Sitä en tiedä mikä kohta asemasta merkataan sijainninksi.
Ainakin perinteisesti kohdaksi on merkitty asemarakennus (sen puoliväli vai pääovi?), ja jos ei sellaista ole, henkilölaiturin puoliväli.
Eli korjataan aiempaa muisteloani Rato 7:n mukaiseksi:
1. Asemarakennuksen puoliväli
2. Jos ei ole, niin pääraiteen vaihteiden ulompien jatkoksien välinen puoliväli (liikennepaikan osalla pääraiteen hyötypituuden puoliväli, yksivaihteisilla linjavaihteilla ainoan vaihteen etujatkos)
3. Jos ei ole vaihteita molemmissa päissä, niin matkustajalaitureiden puoliväli
4. Jos ei ole laitureitakaan, niin liikennepaikan raja -merkkien puoliväli (eli liikennepaikan puoliväli)
Tästä on havaittavissa, että joissain tapauksissa liikennepaikan sijaintipiste saattaa olla esimerkiksi henkilölaiturin ulkopuolella...