liikenteestä pois näiden takia. Meilläkin hirviä riittää, joten parempaa suojausta kannattaa varmaan miettiä.

Sinällään erittäin hyvä jos Pendolinoihin saadaan kytkimet, jotka mahdollistavat kytkennät Tampereella säännöllisessä liikenteessä. Mahdollistaa esimerkiksi porilaisten kovasti kaipaaman Pendo-yhteyden.
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #20 : Joulukuu 12, 2012, 12:20:27 »

Pendoliinoissa Sm3 7016 tai 7015 ei ole uusia kytkimiä. Asia on varmistettu tänään luotettavilla havainnoilla ja täten spekulointi voidaan lopettaa tällä erää. Kun uudet kytkimet ilmaantuvat yksikköön niin ulkomuodossa on selvästi havaittava ero. Kun uusi kytkin on Pendoliinoon asennettu ei vanhojen kytkimien kytkeminen uuteen kytkimeen ole enää mahdollista edes mekaanisesti. Ei edes vauhdilla  Virnistää Tämä aiheuttaa hieman pohdintaa runkokierron osalta kytkinten vaihtoprosessin aikana.

Sen sijaan voimme aloittaa arvauskilpailun mikä yksikkö saa ensimmäisenä uuden kytkimen....
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 12, 2012, 14:35:59 kirjoittanut Marko Vornanen » tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #21 : Joulukuu 12, 2012, 16:12:53 »

Sen sijaan voimme aloittaa arvauskilpailun mikä yksikkö saa ensimmäisenä uuden kytkimen....

Yksiköissä 12 ja 18 sellaiset on jo havaittu. Kummassa lie oli ensin.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2636


« Vastaus #22 : Joulukuu 12, 2012, 21:16:34 »

Korjasin aloitusviestin.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Joona Packalén
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #23 : Joulukuu 13, 2012, 18:19:03 »

Kaivoin kuvan ruotsalaisten x40-yksikön kytkimestä ilman SJ suojaluukkua:
http://www.savenfjord.nu/x40_koppl_2.JPG

Verrokki Pendojen alkuperäisestä kytkimestä:
http://vaunut.org/kuva/34397
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #24 : Joulukuu 14, 2012, 02:47:02 »

Juu, mekaanisestihan Sm3:n kytkin (kuten Sm4 ja Sm5) on sukua Scharfenbergille, jollainen X40:ssakin näyttäisi olevan. Mekaanisesti täysin yhteensopivia, kunhan ovat riittävällä toleranssilla samalla korkeudella. Sähkökytkennät eroavat toisistaan, ja tästä syytä voi olla ettei uusi ja vanha Sm3-kyktin huoli toisiaan.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Pendojen uudet kytkimet  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina