Taannoin nostettiin esille myös ajatus erityisten rekkaväylien rakentamisesta harvaan asutuille seuduille välittämään pitkämatkaista suurrekkaliikennettä nopeasti. Näille väylille ei olisi asiaa muulla liikenteellä ja väylät risteäisivät muut tiet eri tasossa. Sitä en muista, mikä taho tällaisen ehdotuksen teki.
Onhan näitä kumipyöräfanaatikkoja ja asfaltin ystäviä ollut maailman sivu. Taisi joku Liikenneviraston – vai minkä julkisesti rahoitetun laitoksen nyt olikin – "insinööri Sörsselssön" joskus ehdottaa, että päällystettäisiin vähäliikenteiset rautatiet kumimatolla, että australialaistyyliset rekkajunat voisivat ajella niillä surutta. Rautatiet ovat katsos vähän niin kuin out – julkista liikennettä, vihervasureiden suojatyöpaikkanäpertelyä… Se on kuin farkut vs. teryleenihousut. Vaikka kuinka sanoisit ja julistaisit/profetioisit Turun torilla, että teryleenihousut ovat kestävät ja edulliset käytössä – prässit pysyy jne. – niin korkeintaan hoitoonohjausta ollaan harkitsemassa. Jollei muuten, niin koska enemmistön päihän on näin iskostunut. Katsoppas enemmistö on aina oikeassa – sitä eivät mitkään luonnontieteelliset, matemaattiset, taloudelliset, logistiset tai teknilliset lainalaisuudet pysty koskaan kumoamaan.